Zakladny problem je ze linky 31, 39 a 84 pouzivaju studenti a ti platia polovicne, v horsom pripade ziadne cestovne. A aj preto sa ich musi z principu natlacit do voza 2x viac ako do inej linky
Cestovné poriadky by mali byť zásadne biele. Farebne by sa mali odlišovať výlukové cestovné poriadky (napr. na žltom podklade). Podobne oznamy by sa mali farebne rozlišovať (napr. žlté=výluky, zelené=tarifné opatrenia, červené=trvalé zmeny liniek, modré=posilová doprava a pod.). Potom by sa možno nestávalo tak často, že cestujúci si nevšimnú informácie o výluke.
V súčasnosti sú letáky tlačené tak, že ma chytá podozrenie, že jediným kritériom na farbu papiera je to, že aký balík práve schytí do ruky zodpovedná osoba.
Podobne sú pekné cestovné poriadky s farebnou mapkou okolia trasy aj na autobusových zastávkach v Paríži.
Naopak v Poľsku v Katowiciach boli poriadky dosť neprehľadné, aspoň na zbežné pozretie som sa v nich veľmi neorientoval. A tam by sa tá mapka veľmi hodila, keďže MHD premáva nielen v Katowiciach, ale aj ďalších okolitých mestách ...
Ale vieš, základný princíp je, prečo by si prevoz na trase Hlavná stanica - Letisko MRŠ mal účtovať skúkromník, či letisko, keď na ňom môže zarobiť DPB?
Expresná linka na letisko je pekná vec, ale nie sme v Prahe. Mať expresnú linku kvôli tým pár lietadlám, zhruba tri a pol týždenne, čo tam sadnú, by bol za súčasného stavu MHD neprimeraný luxus.
Treba mať na pamäti, že cestujúci, ktorí vyvalia prachy za letenku, sa väčšinou dovezú na letisko
a) vlastným autom,
b) taxíkom.
Pre tých zvyšných bohato stačí priama linka, hoci so zachádzkou k Avionu.
Mimochodom, letecké spoločnosti, resp. správa letiska, by si mohli zradiť autobusové spoje k lietadlám a od lietadiel sami. Tak to fungovalo kedysi za čias monopolu ČSA (linka Reduta-nám. ĽM, dnes Dulovo-Letisko) a tak to funguje napríklad vo Schwechate.
Ako vidím, otváraš starú tému, tak Ti opäť prispejem Mne osobne sa prehľadnejšie, krajšie a imidžotvornejšie zdajú čiernobiele cestovné poriadky.
Minulý týždeň som navštívil 800-tisícový Kraków a ani tam CP farebné nemajú.
U mňa farebný rozpis spojov okamžite vyvolá dojem, že dopravcom je nejaká malá firmička s 5 zamestnancami, ktorá sa vyšantila v nejakom programe a zúfalo sa snaží predať svoje služby. ČB na mňa viaz dýcha serióznosťou, skúsenosťou, odbornosťou... Asi tak...
Čo sa týka mapky - možno by to nemusela byť jedna hrubšia čiara v spleti celej siete liniek. Inšpirovať by ste sa mohli Žilinou. Na výreze z mapky by bolo len okolie trasy danej linky s vyznačenými prestupmi na iné linky.
Re #21245 J: Vôbec to nie je zlá myšlienka. Takýto systém bol v minulosti odskúšaný v Košiciach. Električková linka V premávala v dňoch školského vyučovania od internátov TU do areálu školy a jej CP zodpovedal začiatkom a koncom prednášok na TUKE. Električková linka W zasa premávala len v nedeľu a premávala od stanice k internátom TU - jej CP zasa prísne nadväzoval na príchody rýchlikov do Košíc.
Úspornými opatreniami v polovici 90. rokov žiaľ linka V zanikla. Linka W jazdí dodnes.
Presne podla zaciatkov a ukonceni blokov na EU bol ozaj pred rokmi CP 84 prerabany..
na 7:30 - 3 spoje v priebehu 8min
na 9:15 - 2 spoje tesne za sebou
na 11:00 - sa nepodarilo,nestihaju to,je tam i 83
na 13:30 - 2 spoje tesne za sebou
neskor - spickovy interval 10min. staci
v smere z EU:
po 12:30 - 2 spoje tesne za sebou
po 15:00 - vlozeny spoj do spickoveho intervalu
po 16:45 - vlozeny spoj do int.(bol)
po 18:30 - dva spoje v priebehu 6min.
..aj samotne odchody z Hrobonky, ci Ovsista su v minutach, ktore predpokladaju zaciatky/ukoncenia vyucovania cela,stvrt,pol,tristvrte..myslim, ze to funguje ozaj spolahlivo, pokial studaci citaju CP, nezaspia, ci su pusteny skor - vtedy je tam riadny interval, i 83 v sidlisku..
k septembru boli mierne posuny kvoli zapcham a tym predlzeniu chronometraze..zaujimave odchody su:
Hrobonka:
7:01 04 09(viem ako "presne"7:30 chodia niekt.profaci,ci studaci
8:45 47
13:01 04
spat z Ovsista
12:30 33
15:05 07
16:47 57
18:32 38
..5 rokov som tam stravil tot pred chvilou..
K tym cestovnym poriadkom. Plne suhlasim z nazorom ze tie predchadzajuce z mapkou boli ovela krajsie, avsak ta mapka na nich bola dost zbitocna, pretoze pri takej velkosti to turistovy velmi nepomoze. Co sa tyka farebnosti, tak nehovorim ze by to nebolo pekne, ale rozhodne to nie je krok do 3. tisicrocia.Takymto krokom by mohli bit digitalne transparenty na zastavkach aspon v centre, Avsak to by tu nesmel bit taki skur..ny vandalizmus.
V Pravede som dnes nasiel aj iny clanok... Zaujimave, z isteho uhlu pohladu je to pravda. Je to o digitalnych transparentoch. Ja som osobne videl, co dokazu, tak hadam to bude niekedy aj v BA. Tak o sto rokov... Ale aj ked sa to zda nerealne - iste vynimky zo svetoveho standardu uz mame - napr. krasne handrou prevesene transparenty, napr. 1405. To je uplny skvost, to nenajdete nikde inde... A zasa to, co je inde bezne, je u nas "exkluzivne"...
Mozem potvrdit, ze ked som chodil na civilku, tak vela prepravneho substratu (studentov) chodilo z EU na aj na zastavku Bulikova, tam priamo na 83, ale dost aj na 88, medzi nimi aj ja. Ale najcastejsie som isiel na 198, popripade 68. A to este aj predtym, ako jej zmenili trasu... Hehe, pamatam si, ze asi dva mesiace po tom, ako zmenili trasu 68 sa jedna babka cudovala, preco to odbocilo k zastavke Mraziarenska... Ja som jej povedal, ze na okne visel dost dlho taky oznam, ze sa meni trasa. A cuduj sa svete, ten oznam tam este bol, po dvoch mesiacoch. Tak som jej povedal, nech si ho precita, ak chce. Ale aj somj u informoval kade to teraz jazdi... Aspon vidno, ako ludia citaju oznamy... A o tom som teraz cital clanok v novinach. Ujo K.K. tam dobre napisal, vsak on za to nemoze, ze si niekto neprecita. Ale niekedy su tie oznamy vylepovane tesne pre vylukov, stalo sa ze aj pol dna... Ale ked je vsetko tak "naplanovane" a mimoriadne udalosti na dennom poriadku...
J: No pri tej 84 pre studentov, treba vsak povedat, ze tzv. "pomocnou linkou" je i 83 - ved cca. 85% trasy je s 84 totozna. Myslim tym porovnanie spolocny usek 83 a 84. Ale jedno je pravda, natrepane to chodi tak, ci tak.
Andy, Spectre: No ja som tiež už počul všeličo, avšak CP linky X boli veľmi príjemné prekvapenie. A fakt je ten, že je toho na neho naozaj trochu veľa avšak videl som aj zopár jeho podriadených (také dve pani) ktoré popíjali kávičku, trápilo ich kedy im pôjde inet, a že majú veľa práce s CP ale aby niečo spravili to nie. Pán K.K. by potreboval nejakého pomocníka, avšak keď sa mu ponúkali ľudia na pomoc s BUSE tak nechcel. Preto nech si číta kritiku na seba, nemusela byť, mohlo byť BUSE na super úrovni a bola by to aj jeho zásluha. Okrem iného mal by aj čas na iné.
Spectre: Čo sa 39 týka. No tu to nie je také jednuduché ako u 84, ktorá obsluhuje len EU. Záchrana študentov v L39 je v tom, že sa postaví trolejbusová trať na Trnavskej a Vrakunskej ceste, L39 sa zruší, ostane L31 a vznikne L31A s trasou Slávičie - Zochova a späť, respektíve Slávičie - Zochova - Kollárko a späť. Potom by sa dalo, pri nezmenených nárokoch na vzkm pri obsluhe Mlynov spraviť aj ten 5min interval.
Andy: Presne to som mal namysli. Proste spraviť niečo hodné DP tretieho tisícročia, aspoň tie CP nech nejako vyzerajú. Len ma nevysmejte.
Nie, ja si kludne zanadavam aj na toho tlsteho, co sedi za calunennymi dverami tusim o 3 kancelarie blizsie. V ujovi K.K. je problem, ze mesiac nic nerobi a potom dolezite veci nestiha. Nikdy si to neprizna verejne, ale je to tak a ludia, ktori ho poznaju blizsie (teda nie ja ani ty) to o nom velmi dobre vedia. Nemam dovod im v tomto neverit, nakolko iste indicie potvrdzujuce platnost tejto myslienky by tu boli...
Ale uvedom si, ze problem nie je v panovi. Preco by mal on kreslit nejake mapy, vsak on ma na starosti milion inych veci, pokial viem. V celom DPB si desiatky zamestnancov valaju sunky a on musi robit vsetko Vzdy ked sa nadava, tak sa nadava na neho, ale to je uz nejaky miestny zvyk...
Prosimta... uvedom si, co rozpravas. Hlavny informatik ujo K.K. pozna asi tak tieto programy: Word, Excel a gBUSE (ktory ani nevie poriadne ovladat). Vid. napr. mapku vyluky tramvaji na mostovej... uplny humus, navyse sa v tom nikto nevyzna. Je sice mozne, ze nemaju zakupeny CorelDraw, aby to robili na urovni, ale aj male dieta ti to v PaintBrushi nakresli prehladnejsie za 5 minut. Jednoducho cely tento problem sa vola po slovensky NESCHOPNOST
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kirenka