Nie. Ked nefunguje trh a trhove prostredie ma prist stat a trh liberalizovat. Presne tak ako to urobil pri hypotekach.
Napriklad kde je povedane, ze terminaly mysia byt iba od bank. Povolenie nebankovym spolocnostiam poskytovat technicke zazemie, pricom platba ti pride na tebou zvoleny ucet je jedno z rieseni.
Zase to zožralo menšítko, hovi tu tagy nie sú úpovolené. Takže ešte raz so slovným popisom: A práve preto hovorím, že by mali písať šesť pomlčka menšítko pätnásť.
Treba povedat ze este celkom nedavno DPB neakceptoval v automatoch platbu kartou za jednorazove a denne listky (hoci teraz to uz mozne je), len za PCL.
Pýtal si sa, kde sa to používa. Dal som ti linky na niekoľko poskytovateľov služieb v oblasti cestovného ruchu (ten cestovný ruch by som zvýraznil keby to šlo). O dopravcoch nebola ani reč. ?
Počas raňajšej špičky voz 1830 na linke 61 potešil - jediný fungujúci označovač úplne vpredu pri kabínke vodiča. Tri označovače ukazovali čas 6:58, elektronický ukazoval X-ko, štvrtý neidentifikovateľné číslo. Je to možné, že autobus dostal nejaký silný náraz napr. hlboký výtlk, a to im uškodilo? Minule som buchol o zablokovaný označovač, a odblokoval sa. ?
To je pre DP veľmi výhodná zmluva, keďžš sa jedná prevažne o bagateľné položky. Pri takých väčšinou banky trvajú aj na paušále a treba hroziť odchodom.
Reklamácia alebo vrátenie tovaru/služby, následné vrátenie sumy. Pri vrátení časti tovaru/služby vrátenie časti sumy. Obmedzením je povinnosť vrátenia na rovnaký účet, s ktorého prišli prostriedky, no aj to sa dá obísť uvedením iného čísla účtu v písomnej reklamácii, no obchodníci tomu obvykle radšej nevyhovejú, aby nemali zbytočné problémy.
Výhoda (výhoda ako sa to vezme) pri platbe na účet - narozdiel od platby hotovosťou sú známe obe strany obchodu.
Ako zákazník preferujem bezhotovostné platby. Ako dodávateľ žiadam bezhotovostne uhradiť predfaktúru alebo zložiť hotovosť pri dodaní (oproti dokladu z ERP), s faktúrami (post-paid) mám zlé skúsenosti.
Prave stat by mal mat najvacsi zaujem aby platby cez terminal bol najcastejsie vyuzivany. Takuto platbu uz nevystronujes ani umelo neponizis.
Bolo by treba banky zregulovat.
Najčastejšie riešenie býva mesačný poplatok za terminál, k tomu fix a percento z transakcie. Fix aj percento z transakcie sa môžu meniť na základe sumy z konkrétnej transakcie, pri vyšších sumách (špecifikované v zmluve) býva odpustený fix alebo percento (nie obe). Pri celkovej sume transakcií nad špecifikovanú hodnotu za daný mesiac môže byť odpustený mesačný poplatok za terminál.
Stretol som sa aj s riešením, kedy si banka účtovala fix za všetky platby v prospech účtu, teda aj z terminálu.
No a divíme sa, prečo obchodníci preferujú hotovosť... (a nejedná sa o čiernu alebo šedú ekonomiku).
Nie, banky si beru % ak si dostatocne velky hrac.
Myslim si, ze pohrozenie, ze svoje kartove transakcie spolu s pohybmi na ucte prevedie DPB do inej banky je silny argument.
Teda ak to nakupca DPB urobil a ak DPB vobec nejakeho nakupcu ma.
Na hoteli s trzbami cez 30 tis € mesacne ( nie vsetko kartou) sme uz mali len % poplatok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023