Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #217619:
1. Neberiem si inspiraciu zo severnej Europy, nepoznam tam mesto kde by sa dalo platit v MHD bankovou kartou, ani si to neviem predstavit kedze tam bezkontaktne platby zatial takmer neexistuju.

2. Stale nechapem zmysel toho tvojho QR kodu vo vozidle. Ak uz mam aplikaciu, tak si predsa listok navolim priamo v nej a nesaskujem s kodom (v MHD uberneprakticke).

3. "Vyhody vobec ziadne" su napr. vyuzitelnost pre ovela viac zakaznikov (technicky menej zdatni, bez smartphonu, bez datoveho pripojenia...) ci nebuzerovanie nejakou specialnou aplikaciou.
Reakcia na: Ike #217630:
Čo myslíš slovom fotiť? Pri skenovaní qr kódu sa nestláča žiadne tlačidlo.
Reakcia na: MatejBA #217627:
Je tu aj praktické hľadisko. Skúšal niekto s väčším dotykovým telefónom fotiť s jednou rukou? ? No a nedržať sa pri rozjazde tiež nie je praktické.
Reakcia na: MatejBA #217627:
Cena.

Na platobne karty nepotrebujes napisat aplikaciu? ?
Reakcia na: zakaznik #217626:
V com je potom vyhoda QR kodu? Oproti NFC? Oproti cipovej karte? Oproti debetnej/kreditnej karte?

Ja tam vidim iba nevyhody - pomale (pomalsie) vybavovanie, nutnost napisania aplikacie, zdrzania roznou rychlostou optiky v telefonoch a v samotnej rychlosti telefonov, velmi lahky objekt pre vandalov (strhnutie ci len obycajna fixka).
Reakcia na: MatejBA #217620:
Nemá každý taký telefón ako popisuješ, ale OK, nálepiek môže byť pri dverách aj viac ako 1.
Reakcia na: Ike #217622:
Nemá asi každý telefón NFC, ale nehovorím, že to nie je dobrý nápad. Nakoniec môže byť QR a NFC nálepka v jednom. Náklady minimálne.
Reakcia na: MatejBA #217621:
QR kód na rozdiel od bankových kariet a emtrestu nemá vierozvestcov, ktorí by zaňho orodovali.
Reakcia na: Ike #217622:
To uz by bolo lepsie riesenie ako QR kod, kedze rychlostou je to ako platba bezkontaktnou kartou.
Reakcia na: MatejBA #217620:
Nemiesto podpory QR kódov by som sa zameral na podporu NFC.
Reakcia na: zakaznik #217619:
"Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne..."

Kebyze to tak je, tak mas miesto cipovych kariet/platieb kartou vo vozidle vacsinou QR kody. A uprimne okrem toho edinburghu nepoznam ziadne ine mesto, ktore by malo QR listky. Ale poznam vela miest, kde mas moznost pouzit cipovu kartu/kreditku.
Reakcia na: zakaznik #217604:
0.1 sekundy? Aha, preto mi trva na mojom telefone nascanovanie QR kodu 1-2 sekundy, kym zaostri, do sekundy kym nacita a dalsiu sekundu/dve kym vykona akciu (pri pomalom telefone aj dlhsie).

To uz mi fakt pride sucasny eCL rychlejsi (kliknes na listok, prilozis kartu a mas to za rovnaku dobu bez zbytocneho zdrziavania sa pri nastupe. Nehovoriac o tom, ze aj pri QR kode by si musel vybrat typ listka.
Reakcia na: 810zssk #217617:
Ďakujem za vysvetlenie, už som asi pochopil systém s bankovými kartami.

V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.

Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.

Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )

Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?

Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...

Veľmi podobný spôsob tu:
https://www.google.sk/amp/www.nfcworld.com/2014/06/30/330032/edinburgh-trams-use-qr-codes-validate-mobile-tickets-boarding/amp/
Reakcia na: S499.1023 #217615:
Áno, no v kontexte článku sa spomína Rajka a Kittsee. Mantru o napojení týchto obcí na účel OSOBNEJ dopravy šíri stále dosť ľudí aj v odborných kruhoch (predovšetkým tram-trainisti). A pritom naplnenosť liniek 801 a 901 hovorí jasne: naplniť sa nedokáže ani autobus, čo je podstatne flexibilnejší a dostupnejší druh dopravy. Plus je tu viacero kľúčových otázok: nosný systém s oveľa väčším potenciálom nemajú zabezpečený ani iné mestské časti v rámci Bratislavy, finančné náklady a čas na hĺbenie a výstavbu tunela pod Dunaj by sa dali využiť podstatne efektívnejšie a na menej pompézne opatrenie na podporu VOD a nehovorím o tom, že stále nie je jasné, kto to bude financovať. Stále sú pri tom v hre EC vlaky, ktoré sú pre Bratislavu "štastím" a inak ako cez HLST ísť nemôžu.
Reakcia na: zakaznik #217616:
Ak mas potrebu ist do takych detailov, tak prosim. V SL vidim dve moznosti: Prvou je ze by sa platobna karta pouzivala rovnako ako dnes dopravna karta, t.j. cestujuci by vodicovi nahlasil vystupnu zastavku a ta by sa automaticky stala miestom check-outu v jednom kroku s check-inom. Druhy variant je potom oznacovac aj pri druhych dverach, co sa pokial viem zvazuje aj tak.

V MHD by sa karta prikladala aj pri nastupe aj vystupe, co je stale efektivnejsie ako nejake volenie listka na displeji a scanovanie QR kodu (naco mam scanovat QR kod z oznacovaca, ked typ listka mozem zadat rovno v tej aplikacii?). Pri vystupe by za niektorych situacii prilozenie nemuselo byt nutne - ak potrebujes rozpis pripadov kedy by to slo bez neho, tak prosim, v noci ti to mozem rozpisat, teraz nemam tolko casu.

Inak mozno by pre teba bolo poucne si nastudovat ako funguju uz existujuce podobne systemy.
Reakcia na: 810zssk #217614:
Čiže Slovaklines by mal tiež nové gameboye pri všetkých dverách, a aj v MHD aj v SL by si vždy substrát prikladal pri nástupe aj výstupe?
Reakcia na: Ike #217603:
Smer Rakúsko a Maďarsko dráhovú dopravu má a potrebuje - ona totiž existuje aj iná, ako osobná.
Reakcia na: zakaznik #217613:
Neotacam, len z tvojej formulacie nebolo zrejme na ktory variant sa pytas. Mobilnu aplikaciu som spomenul uz v prvej reakcii, nejde o ziadne "otacanie".

Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.
Reakcia na: 810zssk #217612:
Nižšie hovoríš o bankovej karte, tu zrazu otáčaš na súčasný systém a mobilnú aplikáciu.
Moja otázka bola, kde bude zdieľaná informácia o prestupe po použití bankovej karty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.