Hlavne je ten QR kod uplne zbytocny, typ listka sa da navolit rovno v aplikacii. To len Zakaznik si vymyslel riesenie a potom dodatocne k nemu vymyslel aj problem, aby to riesenie malo co riesit ?
Predaj cez aplikaciu ako taky nie je zly koncept, ale nie ako nahrada eCL, skor ako evolucia SMS listka. BID sa viac krat nechala pocut ze to aj planuju.
Co nerozumies? Terminal budes mat jednotny, takze spravujes jednu verziu programu na vsetky pristroje/HW.
Telefonov mas 3 hlavne verzie (Android, iOS a pomaly konciaci Windows Phone) a XY mensich OS. Potom mas rozne funkcionality, rozny HW, rozny SW a XYZ roznych verzii operacnych systemov (urob aplikaciu pre Android 5.0 a vyssie a mas 1/3 zakaznikov odpisanych - pride novy update OS a zas musis testovat a prerabat). A sam vies, ake problemy mal DPB s jednotnym systemom na nove oznacovace.
Prosto obhajujes zastaranu a neprakticku technologiu. Ak mame mat nejaku takuto vec, tak je potrebne aby bola co najjednoduchsia. A faktom je, ze to uz by som radsej poslal SMS listok, ako sa kaslal s nejakym trapnym QR kodom, ktory na 99% bude nejaky papierik na dverach, ktory ti vandali strhnu za 10 minut mimo vozovne. Pre mna osobne je lahsie tuknut na displej oznacovaca, prilozit kartu/penazenku, alebo momentalne elektricenku ked mam na nej zalozny kredit ak mi vyprsi PCL, ako sa babrat s QR.
Akurat ze na tvoj hurasystem nestaci len mobil. Musi ist o smartphone a zakaznik musi mat datove pripojenie. Dovolim si tvrdit ze to u nas vacsina nesplna. O nepraktickosti scanovania nejakeho QR kodu v MHD ani nehovorim. Keby si toto zaviedol tak ti to ludia kralovsky otrieskaju o hlavu.
Mohol by si nam uviest priklad prevadzky kde nejaka podobna sprostost realne existuje?
2. Nie, nie je. A tym ze to budes opakovat sa to nezmeni. Aka je dnes evidencia ak nastupis s papierovym listkom do MHDcky? Alebo ak s eCL prestupis z vlaku do MHD? ZIADNA, lebo to nikto nepozaduje.
3. Kartu vacsina ludi v krajine ma. Tym par zvysnym mozes vydavat ucelovu kartu (a la Brno) pri minimalnom naklade.
Potrebujes na terminaloch kontrolovat a upravovat funkcnost aplikacie pri kazdom update OS na vsetky platformach telefonov?
QR by mozno bolo na zvazenie tak 5-6 rokov dozadu, teraz aj NFC je lepsie riesenie ako QR (a argument "nie vsetky telefony maju NFC" - no nie vsetky telefonu vedia pracovat s QR, takze to mas narovnako)
Nakoniec asi predsalen je treba preniest aj informaciu o zastavke, takze myslim ze z diskutovanych rieseni do uvahy pripada iba premenlivy qr kod na obrazovke. ?
1. Neberiem si inspiraciu zo severnej Europy, nepoznam tam mesto kde by sa dalo platit v MHD bankovou kartou, ani si to neviem predstavit kedze tam bezkontaktne platby zatial takmer neexistuju.
2. Stale nechapem zmysel toho tvojho QR kodu vo vozidle. Ak uz mam aplikaciu, tak si predsa listok navolim priamo v nej a nesaskujem s kodom (v MHD uberneprakticke).
3. "Vyhody vobec ziadne" su napr. vyuzitelnost pre ovela viac zakaznikov (technicky menej zdatni, bez smartphonu, bez datoveho pripojenia...) ci nebuzerovanie nejakou specialnou aplikaciou.
V com je potom vyhoda QR kodu? Oproti NFC? Oproti cipovej karte? Oproti debetnej/kreditnej karte?
Ja tam vidim iba nevyhody - pomale (pomalsie) vybavovanie, nutnost napisania aplikacie, zdrzania roznou rychlostou optiky v telefonoch a v samotnej rychlosti telefonov, velmi lahky objekt pre vandalov (strhnutie ci len obycajna fixka).
QR kód na rozdiel od bankových kariet a emtrestu nemá vierozvestcov, ktorí by zaňho orodovali.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Predaj cez aplikaciu ako taky nie je zly koncept, ale nie ako nahrada eCL, skor ako evolucia SMS listka. BID sa viac krat nechala pocut ze to aj planuju.