Inak ci uz ta 801 jazdi do Cunova, alebo Rusoviec je jedno z pohladu nakladov. A Rusovce su znacne atraktivnejsie. Kazdopadne, nie je starostou DPB toto riesit. Musi sa najst objednavatel, alebo niekto kto to bude prevadzkovat komercne.
Rozumiem a sledujem to. ? Ale predpokladám, že nejaký rámcový termín stavebník má a DPB by na základe neho vedel s istotou povedať, do kedy to určite dokončené nebude. Lebo urobiť výluku bez plnohodnotných informácií (CP, terčíky, zastávky) s tým, že je to vlastne dlhá operatívna výluka, mi nepríde príliš seriózne.
Pokladňu mali 3101 a 3102 a z BN10.5 majú stojan na pokladňu 3409 10 a 12. Preto ostali na druhej DP.
Ale je fakt, že keď tu jazdia vozidlá dĺžok 7,5 9,5 10,5 12 15.. tak sa môže odsledovať dopyt a nasadiť vozidlo adekvátnej dĺžky a to nech sa vybaví pokladňou (plus jedno-dve rezervné..). Nemusí to byť 12 m voz, ak tam nie je dosť ľudí na 12m voz..
"Cestujúci ani nevedia, kedy bude premávka obnovená." - Keď reálne sleduješ, ako robia tú Hroboňovu. Mylsíš, že aspoň stavebník tuší, kedy to dokončí? ? (Teda najprv plyn, a teraz asfaltovanie). Lebo ja by som tipoval, že ani nie...
Čo sa týka Rajky, neviem aký je tam skutočne dopyt, ale bolo by vhodné ponechat aspoň L801 v trase Rajka - Čuňovo s nadväznostou na L91 a nasadením vozidla primeraného dopytu.
A teraz je tam co podla teba ? Podla pocasia ? A zase hociaky voz tam nemoze ist, treba voz s pokladnom co maju asi len 4 vozidla v DPB.
Marianka a Chorvátsky Grob by vôbec nepotreboval zachádzanie mestkých liniek DPB, keby Slovak Lines v rámci bratislavskej integrovanej dopravy spravil optimalizáciu svojich liniek. To znamená pravidelný napr. hodinový intreval a stála trasa liniek po celý deň (teda nie, že jeden spoj zachádza do tej a tej obce další ich zase vynecháva a další má skrátenú trasu len po určitú obec).
Čo sa týka Rajky, neviem aký je tam skutočne dopyt, ale bolo by vhodné ponechat aspoň L801 v trase Rajka - Čuňovo s nadväznostou na L91 a nasadením vozidla primeraného dopytu.
Pri linke 207 a jej presmerovaní cez Pražskú chýbali označníky, chýbali cestovné poriadky a vodiči si veselo jazdili s vozidlami, v ktorých bol pôvodný zoznam zastávok (hlásič zastávok veselo zahlásil, že nasleduje Kozia). Možno som nemal šťastie, ale nevidel som ani jeden (!) trolejbus, ktorý by to mal správne. Oznam o prerušení výluky, hoci bola plánovaná dlhšie sa tiež vyparil.
To isté platí teraz pri 64 a 41. Cestujúci ani nevedia, kedy bude premávka obnovená. Odchody linky 41 sú utajené, zoznam zastávok neaktualizovaný, označníky nikde.
A to nehovorím, že (aby sa ľuďom v čase výluk, ktoré nie sú spôsobené vinou dopravcu) mohli byť aktualizované údaje aj na virtuálnych tabuliach. Bohužiaľ, na mojej zastávke mi veselo ukazuje, že linka 64 príde podľa CP.
Oni radsej budu vymyslat ako SL odkupia. To aby natrvalo zabezpecili moznosti tunelovania.
Cely svet verejnu dopravu liberalizuje, iba Freso ide protiprudu. ? Nuz Gorily ostanu Gorilami...
Zaujimave, ako tu vzdy vsetci hejtuju to oblastne oznacovanie. Vo Viedni oblastne oznacovanie do istej mieri funguje uz od roku 1907 ? Asi to bude tym, ze tu sa nasilu menili oznacenia liniek bez skutocnej reformy linkoveho vedenia...
Aspoň k tým vlekom a trojvozňovým súpravam, čo sa týka Bratislavy:
Ono...by sa i uplatnili hlavne na Dúbravskej radiále, ak by sa predĺžili zastávky v rámci pripravovaných modernizácií el. tratí a poprípade uspôsobili meniarne. Avšak dnes už otázka obstarávania vlečných vozňov je neaktuálna. Súčasný trend je nakupovanie viacčlánkových vozidiel potrebnej dlžky. Ak teda Bratislava potrebuje na niektorých linkách vyššiu kapacitu, stálo by za to vypísať tender na 45m vozy miesto 30 metrových. Ak už riešiť vyššiu kapacitu pomocou viacvozňových súprav, tak by bolo vhodné pre Bratislavu 2 x cca 20m voz. Tie by sa dali v budúcnosti podľa potreby prevádzkovať i samostatne ako náhrada za dnešné dosluhujúce vozy K2S. Podobne to má riešené Brno (Vario LF2 + Vario LF1) a Lipsko (2 x Leoliner NGTW6-L).
Inak, aspoň k drvivej väčšine bratislavských T3, snáď okrem novostavieb s vozňovou skriňou VarCB3 ani nieje možné vlečný vozeň zapojiť, lebo nie sú na to konštrukčne uspôsobené. Nemecké T3D/T4D majú od výroby zosilnenú konštrukciu, lebo tam bola od začiatku požiadavka dopravných podnikov prevádzkovať i vlečniaky B3/B4D. Nakupovať dnes nejaké ojazdené B3, ak nejaké vôbec ešte sú (boli dodávané iba do Chorvátskeho Osijeku 4ks a 121ks spolu mali nemecké mestá Chemnitz a Schwerin), teda neprichádza do úvahy. Nakoľko typ T3 už dnes má v bratislavskom vozovom parku malé zastúpenie a pravdepodobne do piatich rokov vymizne úplne, nemá cenu sa zaoberať nejakými hoci i nízkopodlažnými novostavbami podobnými lipským vlečniakom NB4.
Čo sa týka vozňov B6 , vyrábal sa iba typ B6A2 určený na spriahanie s vozňami T6A2, ktoré majú oproti typu T6A5 užšiu vozňovú skriňu, takže aj keby boli bratislavské vozne T6A5 na to konštrukčne uspôsobené, sú pre Bratislavu nevhodné. Či vznikol nejaký vlečniak B6A5 so šírkou 2500mm aspoň "na papieri", neviem.
Aspoň v ČR sa ešte uvažovalo s prevádzkou vlečných vozňov za T3 okolo r.2005 výrobou typu VV60LF, ktoré sa však môžu spriahať iba s motorovými vozňami so zosilnenou konštrukciou, napr. za použitia spomínanej voznovej skrine VarCB3, ako je vyšie spomínané. Preto v Brne i Ostrave sa tieto vlečniaky smú spriahať len s určitými vozňami. Inak, dá sa teoreticky VV60LF spriahnuť aj za tie bratislavské novostavby napr. 7703? Nakoniec vozňov VV60LF bolo vyrobených len 6ks (4ks Brno , 2ks Ostrava) a v prevádzke sa moc neosvedčili. V Brne nejazdí už ani jeden a slúžia tam už len ako sklad náhradných dielov a pod. V Ostrave tiež už do premávky nezasahujú.
Je teda otázne, či po dojazdení T3 a T6 budú v Bratislave vôbec nejaké dvojvozňové súpravy, nieto ešte trojvozňové.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Inak ci uz ta 801 jazdi do Cunova, alebo Rusoviec je jedno z pohladu nakladov. A Rusovce su znacne atraktivnejsie. Kazdopadne, nie je starostou DPB toto riesit. Musi sa najst objednavatel, alebo niekto kto to bude prevadzkovat komercne.