Elektricka sa tam, zial, neplanuje. Zatrolejovanie hej, ale to na dopravnej obsluhe nezmeni nic - vyuzije ho maximalne tak 210ka, ktora tam aj tak jazdi uz dnes.
Takze namiesto skvalitnovania obsluhy rozvojoveho uzemia na Nivach (Twin City, Panorama City, Eurovea + dalsie planovane projekty) tam este linku uberieme.
Cez Hodžovo a Mýtnu kvôli zachovaniu kapacity Hodžovo - Dúbravka .
Ex. L34 ešte z ÚNS bola dosť využívaná.Vtedy ju do Dúbravky kapacitne dopĺňala L37 z Račka.
A kedy dostane aj Karlovka spojenie busom a racianskeho myta/Avionu napriamo, bez prestupu? Ci potrebuje Dubravka aj specialny autobus, ked im jazdi prazdna elektricka s popod nosa a rovnako dlho? (staci mensia zapcha a elektrickou je to rychlejsie ako busom)
Ráno, myslím, že do 9:00, je o niečo viac preferovaný vjazd do mesta od Ul. Svornosti. Zvyšok dňa do 21:00, je už preferovaný smer do Podunajských Biskupíc - a opodstatnene, keďže tu jazdia nosné linky MHD 201+202.
Pokiaľ viem, s preferenciou sa počíta a je zapracovaná v logike riadenia. Zatiaľ tam ale nič nejazdí... neviem, či to teraz ide vyslovene v pevnom cykle, asi áno.
Ok ale z tej 34 aj tak všetci vystúpili na Nám. F. Liszta. ďalej išlo iba pár ľudí a od Račka ten úsek po Hodžovo bol jalový. Okrem toho v 84 išlo od Hodžovho na Hrobonku iba pár ľudí a od SAV na Hrobonku zvyčajne tak do 5.
Jediné neodškriepiteľné plus bolo že z Dúbravky mali pre cestu ďalej smer Ružinov, Vrakuňa atď.. na hrane prestup z 34 na F. Liszta na 61 74 201 210. Ale aký je ten prestup v opačnom smere? Tým že zast. nám. F liszta v smere na stanicu nie je, tak nie je ani prestup zo 61 74 201 na 21 a nieto ešte na 83.. ale hovorím, to nebol ani na 34. Jedine na Račku cez prechod.
Druhá vec. Ani nemuseli byť veľké zápchy a na Račku keď som 2 min. po tom, ako tade prešla 5ka, nastúpoil do 34ky, tak v Dúbravke sme boli naraz. Aj keď podľa cp bol ten rozdiel tušim 4-5 min., ale reálne v špičke bol menej. A ešte keď sa zmodernizuje Karloveská, verím že sa tam na jazdnej dobe 5ky ušetria také 2 min.
Zrušenie 34 bolo čiastočne motivované potrebou ušetriť vozy a vozokm. Ale je objektívny fakt, že 84 sa vďaka tomu v celej trase naplnila, už nepredbieha 83ku po trase tak často, ako tomu bolo kedysi- 83 sa chvalabohu odľahčila. Lebo predtým aj tie capacity chodili narvaté. A už sa občas aj stane, že prázdnejšia 83 predbehne po trase 84.
Ale ja osobne by som Dúbravčanom vyhovel. 84 by som skrátil po Patrónku a na Voj. Nemocnicu. Keď bude elina po Jungmannovu, verím že aj v Petržke sa 83 trochu odľahčí, takže v rannej špičke by som ju, aj 84, zriedil na 10 min int. A ako chcú, 74 by som predĺžil do Dúbravky. S dnešnými intervalmi a obojsmerným zachádzaním cez hl. stanicu. A keď si myslia, že im to pomôže, kľudne nech je v tom ich úseku expres. (Aj keď samotní Dúbravčania by ako prví začali písať nech stojí po ceste, na ďalších zastávkach, lebo ...). V rannej špičke v smere do mesta si aj tak postojí v kolóne na Pražskej ako všetky ostatné linky, od 5 do 30 min, podľa dňa.. A pri tých zápchach, ktoré sú na slovnaftskej a Bajkalskej, keďže vieme ako dnes meškáva 74, tak aj s tou presnosťou by to bolo také veľmi náhodné..
Nech je to akokoľvek, spojenie 34 a 84 nebolo podľa mňa vôbec rozumné riešenie. Najväčším negatívom tohto kroku podľa mňa bolo odobratie priameho spojenia na Šancovú ako takú, a teda pridanie jedného prestupu navyše pre tých, čo následne využívali na hlavnej stanici začínajúce linky 61, 74, 201, prípadne ďalšie (Nám. Fr. Liszta bola ideálna prestupná zastávka, lebo ani na jednej zastávke pred ním napr. nestojí súčasne 63 aj 204, takže ak niekto cestuje smerom k Trnavskej, Bajkalskej, ťažko sa mu nadväzuje cesta, nakoľko nemá možnosť výberu z väčšieho množstva spojov, a ak náhodou jeden nestihne, čaká dlho). Myslím, že toto teraz Dúbravčanom chýba a nie sú ochotní akceptovať skutočnosť, že majú síce dve linky, ale prakticky s totožným smerovaním (do Petržalky, kam navyše časť Dúbravky môže použiť aj linku 92 zo ŽST Lamač).
Keď už sa malo niečo na linke 34 meniť, malo sa to nejako prekombinovať napríklad s 63-kou, t. j. vytvoriť spojenie Lamač - Petržalka a Dúbravka - Avion alebo niečo iné podobné.
Nie som vôbec zástancom liniek odvšadiaľ všade, ale treba si uvedomiť, že spojenie 34 s 84, ku ktorému sa v krátkom čase pridalo aj skrátenie linky 22 z Kramárov, v Dúbravke jednoznačne vyznelo ako opatrenie smerujúce k vyháňaniu ľudí do áut.
Skúsim sa spýtať tu, možno sa nájde niekto, kto bude vedieť odpovedať.
Spoj RJ, čo chodí z Prahy do Zvolena musí mať v Martine menenú lokomotívu. Má u nás RJ vlastné dieslové lokomotívy alebo si požičiava stroje od ZSSK?
Presne tak. Navyše sa tam píše, že chcú obnoviť 34, ale zachovať obe 83 aj 84 (s pozmeneným grafikonom). Takémuto navýšeniu kapacity DPB ani mesto určite nevyhovie. Interval na 83/84 nemožno veľmi redukovať, lebo to by si odniesla aj Petržalka. Jedine, že by povedzme každý druhý spoj 84 končil na Prokopa Veľkého, ale to mi tiež nepríde ako dobrý nápad. A ak by sa náhodou obnovila 34 v zlúčenej podobe so 74 (teda obojsmerne po Šancovej) a náhodou by sa 84 z Dúbravy dala úplne preč, som zvedavý, ako by Dúbravčania hromžili, že sa im zhoršilo spojenie na Hodžko o polovicu.
Petrovia v komentaroch vyzeraju byt ako nejaki odbornici odtialto. ?
Ale samozrejme su "obycajni" ludia vsetci za reinkarnaciu L34 a system odvšadiaľvšade, pritom ta L34 oblsluzila max. 5 inych zastavok ako L83/84 (sice dolezite Racko). By som chcel vediet, kolko z tych co su za navrat 34ky ju naouzaj vyuzivali (mimo subehu s L83)...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk