V zahraničí je úplne bežné, že vodič neprestávkuje vo vozidle, ale v sociálnom zariadení, zatiaľ čo cestujúci môžu nastupovať do vozidla a sedieť v ňom.
Neprisťahoval.
Bývam tu, mám tu zamestnanie. Žiaľ, neučil som sa dosť dobre na to, aby som si mohol vyberať. Čo nič nemení na fakte, že v BA je suv(t)erénne najvyššia koncentrácia najhorších ľudských(?) vlastností...
Prečo do vlaku, na čele ktorého je lokomotíva bez rušňovodiča nastúpiť môžeš a do autobusu bez vodiča nie?
Mne to tiež príde úchylné, keď čakám v daždi pri Centrali na L64 a vodič si v autobuse číta noviny a cestujúci moknú vedľa trolejbusu. Nechceme verejnú osobnú dopravu zatraktívňovať?
Imho, pokiaľ má zamestnanec v práci prestávku, tak ju má preto, aby cez tú prestávku aspoň trochu oddychoval. V prípade vodiča busu napr. išiel na WC, do bufetu, do vodičskej miestnosti. A je otázka do akej miery je zabezpečený účel prestávky, ak cez tú prestávku majú byť vo voze ľudia a on musí byť vo voze logicky s nimi a dávať na nich pozor.
Ja verím tomu, že niektorí cyklisti robia riadnu neplechu, keďže to vidím. Akurát si nemyslím, že tú neplechu robia len kvôli tomu, že sú to cyklisti. Ja sa snažím nerobiť neplechu ani pri jazde autom ani na bicykli. Taktiež neobhajujem všeobecnú jazdu bicyklom v strede pruhu, práve naopak. Prečítaj si ešte raz môj príspevok ?
A to, že neplecha nezávisí od toho, akým dopravným prostriedkom niekto ide, ale skôr od toho, kto ním ide, sa dá ilustrovať na tejto tvojej vete: "Jazdia stredom, jazdia hocikade, nerešpektujú značku daj prednosť, nepoznajú STOPky, nepoznajú význam červeného svetla na semafore, jazdia po priechodoch pre chodcov, ohrozujú chodcov na chodníkoch (ktoré sú určené len pre chodcov) a ešte sú aj odutí, ak ich na ich chyby niekto upozorní."
S úplne všetkými bodmi sa každý deň stretávam tak pri cyklistoch, ako aj motoristoch. Nejazdia motoristi na červenú, po chodníkoch, či priechodoch pre chodcov (z jedného chodníka na druhý)? ?
A este jedna vec - ktory predpis hovori o tom ze pocas cerpania prestavky nesmu byt ludia vo vozidle? Pokial viem, stanovene je len to ze vodic nesmie vykonavat ziadnu pracu (v CR je dokonca explicitne uvedene ze okrem dohladu nad vozidlom, neviem ako u nas). Ked ides dialkovou linkou a vodic cerpa prestavku, tak ta nevykopne z busu, ale sedis dalej v nom.
Nema nahodou DPB predpis podla ktoreho mimo jazdy na linke nema mat vodic vo vozidle ziadnych ludi, ktori tam nie su sluzobne (t.j. mimo vodica, pripadne zacvikara, revizora ci dispecera - skratka zamestnancov DPB v sluzbe)? Ak teda chceme byt tak exaktni vo vyklade predpisov, tak prosim, nech si Beusaci vychutnaju co si navarili a stepuju v zime pred autobusom 10 minut.
Ale opakujem, vo vacsine pripadov na Hlavnej stanici ziadna prestavka nie je.
A aky je problem mat tam obratisko pre MU? Obratisko nemusi byt obrovska asfaltova plocha ale jednoducha cesticka. To namestie co je dnes vedla ex-terminalu ma viac asfaltu nez by potrebovalo obratisko.
No a dalsia vec: Tebe sa nezda vhodne doviest na tu elektricku do Petrzalky ludi? Napr. tou 78?
Vodici nocakov spravidla na Hlavnej stanici prestavky necerpaju, s vynimkou prestoja pred odchodom 23:30 (aj to nie uplne vsetci) - dalej pocas noci uz spravidla nie a ak aj hej, tak tam maju prestoj 60 minut a prestavku 30 minut.
Pracovné a bezpečnostné prestávky čerpajú do 23.30, 0.00 a 0.30. Pred 1.30, 2.30 a 3.30 tam prestávkujú už iba jeden - dva vozy, väčšina tam ide na otoč..
Poznáš precedentné rozhodnutia? Na svete je už pár desiatok takých rozhodnutí, na niektorých ešte ani nezaschol toner.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike