Nikto nepovedal ze ide nevyhnutne zastavkovy cestovny poriadok Ak od odchodu z nastupnej zastavky po prichod do cielovej zastavky je v CP 14 minut, tak jazdna doba podla CP je 14 minut a 15 minutovy listok postacuje.
Ja teraz neviem či mám výpadok pamäte, ale nie som si istý ako má cestujúci s JCL správne postupovať pri vozidlách MHD. PP IDS BK B.3.1.2: "Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku."
Jazdné doby uvedené v CP MHD sú maximálne. Cez víkendy a večer sú však kratšie jazdné doby. Príklad: Linka 83 zo zastávky Alexyho na SAV - podľa CP MHD 16 minút.
Cez víkend je to však iba 14 minút (zistené porovnaním odchodov z oboch zastávok aj cez cp.sk). Môže teda v tomto prípade cestujúci použiť 15 minútový lístok a platí mu v tomto prípade aj v prípade meškania počas cesty?
Handrové sedadlá plné bacilov nech si láskavo drhne vedenie DPB ktoré si ich dalo ako požiadavku v tendry na nové vozidlá v čase keď ostatné dopravné podniky sa handier zbavujú z hygienických dôvodov a vysokých nákladov na údržbu.
Ja si myslím, že s riešeniami spoza klávesnice (vodič budú upratovať vozidlá, dielenskí budú upratovať vozidlá) si začal práve Ty.
Mmch., to, že niektorí (väčšina) dielenskí nemajú pracovné návyky, za to tiež až tak úplne nemôžu len oni - ono keď desiatky rokov dielenskí väčšinu času nič robiť nemohli, lebo nebolo s čím opravovať, tak si na to zvykli. A zamestnávateľ by ich teraz mal privykať na to, aby pracovali ako zámočníci, automechanici, elektrikári a nie na to, aby upratovali vozidlá.
Forma terapie - Ty si nejaký psychológ?
Ja sa v plnom rozsahu (okrem hrúbok) podpisujem pod Petoov návrh, aby každý robil to, čo má v popise práce.
A čo takáto možnosť:
Vodiči budu riadiť vozidla
Dielenský pracovníci sa budu starať o technicky stav vozidiel
Upratovači (je jedno či interný alebo externý) budu upratovať
A zodpovedný vedúci budu kontrolovali či si všetci vyššie spomenutý plnia svoje povinnosti tak ako majú.
Nebolo by to omnoho jednoduchšie? Náklady také iste ako teraz lebo podnik už všetkých týchto ludí zamestnáva.
Čo sa týka ZSSK. Ak v rámci obehu existuje prestoj niekoľko desiatok minút a vodič HDV ho má platený, nič čudné na požiadavke aby upratal nevidím. A samozrejme v tomto ohľade treba upraviť aj pracovnú zmluvu.
Dakujem za opytanie, necitim sa byt v slepej ulicke. Nie je vhodne urcovat spravne riesenie spoza klavesnice. Ja by som zvazil (a vyskusal) tie moznosti, ktore som napisal.
Zvonka sa mi zda, ze ti niektori dielenski nemaju pracovne navyky. Mozno by im cistenie pomohlo ako forma terapie. Nasledne by sa mozno aj udrzba zlepsila.
Takže by asi bolo vhodnejšie dokopať ich k tomu, aby niečo robili v rámci svojej dielenskej práce a nevymýšľať im všakovaké upratovanie, či nie? Naozaj nechceš túto slepú uličku opustiť bez straty desiatky?
Napisem naopak - ak by dielenski podavali vysoky pracovny vykon, tak by ten vozopark inak vyzeral, nez vyzera.
Ale bola by to narocna uloha, pouzit ich na cistenie vozov. Kedze teraz ani len necistia po sebe odtlacky svojich mastnych paprc.
Nie ze nieco, tam nic nesedi. Ale to vieme všetci dobre už dávno (vrátane mesta a DPB). Teraz ide o to, či sa aspoň niečo čiastočne uprace po týchto výmenách na vedúcich postoch, alebo ešte to bude trvať ďalšie 4 roky (prípadne násobky 4och..).
Dielenskí zadarmo? A nie za plat dielenského? A myslíš, že dielenskí nemajú čo robiť? Máš pocit, že autobusy DPB sú už v tak dokonalom stave, že dielenských ani netreba?
Ja si myslím, že si sa vybral zlou cestou a teraz ju nechceš opustiť.
Od toho tam ma byt ich nariadeny, ktory ich pracu kontroluje a jej nevykonavanie sankcionuje. Lebo ak mesto narieka ze nema peniaze, ale zaroven veselo plati ludi za nicnerobenie, tak nieco nesedi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe