No veď práve, v Zlošukovom veku som v pohode týždeň fungoval tak, že v noci som makal v BEÚS-e na stavbe a údržbe tratí, doobeda som plával a hral volejbal na Golden Beach, poobede pil a večer zasa od začiatku. Ale dnes by som na jednanie v hodnote pár desiatok miliónov evri po troch hodinách spánku alebo noci strávenej na sedačku nešiel.
Len by ma zaujímalo, keď ideš spať o 3:00, taký Zemplín ťa vyloží v KE 5:46, ako potom vyzeráš o 9,11,13,15:00 a prakticky celý deň... (ale zas chápem, v tvojom veku som tiež vydržal byť tri dni jarý)
810zssk:"Ak to zvladaju ludia o 12:00, preco to zrazu o 0:00 je problem?" - tomu sa hovorí ľudský biorytmus, ktorý má väčšina ľudstva nastavený tak, že o 0:00 chcú spať...?
Až bude mať Jančura lôžkové vozne a prestane za ne vydávať lehátka a až na koniec vlaku zapriahne autovozeň, tak s ním začnem cestovať. Zatiaľ je pre mňa nepoužiteľný, hoci si manželka jeho raňajky proti JLV/WGS pochvaľovala.
Všetky nočáky EN/R (vetva Praha-KE/BA-KE) vezú aj klasické sedačky (EN Slovakia v časti trasy), takže sú to vlaky ako ostatné. Jedine EN Bohemia je v ČR vyňatá zo zväzku vo verejnom záujme.
Keď už sa tu spomína tá zážitková agentúra zameraná na osobitnú poetiku (post)socialistických služieb a podnikania na východnom pobreží maskovaná za poskytovateľa reštauračných a ubytovacích služieb vo vlakoch, možno tu niektorí z diskutujúcich nejakým zázrakom nevideli https://www.youtube.com/watch?v=dlv-4CHcNC8
Upozornenie: What has been seen cannot be unseen...
Keď môžeš byť niekde za 5 hodín, prečo by vlak mal suplovať nejaké ubytovanie?
Ja nehovorím, že nemá byť nejaký vlak s príchodom o 6.00 do BA a KE. Takt rýchlych vlakov BA-KE, do ktorých sa nebude rvať ten, čo ide z Trnavy do práce do Bratislavy doplnený o takt rýchlikov BA -TN(ZA) a hustý takt prímestskej dopravy, nie každé 2 hodiny, ako je to teraz (Malacky, Galanta, TT).
Ja by som zrusil aj vozne na sedenie, co ma vysedavanie vo vlaku s verejnym zaujmom?
Mimochodom, ak v navrhu na zrusenie dotovania lozkovych/lezadlovych voznov este nejake racio moze byt, navrh na UPLNE zrusenie dotovania tych vlakov je uz uplne chory. Nahrada by bola akoze co? Ci zlikvidujeme este aj tie posledne naznaky normalnej obsluhy na trase BA-KE? A tie obrovske mnozstva ludi presunieme kam? Zemplin by vzhladom na vytazenost potreboval posilnit, nie rusit.
Tak ja mám výhodu, že BA - KE cestujem pomerne málo, v priemere tak raz ročne a práve kvôli dlhšej jazdnej dobe a možnosti vyspania uprednostňujem Poľanu pred Zemplínom. A na trase Praha - Košice príp. Humenné jazdia aj lôžka so sprchou.
Nejde ani tak o obsadenosť, to že sú tie služby zúfalé, je jasné. Ale aj pri plnom obsadení si tie vlaky nepokryjú náklady, za čo môže hlavne zmluva s tým košickým mafiánom.
A ďalej tie vlaky nemajú byť ani dotované, čo má spanie vo vlaku s verejným záujmom?
Ak by tie vlaky mali existovať, nech si na seba zarobia...
Míňajú sa vlkm zo zmluvy na 2 páry EN KE-Praha, Zemplín a v prímestskej doprave chýbajú vlaky...
Vodic sa prave na zastavke Karadzicova marne brani davu, ze preco 208 ide po Zahradnickej a ze preco sa nezmenilo cislo, ked sa zmenila trasa...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dyspozytor