Citujem: „Magistrát má v pláne zdvojkoľajniť električkovú trať, čím ubudne ďalšia kapacita z cestnej siete. To však prichádza do úvahy až po dobudovaní diaľnice a mosta Košická.“
To nie je len v BA. Práve včera som v PRahe obdivoval vlčicu, ktorá strála na el. zastávke "Nábř. kap. Jaroše" opierajúc sa o ceduľu veľkosti asi 2 m x 1 m s oznámením o výluke:-).
I.
Však hovorím, že teraz už neprečíslovávať. Ale zvrátenosť je už samotné myslenie "dostať sa niekma trolejbusom", vlk myslí na to, akou linkou sa niekam dostane a nie či to bude trombelus alebo smradobus. A zastávka trolejbusu inde ako zastávka autobusu, to je fandovská zvrátenosť, ktorá tomu chaosu ešte nahráva.
I.
Ad Re #21452 Andy: Che!
Mám vážne pochybnosti, či si v roku 2030 niekto v Bratislave okrem prestarnutých dopravných fandov bude pamatať, čo to bol drátolez! Však súdruh ing. Para a súdruhom ing. Bilčíkom cieľavedomo pracujú na ich diskreditácii, ktorá povedie k likvidácii:-(!
I.
Keby VRBUSTi neboli VRBUSTi ale normálni dráteníci, tak ten sexion premostia a tam si spravia provizórny, to može aj takých celých 20 minůt trvať, taká zásadná a náročná úprava parovodu...
I.
COLOR: No ak by si si zobral mapu Viedne aj s vyznačeným linkovým vedením, tak krásne uvidíš oblastné číslovanie. Pekne krásne od 2 až po 9 okolo v opačnom smere hodinových ručičiek. Začína to dvojkou približne na severovýchode. 8 je obsadená len pár linkami, keďže priestor vyhradený pre 8 je nezastavaný a tak tam nič nejazdí.
Ak pôjdeš najbližšie okolo nejakého kníhkupectva choď si to pozrieť do mapy a pekne to zbadáš.
galiyosha: No ja som to napísal preto, aby bolo vidieť ako by to podľa správnosti malo byť. Ono aj to rozdelenie zón o 2 - 9 je zlé. Napr. do 4 by mal podľa mňa patriť aj Lamač a ZB. Veď pre 4 sú tam tri linky a pre 3 je ich deväť. Aj to by dosť pomohlo pre epšie odlíšenie. Mám z toho pocit, že ľudia, ktorí to pripravovali proste spravili čiary na mape a na nejakú nerovnomernosť linkového vedenia nepozerali.
Ak to odomňa vyznelo tak, že by sa to malo znovu prečíslovať, tak to určite nie. Bola by to veľká hlúposť, pretože oblastné číslovanie aj tak bnému cestujúcemu nič nehovorí.
COLOR: u číslach elín myslíš ev. čísla? Ak áno ide zrejme len o rozdielnosť podľa vozovne.
Eliny a busy sú v jednej čísloidnej kope a je to zrejme daň za oblastné číslovanie. Taisto u nich eliny majú doplnkovú úlohu k Ubahn, Sbahn,... Sú však aj elinové linky D, J. Predpokladám, že je to pozostatok so starého označovania a keďže sa trasa linky od tej doby nezmenila nehali aj označenie.
Čo sa týka toho Ačka či iného písmena za číslom. Autobusové linky sú označované dodatkovým písmenom A, B či C. Električkové linky sú označované buď čisto číslicami alebo čisto písmenami. Napríklad je el. L44 a potom 44B avšak žiadna 44A. Existuje aj 46, 46B a 146B ale nie 46A a 146A. Ďalej napríklad konečná elinovej linky 26 a potom z tej konečnej pokračuje 26A. Linky, ktoré jazdia v samomcentre Viedne sú s jedným číslom u elín, napr. 1 a 2 a u autobusov vo forme 1A, 2A, 3A,... Ak si náhodou videl bus s číslom bez Ačka, mohlo ísť zrejme o zálohu.
Chystám sa na jeden deň do Viedne a to len na MHD. Ak sa chce niekto pridať, mohli by sme ísť ešte teraz na jeseň poprípade na jar. Resp. cez advent a vidieť aj vianočnú Viedeň. Kto sa prída?
Vlcaci cakaju, kym pride autobus. To, ze cestujuci v Bratislave su povacsinou chronicky tupi, je, bohuzial, fakt. Niektorym ani nestaci, ked je cez zastavkovy oznacnik natiahnuty sedy igelit a velka cedula s cervenym napisom "ZÁSTAVKA JE ZRUŠENÁ" a aj tak caka na elektricku a caka a caka a caka...
Ospravedlnujem sa za opatovne nepridanie mojho prispevku Pravdepodobne je na vine mierny bug v skripte. Tak snad do tretice vsetko dobre...
Re #21498 S499.1023: Proste vela ludi vie, ze ak sa niekam dostanu linkou < 20, tak je to elektricka a idu na elektrickovu zastavku. Rovnako vedia, ze 2xx su trolejbusy, a napriklad na Hodzovom tak maju ist na trolejbusovu zastavku. Je to mozno chore, ale BA verejnost je na to silne zvyknuta a precislovanie by narobilo viac skody ako uzitku.
Re #21499 J: S niektorymi linkami (ako napriklad 30K) suhlasim, ale 81A, 90A, 91A a 91B... Preboha, radsej si ani nechcem predstavit tu hrozu v ociach ludi, ktori doteraz nechapu, kam sa podeli linky 21, 43 a 54 a zrazu nieco taketo. To uz by ani nebolo "Hadaj, kam ides", to by uz nikto nikam nechodil... V tom by som asi aj ja mal chaos -- a tiez som pred precislovanim vedel celu siet liniek pomaly aj so zastavkami a teraz mam napriklad v trolejbusoch este stale hokej... Cislovanie v Bratislave malo ostat take, ake bolo. Osobne si myslim, ze len potrebovali zredukovat trasy liniek -- mohli to aspon spravit priamo a nie sa zbabelo schovavat za nejake chaoticke precislovanie.
A co sa tyka Viedne a ich oblastneho znacenia... Nie je to sposobene len tym, ze linky do rovnakych oblasti vznikali priblizne v rovnakom case? Napriklad ako kedysi do Petrzalky jazdili povacsinou linky 4x a 5x.
Re #21509 COLOR: Mozno sa mylim, ale nadobudol som pocit, ze "A" vo Viedni pouzivaju na oznacenie autobusovej linky v pripade existencie elektrickovej linky s rovnakym cislom.
To mi silne pripomína prešovské maniére meniť číslo linky v priebehu spoja s cestujúcimi. To radšej by som už z Dúbravky vyrážal ako L4.
Re #21439 Andy: Odjakživa trolejbusy 200-vky nie sú. Je to tak asi 21 rokov. Osobne považujem za nehorázne ak linka zmení číslo len preto, že začala jazdiť na elektrinu.
Re #21442 Spectre: Domnievam sa, že odlišné číslovanie trakcií je zábavkou pre dopravných fandov. Normálny cestujúci z toho nič nemá.
Re #21451 J: Jasné, keď už to tak máte, nechajte si to. Teraz to meniť by bola tiež sprostosť. Ale myslím si, že je historickou chybou, že sa snažili linky TR číslovať osobitne.
Re #21452 Andy: Počkaj, až v roku 2030 bude mať zadrátovanú celú Blavu a po meste vám budú behať samé "dvestovky" Potom sa v tom ako budeš vyznať?
Re #21473 galiyosha: A keď je výluka a miesto trolejbusu príde autobus?
Re #21476 Spectre: Ale tramvaj je predsa niečo celkom iné. Tá má vlastné teleso, má (mala by mať) nosný charakter - tá musí byť číslovaná odlišne. Ale čo je trolejbus? Ak nejde prúd, tak tam jednoducho pošleš autobus a pre cestujúceho sa tým nijako zásadne nič nemení.
Co sa tyka blokovania elin - raz som tiez isiel po Jesenskeho a vodic nas vyhodil, ze neprejde. Stalo tam auto, plno dispecerov, ale ziaden policajt tam nebol. Asi za 20 minut dosiel majitel, bez slova nastupil do auta a odisiel.
Co sa tyka skod - Aku ma DP z toho stratu? Ved este usetri ked eliny stoja
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha