Tak som to pohladal, D1/3 je trochu nejednoznacny:
"Zotrvať v autobuse aj počas prestávok vodičov, obratových časov a pri manipulačných jazdách môžu dopravní kontrolóri, prepravní kontrolóri (revízori), poverení zamestnanci a osoby poverené výkonom štátneho odborného dozoru" (§35, ods. 9)
U nás sa to v praxi bežne uplatňuje na väčšine periférnych konečných, kde nie je oddelené výstupište od nástupišťa. Dodržiavajú to takmer všetci vodiči. Kvôli tým "ostatným" to plánujeme dať aj do predpisu.
V poriadku. Odpoved na bod 1 nebude? Nezakazuje predpis vodicovi mat vo vozidle mimo jazdy cestujucich (resp. ludi mimo sluzbu)? Lebo v takom pripade je to uplne prehladne a binarne:
a) vodic este nepristavil vozidlo k nastupu -> nemaju tam co hladat ani beusaci mimo sluzbu
b) vodic uz vozidlo pristavil k nastupu -> moze nastupit ktokolvek
A ja mám koľkokrát zopakovať, že som hovoril explicitne o prípade, že vodič prestávku MÁ a že popisom faktickej situácie som NEvyjadroval súhlas s ňou?
1. Odkedy moze mat vodic vo vozidle pocas prestavky ludi mimo sluzby?
2. Neviem kolky krat este musim zopakovat, ze na Hlavnej stanici spravidla ziadna prestavka nie je. Prestavka tam je len pred 23:30 na viacerych poradiach a potom v priebehu noci ak aj je, tak je v trvani 30 minut v ramci prestoja 60 minut, cize je vycerpana davno pred odchodom (aj so zaratanim odchylky tak aby vodic mohol odjazdit cely nasledny nepreruseny vykon to vychadza na niekolko minut pred odchodom).
Ešte stále si ani jedno precedentné rozhodnutie necitoval ani neodkazoval. Mimochodom - my nemáme precedentný právny systém, takže súd nie je viazaný riadiť sa rozhodnutím súdu v inom podobnom prípade.
Hej, hej, vozidlo sa pokazilo PRESNE na mieste pre invalidov, nedalo sa s ním ani o centimeter pohnúť, mobil bol vybitý, takže sa nedala zavolať asistencia ani odťahovka, cyklista sa ti kvantovo premiestnil priamo pod koleso. Ja by som s tebou vymrdal bleskove.
Mýliš sa. Je to len suché konštatovanie toho, čo sa, žiaľ, môže ľahko stať. Podobne ako parkovanie na mieste vyhradenom pre ŤZP bez pokuty, lebo vozidlo malo poruchu, no vodič ho tam dobrovoľne zaparkovať nechcel. Takéto veci sa bežne stávajú, len niektorí to nechcú vidieť až kým sa ich to nebude priamo týkať.
Ako si zistil, že vodič bol vždy v práve? Ty tu teraz v niekoľkých príspevkoch inštruuješ, ako má vodič zraziť chodca/cyklistu a vykľučkovať z toho bez straty desiatky. To je návod na obchádzanie zákona, navádzanie na krivé svedectvo a summa summarum dôvod na odobratie vodičského oprávnenia a odoslanie na psychotesty.
Iste. V prípade technologického prestoja mu nič nebráni nabrať cestujúcich hneď po odchode predchádzajúceho vozidla. U vás ste to už zaviedli?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
"Zotrvať v autobuse aj počas prestávok vodičov, obratových časov a pri manipulačných jazdách môžu dopravní kontrolóri, prepravní kontrolóri (revízori), poverení zamestnanci a osoby poverené výkonom štátneho odborného dozoru" (§35, ods. 9)