to vodici tlacili na buseckarov nech pipa odchod aby sa vodic nepozabudol.cize pride na zastavku a v case odchodu 5 krat za pinga to znamena ze musi stacit na pp odchod...nepipne to vtedy ked vodic este pred odchodom stlaci odchod..
To je budík, resp. signalizácia, že už má byť odjazd. Majú to tak všetky nové palubáky. Ono by sa to malo zrušiť, keď to vodič potvrdí, ale tieto nové palubáky rady blbnú...
Cinkne 5 krat a hlasi odchod z prvej zastavky. Zachytil som to na hadam vsetkych typoch vozov s novymi palubakmi, ale asi sa to da vypnut, nerobi to vzdy.
40 % vlakov v okolí BA stále nezobrazuje linku, a 80 % nehlási zastávky, v prípade starých súprav taktiež nie vždy sú vložené linkové, teda smerové papierové tabule.
Dnes som videl REX Kamzík, a sa len zobrazovali na voknajšom displayi len nácestné zastávky, po dorolovaní ani linka, ani smer - zrejme ešte nemajú naprogramovaný cieľ Břeclav.
Niekedy rano ked nastupujem na vychodzej zastavke do Urbanwayu, tak akusticke hlasenie vydava take "ping, ping, ping, ping,..." az kym sa nezavru dvere (to "ping" je to iste ako ked bus ohlasuje zastavku v ktorej sa nachadza). To je nejaka specialtika Urbanwayov? ?
Ak by náhodou nebolo zrozumiteľné z môjho predchádzajúceho príspevku, tak dopĺňam, že cez ten QR kód sa dá dostať na http://www.idsbk.sk , ktorá je prispôsobená aj pri displeje smartfónov.
Predstavte si, na zastávkach MHD s vitrínou (určite nielen v Dúbravke) pribudli mapy zón! ? Škoda, že tam nikde nie je napísaná adresa www.idsbk.sk . Tá je na rozdiel od webstránky DPB prispôsobená aj pre displeje smartfónov. Je tam síce QR kód, ale pomerne malý (aj keď väčší ako na cestovných poriadkoch). Nemusí si ho každý všimnúť a niektoré smartfóny [ako napr. môj] maličké QR kódy nedokážu načítať.
SL kludne zabezpeci taky pocet spojov a interval aky si Grob objedna (aj Borylinka ma taktovy CP ;)). Akurat na rozdiel od DPB im to SL neda pod cenu, lebo SL je majoritne sukromna firma, takze jej management nemoze len tak rozdavat kamaratom mestske peniaze.
Lebo DPB započíta len časť nákladov a zvyšok rozpustí vo vyúčtovaní pre mesto (stačí pozrieť, koľko stojí 1 km pre obec a 1 km pre Bratislavu), zatiaľ čo SL by im vyfakturoval všetko. Obec teda berie to, čo je lacnejšie.
Takže išiel som dnes REx Záhorie:
- v IDS BK informačný systém nezobrazoval číslo linky (S20) a ani na papieri som to napr. na dverách nevidel!
- v IDS JMK sa takisto nezobrazovalo číslo linky (S53) a tiež ani na papieri napr. na dverách som to nevidel
- nebolo v prevádzke akustické hlásenie zastávok
- aj na území ČR to zobrazovalo v slovenčine "nasledujúca zastávka" a reklamná obrazovka mala v slovenčine rovnaký "program" ako na Slovensku
- stanice na území ČR to vnútri zobrazuje s [CZ]
- z Kútov do Břeclavi išiel průvodčí ČD, lokomotíva zostala slovenská
Cestou späť som išiel s Os 4287 (do Břeclavi prišiel ako REx Kamzík). Ani tento "poschoďák" v IDS JMK akusticky nehlásil zastávky, nezobrazoval číslo linky (S53) a ani na papieri napr. na dverách som ho nevidel. Na území SR už od stanice Brodské však začalo aspoň akustické hlásenie zastávok (t.j. hlas tej istej pani ako v bratislavskej MHD).
V Kútoch bolo potrebné prestúpiť do druhej poschodovej súpravy (Os 2035). Táto v IDS BK zobrazovala aj linku (S20) na vnútorných transparentoch - aj na vonkajších.
- Tá poschodová súprava končiaca v Kútoch tam zostáva na noc či kam ide? V Kútoch je nejaká odstavná plocha a vlak je tam na noc bez dozoru?
V oboch smeroch boli vlaky v úseku "Kúty - Břeclav" málo vyťažené = kapacitne by naďalej stačil ten motoráčik ČD. Osobne ma prekvapuje, že prišlo k tejto zmene cez pracovné dni poobede od 14. 12. 2015.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike