Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Z #21024:
Voith v automatoch (novsie serie), Iveco mechanicke.
#21023 Z: vdaka.

#21015 Spectre: ako vidis, nie su rovnake. Totiz Euro 3 motor je aj podla oznacenia iny (Iveco 80xxx vs Iveco Tector). Tector ma aj 12m SOR, tam sa da uvazovat o rovnakom tahu.

Karosa pouziva Cursor 8. Ten ma vykonove spektrum 160 - 240 kW, pricom 180 a 213 kW (mestske) maju 1100 Nm a 228 kW (ostatne) na 1250 Nm v sirokom rozsahu otacok. Preto ma, okrem nominalneho vykonu pri otackach ktore sa nikdy v premavke nedosiahnu, zaujima Nm a rozsah otacok pri maximalnom Nm.

#21011 Zdenko: OK

#21014 color: uz davno. Do dispecera od minuleho roku, inde hned ako sa dalo. Ale cez WAP hlavne citam aby som na nete nestravil hodiny len diskusiou. Pisem len ked sa inak neda 🙂
Reakcia na: Juro #21029:
Obavam sa ze ZSSK 2. februara tohto roku zrusila vsetko co bolo trosku nadstandardne. Uz nie je co rusit. Btw ty asi nebyvas v Malackach, ale ako by sa Ti pacilo keby posledny bus od Teba do mesta chodil 20.52 a z mesta domov o 22.41? a potom rano o 5.45?
Reakcia na: olga #21027:
Treba napisat do DPB a nie sem...
Reakcia na: Martin #21025:
To by slo aj u nas, ale vyber si, ktory denny par sa zrusi.
Reakcia na: Martin #21025:
Výborne. Vďaka. Dobre vedieť. Ja už som z toho IDOS-u taký zblbnutý, že sa do papierového cestovného poriadku ani nepozriem, hoci ho mám pod nosom...Síce to asi nevyužijem ale čoi keby náhodou.
I.
rada by som touto cestou (ak je to mozne) poprosila kompetentnych, aby informovali, resp. poucili vodicov ako aspon naznacit suhlas s nastupom do vozidla napr. so psom, alebo detskym kocikom. Pravidla premavky si k takemuto nastupeniu suhlas vodica vyzaduje, lenze nie raz sa mi stalo, ze som stala na zastavke, mavala na vodica "ako na 1. maja"
ale odozva nikde. A pritom by stacilo kyvnutie rukou. Uz sami stalo aj to, ze ked som sa isla osobne opytat, tak bolo treba vodica oslovit aj trikrat kym sa vobec uracil zareagovat. Tak som nevedela, ci za volantom spi, alebo ma jednoducho ignoruje. Poslednu takuto "skusenost" mam z nedele 12.10. s vodicom linky c. 30 s odchodom spod Noveho mosta o 14.08 hod.
Opakujem, ze taketo vikendove spoje do Bratislavy
z Malaciek alebo Trnavy su u nas totalnym sci-fi
(ved sa zamyka budova hlavnej stanice, takze je
to nemozne - rozumny dovod sa vzdy najde 😉 )
Reakcia na: S499.1023 #21008:
Napriklad:
--------------------------------
Os 4929
Tišnov 1:21
Hradčany 1:23
Čebín 1:26
Kuřim 1:32
Česká 1:36
Brno-Řečkovice 1:40
Brno-Královo Pole 1:43
Brno-Židenice 1:51
Brno hl.n. 1:54
[jede v 7, 17.XI.]
--------------------------------

Os 4640
Vranovice 1:18
Žabčice 1:23
Hrušovany u Brna 1:26
Vojkovice n.Svratkou 1:29
Rajhrad 1:33
Popovice u Rajhradu 1:35
Modřice 1:39
Brno-Horní Heršpice 1:43
Brno hl.n. 1:48
[jede v 6, 7, 17.XI.]
--------------------------------
Asi si hladal spojenia v pracovne
dni ale toto sa tyka len vikendov.
Reakcia na: Z #21023:
Voith je samozrejme automatika. 🙂
Reakcia na: Kami #21004:
Max. netto krutiaci moment uvadzany vyrobcom je 810/1250-2100Nm/min -1 =I 5%

Ad:Prevodovka Iveco

Nie, aspon o tom neviem. Bud ZF alebo Voith.

🙂
Reakcia na: Spectre #21019:
Do akej koncepcie linkového vedenia??? Može mi niekto-ktokoľvek objasniť akůkoľvek koncepciu linkového vedenia v BA okrem základných téz:
1) Čo najviac prisposobiť hračku predstavám.
2) Vyhnať vlky z MHD.
????
Reakcia na: J #21020:
No... Mne sa na tom celom najviac nepacil ten klasicky odzub system, akym sa zrusila 37 a 54 a zaviedli sa kadejake zlepence typu 78 a 86. 37 a 54 boli odjakziva preplnene, prvym krokom bolo zrusenie vikendovej premavky cez prazdniny. Potom sa to niekomu zapacilo - idealny sposob, ako setrit - a vikendovu premavku zrusili uplne. Nakoniec sa vhodnou zamienkou na uplne zrusenie stala nepriepustnost Racianskeho myta. Ibaze aj ked sa potom situacia zmenila (zmena jazdnych pruhov), do povodneho stavu to neprislo. Nehovorim, ze take dlhe priebezne linky boli dobre, ale ked uz sa rozdelovali, tak sa mali rozdelit tak, aby bol prestup z jednej na druhu. Naviac v mnohych pripadoch to sposobilo nanutenie ludom cestovat cez stred mesta, hoci ho mohli obist...
Oskar a ostatný: Takmer každý pracovný deň jazdím ráno do školy L93 či L94. Dnešná zápcha bola mimoriadne veľká, čo zapríčinila hlavne rekonštrukcia svetelnej signalizácie na Hodžovom námestí a autá stáli takmer od zastávka Rusovská cesta až po spomínanú križovatku na Hodžovom. To malo samozrejme na svedomí aj meškanie spojov a to nielen v smere do mesta, ale aj z mesta, keďže vozy sa nestíhali točiť. Preto bola aj tlačenica väčšia ako inokedy. Každé ráno sa stretávam s normálne naplnenými vozidlami a preplnené sú ln v prípade nejakého výpadku.
Tu by som však chcel upozorniť, že vďaka Vyhradeným BUSpruhom na nájazde na Nový most a pri Dóme sv. Martina sa čakacia doba skrátila oproti IAD o minimálne desať minút!!! A to som si istý.
Takže páni, kľudne nasadnite do áut, ale ja budem v rannej špičke s MHD v meste rýchlejšie. A dovolím si tvrdiť, že aj pohodlnejšie, keďže by sa mi ráno vôbec nechcelo sústrediť na nejakú cestnú premávku a v buse sa dá aj nejaká babenka zbaliť 🙂

Spectre: Nehovorí o L78 najlepšie jej naplnenosť? Ja ňou nechodím, ale tú by som nerušil.
Akú trasu okružnej linky by si navrhoval. Pri tej rozťahanosti zástavby Bratislavy si to neviem dosť predstaviť. Myslíš niečo typu Predstaničné - Štefánikova - Staromestská - Nábrežie - Dostojevského - Karadžičova - Račko - Šancová - Predstaničné. A názov linky O či C
Reakcia na: qwix #21016:
Dobra ako dobra linka. Je treba si uvedomit, ze linky ktore chodia z jednej prdele do druhej prdele su v tunajsich podmienkach neucelove, neflexibilne a suce na zrusenie. Vela liniek bolo dobrych - napriklad 12ka. Spytaj sa hocikoho, preco sa rozdelila na 12 a 14... A takto je to aj s linkou, ako 78. Jednoducho ziadna linka podobneho charakteru nemoze byt efektivna, ked nezapada do celkovej koncepcie linkoveho vedenia. Uplny opak nasej situacie je napr. u elektrickovych liniek v Brne, kde prevazna vacsina liniek je robena z radialy na radialu. Tento system ma tiez svoje vyhody a nevyhody. Ja osobne nebudem tvrdit, ktory zo systemov je lepsi, to je na dlhu diskusiu. Kazdopadne, ked sa drzim urcitej koncepcie, je nezmysel robit vynimky.

Bohuzial v DPB sa take veci deju nielen na poli linkoveho vedenia - pozri si vozy 7303, 7304, 7085 a uvidis, co mam na mysli.

A nakoniec: kvoli tomu, ze si isty nemenovany Ing. vyvaza rit v autobuse, ktory mu ide spod domu rovno na Olejkarsku by to nemala byt vynimka. Vela dobrych liniek podobneho charakteru sa rusilo. Argumenty, ze by vlcaci frflali neobstoja. Rovnako neobstoji argument, ze to nejde, to sa neda a pod. Mne ide len o to, ze pokial mame efektivne vyuzivat to, co tu mame, neexistuje, aby boli take nezmysly. To je hlavna pointa mojho prispevku a na to narazam, pretoze pokial by slo o moj nazor, tak tiez by som sa radsej vyvazal expresnymi spojmi, ktore ma odvezu odvsadial vsade. Realita je ina...
Reakcia na: frenky #21017:
54 bola uzasna linka, podla mna aj rychlejsia, nez terajsia 78. 78 je len taky cudny hybrid -- osobne som vobec nechapal, preco 54 zrusili (resp skratili do formy 94 -- aspon keby 94 chodila po Trnavske myto s moznostou prestupu) a 78 vytvorili tak, ako vytvorili. Podobnych nelogickosti je ale v systeme skutocne viac. Tie ale budu vzdy. Nikdy sa neda spravit dokonaly system. Ani keby cele linkove vedenie v Bratislave zrusili a spravili nanovo. Pokial nebude stanovene, co je nosny system a co len doplnkova doprava, tak sa to optimalne nebude dat spravit nikdy. Ale to je len moj skromny nazor, mozno chybny.
Reakcia na: qwix #21016:
co sa ide rusit? Preco? Zaco? Od kedy? Kto? Kde? S kym?

qwix> mas v podstate pravdu, az na to, ze vraj, udajne, 54 bola lepsia, ale nikedy som sa s nou neviezol, tak neviem posudit. 😉
Reakcia na: Spectre #21015:
netvrdim ze 78 ma nejak super logicky koncepcnu trasu, ale je to kazdopadne dobra linka, ktora obsluhuje tak patinu uzemia BA. a ak by som mal nejaku linku zrusit (ak by to zawyselo na mne) tak 78 by to urcite nebola...
Reakcia na: Z #20983:
Nema nahodou manualny SOR prevodovku IVECO???

Re #20986 galiyosha: Prve SORy mali prevodovku spojenu radiacou pakou cez bowdenove tiahla, co nebolo zrovna najefektivnejsie riesenie a dost blbo sa tam radilo 😞

Re #20989 Z: SOR je dobry autobus. Netvrdim, ze je niecim revolucny, ale je to znacka, ktora nie je zbytocne skomercializovana. V danej cenovej kategorii nemas lepsie. A v triede midibusov? Tie prerobene dodavocky, co vyraba Vrakosa, nad tym sa clovek tak akurat zasmeje 😃

Re #20986 galiyosha: Dvere v SORe su Karosa system a najvacsia zvrhlost na celom autobuse. Ja osobne sa ale priklanam k tym styrom dveram, nakolko tie minidvierka vpredu sa za dvere nedaju povazovat. A aj velke dvere v strede by mohli byt vacsie 🙂

Re #21004 Kami: Krútiaci moment pravdepodobne nebude vacsi, pokial sa jedna o zvysenie vykonu formou prenastavenia obmedzovaca. Krutiaci moment sa mera podla typu motora tak pri 1000-1500RPM a vykon pri maximalnych otackach. Vykon zavisi od krutiaceho momentu a otacok. To su len numericke hracky. A vykon je zaroven lahko manipulovatelna velicina, napr. motory v novych Vrakosach (kratkych aj dlhych) su rovnake, rozdiel je len v nastaveni. Dotycny krutiaci moment to ale ovplyvni pomenej, nakolko ten plati pre uplne ine otacky. Ako smerodatny udaj by som teda bral hlavne ten krutiaci moment, nakolko to je priamo meratelna (a aj merana) velicina.

Re #21012 d3k0: V princípe by bolo zrušenie 59ny logické, nakoľko DPB sa všeobecne dištancuje od expresných liniek. Pochopiteľne, bolo by treba adekvátne posilniť tramvaje do Rače. Ja si myslím, že keď expresy, tak ako kedysi s tým, že by na nich mohla napr. platiť vyššia tarifa. Držať 59ku ako zostatkový expres je však dosť diskutabilné. Ajtak, predpokladám, že tou 59 sa vozí niekto z DPB, keď ju ešte nezrušili.
Samozrejme, neplatí to len pre 59. Všetci dobre vieme, ktorý ujo na dopravnom chodí do roboty s linkou 78, ktorá je úplne mimo koncepčného systému liniek (ktorý dotyčný sám vymyslel - paradoxne). Takých príkladov je veľa, ale 78 je najlepší 🙂 Každopádne, v BA veľmi chýba okružná linka, tak ako napr. v Brne 44, alebo 88. Linkové vedenie je nedomyslené a tým pádom neefektívne.... no a, lepšie to už ani nebude 😞
Kami> Odkedy na diskusiu pises cez WAP?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement