Reakcia na: 810zssk #212371:
Súhlas. Ale 801 nie je v tomto prvotina. Ani 901. Na prechode Kittsee -Petržalka si podľa zmluvy ÖBB -ZSSK Rakúšania neúčtujú za výkony vozidiel a personálu nič voči ZSSK. Jediný náklad pre ZSSK je použitie dopravnej cesty, pritom majú podiel na tržbách z medzinárodných lístkov. A ešte sú tieto vlaky v zmluve...? Pokiaľ netreba peniaze zo Slovenska, nikto sa nepozastaví nad tým, že tu dotuje dopravu Burgenland. Len je to legislatívne ošetrené, lebo je to na Slovensku vlak ZSSK.
Ike
Bez ohľadu na to, či sú to emigranti (terminus technicus) zahraniční, alebo vnútroštátni, Bratislava nemá suplovať ich samosprávu. Bratislava objednáva dopravu vo verejnom záujme pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Dopravu do ostatných obcí by mali objednávať dotknuté obce. Je samozrejmé, že na to nemajú finančné prostriedky, keďže títo rezidenti si nemenia trvalý pobyt. Ale to nie je chyba Bratislavy. Môžeme sa baviť o tom, že by malo byť v záujme Bratislavy postarať sa aj o týchto ľudí, pretože tu míňajú svoje peniaze a tí, čo tu mylne majú trvalý pobyt aj priamo prispievajú prostredníctvom dane z príjmu do rozpočtu. Ale potom by bolo vhodné dohodnúť sa na spolufinancovaní. Je nonsens, ak toto bremeno znáša BA a ešte k tomu na podnikateľské riziko DPB.