Cintorín Vrakuňa je už v zóne 100, ktorý sa počíta dvojmo, teda od Cint. Vrakuňa, či z ASMN do Mostu sa bude účtovať až 4zónový lístok za 1,50 €. Mediálny omyl je to, že ten trojzónový bude platiť už do prvej mimomestskej zóny - nie, nebude: trojzónový lístok bude platiť pre tri regionálne zóny, pre 101+dva regionálne zóny (Štvrtok na Ostrove, Bernolákovo, Pezinok, Zohor). Ak cesta je začatá zo zóny 100 do regiónu, prvý, najlacnejší lístok bude 4zónový za 1,50 € (neviem koľko z EP).
Nikto nevravel, že pre nich to bude výhodnejšie - dokonca pre cestujúcich, ktorí cestujú len vlakmi a majú predplatný traťový lístok (TCL), by tarifa IDS bola ešte menej výhodnejšia, ako cestujúcemu, ktorý cestuje v relácii Most - Cintorín Vrakuňa autobusom Slovak Lines, samozrejme ak nevyužíva "služby" DPB - teda necestuje MHD v rámci mesta. Tarifa ZSSK je veľmi výhodná, majú veľmi nízke ceny predplatných úsekových lístkov, študenti cestujú bezplatne...
Z Mostu nechodí SAD DS? takýto cestujúci by mohli prejsť k nim, ak nechcú platiť priveľa.
Díky za odpoveď. Už len posledná: A potom relácia Most pri BA- Ba, trebars hl. stanica, teda keď to stihnem do 59 minút bude koľko políčok? Nie tiež 3 ako hodinový lístok? Podľa toho, čo píšeš by to už malo vychádzať na 4 políčka (ak to má mať logiku).
Aj tak som sa v tom dáko zamotal-keďže BA ako celé mesto sú 2 zóny a Most pri Bratislave je jedna navyše, dávalo by mi logiku oraziť 3 zóny a teda 3 políčka...
Asi je Karnet nejak inak počítaný ako klasické zónové cestovanie (škoda, že zatiaľ sa nedá prečítať návod, ktorý je vytlačený na každom papierovom Karnete)
Pochopili sme sa. 2 zony na 30 minut su tri policka. Takto oznaceny karnet mozno pouzit v zone 100 a 101 (bez ohladu na to ci v MHD, alebo inom dopravnom prostriedku).
Na 1. pohľad sa to tak zdá. Ale je stále veĺa cestujúcich, ktorí platili mincami a teda nie kartou a tí budú v pondelok pozerať na vodiča jak puk. Trebárs doteraz na relácií:
1. Most pri Bratislave - Cintorín Vrakuňa stálo cestovné 0,90€ resp. 0,65 z karty, po novom to už budú 3 zóny a 1,20€ alebo 1,08€ z karty?
2. Most pri Bratislave - Brodná 0,90 resp. 0,65 z karty, po novom 1,20/1,08 !
3. Most pri Bratislave - AS 1,15 /0,90 po novom 1,20/1,08? (lebo nie každý nutne prestupuje na MHD)
Ešte rozmýšlam, či ten môj 1. bod nie je len za 2 zóny (710+101)
Inak povedané tým, ktorí ďalej necestujú po meste, ale len prímestskou dopravou, cestovanie zdražie...?
(O tom, že sa dá zakúpiť električenka viem - no nie všetci cestujúci denne využívajú verejnú dopravu).
Nebude podľa mňa chaos - ľudia nadalej povedia, že na Bajkalskú, akurát, že na lístku budú mať uvedené zóny, cez ktoré prešli a časová platnosť, a platiť budú z EP už podľa cenníka IDS BK. Snáď prídu na to, že ten lístok, na ktorom bude teda uvedená časová a zónová platnosť, že nimi môžu ísť aj na MHD.
U SL teda už bude platiť výlučne tarifa IDS BK, konečne. Ale ojedinele sa môžu objaviť nezrovnalosti, lebo budú hlavne dvojzónové úseky, na ktorých v jednom spoji bude postačovať lacnejší 15´ lístok, v tom ďalšom už drahší, 30´ lístok, vďaka nezmyselnej, bordelárskej chronometráži by Slovak Lines (13 až 24 minút ten istý úsek).
1. Karnet sa bude dat oznacit na 2 jazdy / 30 min (tri policka).
2. U SL na uzemi v IDS BK len zonove cestovne. Ale vodic vie do pokladne zadat trasu z-do a system to sam vypocita.
Ahojte!
Neviete niekto ako presne bude fungovať typ cestovného lístka Karnet?
Viem, že má byť na 24 častí a cena 6,60€. Otázka znie, že či sa nebude dať použiť i v meste na 2 zóny a teda ako 30min. lístok. Na novej stránke IDSBK sa píše, že sa dá použiť na 2-8 jázd (a teda by to bolo vylúčené). Lebo inak by to bolo veľmi výhodné
A ešte doplńujúca otázka: bude sa dať naďalej jazdiť v Slovak lines aj cez kilometrovné? Alebo už výlučne len cez tieto zóny IDS BK? Nechcem si predstaviť ten chaos v pondelok ráno v prímestských busoch...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki