Zabudol si na vybudovanú preferenciu na križovatkách, a infraštruktúru vôbec ? A s tým spojenú úplne inú cestovnú rýchlosť, než poznáme u nás, aj pri porovnaní rovnakých druhov prepravy
V tom by som problém nevidel, že jeden druh dopravy ťa bude stáť v danej trase menej, ako druhý (a aspoň to bude motivovať ľudí, aby prestali svojou účasťou podporovať súbežné linky Vlak-Bus). Napríklad aj keď cestuješ z Račka na Púchovskú (koniec Rače), tak v autobuse L59 ti stačí 0,70€ lístok (12 min.), no v električkách potrebuješ 0,90€ (20 min.). A nikto si s tým hlavu neláme, nikto to nepovažuje za príliš zložité, či zvláštne
1. Ak si dobre prečítaš tú zmluvu, tak sa dozvieš, že "Tlač údajov (číslo lístka, QR kód, platnosť lístka, cena) na papier sa realizuje vždy až na základe konkrétnej objednávky na požadovaný počet kusov." A tú objednávku ešte nikto nikde nenašiel. ?
Akurát si zabudol, že zatiaľ čo pri tvojich príkladoch máš uvedenú cestu len vlakom, v BID cene je aj cesta na a zo stanice. A popravde, koľko ľudí má začiatok a cieľ cesty v blízkosti stanice?
A niekde sa tieto listky ani tlacit nedaju. Vcera rano som nahlasoval nefunkcny automat v podunjaskych biskupicicahc na zastavke priekopnicka a dnes rano este stale nefunguje. Mozme si len tipnut ako dlhoo bude DPB opravovat tento stroj.
Ozaj, ZSSK budu na staniciach predavat iba predtlacene papierove listky IDS BK? Tam nehrozi, ze by to bolo take jednoduche ako v busoch Slovak Lines, ze staci povedat kam cestujem a strojcek mi automaticky vyda listok so spravnou zonovou aj casovou platnostou?
Hmm ale to by vznikla zvláštna situácia, že cestovné vlakom cez BID by bolo lacnejšie ako autobusom, lebo vlak je rýchlejší.
Podľa zón 510+520 a jazde vlaku 12 minút z Rače by som vďaka kombinovaní lístkov zaplatil do Pezínka iba 0,70 €. Lenže pri použití autobusu by som platil 0,90 €, lebo cesta autobusom zo zastávky Trávna (neďaleko ŽST) trvá na námestie alebo na ŽST približne 23 minút.
Taka sanca nie je, ale ty si vo svojom vypocte so Sv. Jurom predpokladal, ze pri kombinacii PCL 100+101 a JCL dalej do zony 520 si musis kupit trojzonovy JCL (101+510+520). Ak sa vsak nejak rozumne umozni kombinovat listky, bude ti stacit JCL pre 2 zony (510+520), kedze zonu 101 uz mas.
Uvidime ake budu finalne podmienky. Bud bude kombinovanie vyriesene (a tym padom ti budu stacit +2 zony), alebo nebude a potom ti nebudu stacit ani tri (pri ceste zo zony 100 si nebudes mat CL kde v zone 101 oznacit).
Vsimni si ze existuju dva druhy listkov na dve zony s roznou casovou platnostou. To napoveda ako ta tarifa vznika a kde sa stratil jednoznovy listok Kto sa chce vozit hore-dole po Borinke si moze kupit 1-zonovy PCL a mat tam zo SL obecnu MHD
To znamená, že keď mám PCL pre 100+101 a dnes ma z dopravnej karty stojí cestovné z Lamača do Stupavy 0,45 €, tak je ešte šanca, že to nebude po novom až za 0,70 € (resp. 0,63 € po 10% zľave) ALEBO to čo píšeš myslíš iba pre zóny nesusediace so zónou 101, lebo lístok na jednu zónu žiaľ neexistuje?
V Malackách nič navyše nebude zastavovať - naďalej Os + REX.
V Senci budú zastavovať nové REXy, a tak sa vytvorí celkom slušný interval ráno podobný k tomu v Pezinku (cca. 20 minútový), popoludní 30 minútový v preklade Os + REX. Takže žiadne rýchliky tam nebudú samozrejme premávať.
Jednorazové ZSSK-lístky využívajú hlavne tí, ktorí nemajú ani PCL 100+101, teda nepravidelní cestujúci - a ak nemajú PCL 100+101, tak cca. sa im aj vyplatí BID-jednorazový lístok.
Tí, ktorí ale majú električenku, väčšinou majú aj "TCL" na traťovom úseku povedzme Senec - Bratislava-Vajnory (ak dobre viem 30 dňový, spiatočný 20 €), teda ich cena je výrazne nižšia, ako budú mať BID PCL, takže vo vlakoch BID PCL nebudú veľkým ternom pochopiteľne.
...Možno keď sa spustia nejaké prestupy, návozy a odvozy od tých REX-ov na jar 2016,... práve vtedy sa očakáva veľký presun cestujúcich zo SAD DS a TT, kde sú zatiaľ nižšie cestovné, ako u SL, a sú obce, z ktorých napr. SAD DS robí jedinú obsluhu (ale len v špičke) v relácii región--->Bratislava. (Pusté Ulany, Velky Grob, Reca, Boldog) - tí cestujúci ale silno pravdepodobne v tom momente presadnú do SL autobusov, akonáhle budú mať racionálne cest. poriadky, a ktoré ich odvezú na seneckú stanicu k vlakom - už dlho sa tu vlastne čaká na fungujúci IDS na báze vlakov. No a im sa pri takomto systéme znížia dopravné náklady aj o 40 % vďaka BID PCL!
Vlastne racionalizáciou CP u SL v seneckom regióne sa veľmi drasticky posilní železničná doprava, lebo momentálne schválne sú v špičke ľudia doslova odrezaní od vlakov, nezachádza sa na prestupný terminál napr... a v širokom okolí len počujem a čítam, ako ľudia prosia o IDS a fungovaní prestupného systému z/do vlakov. Ale keďže sa im nevyhovelo zatiaľ nikdy, presadli do áut.
Integrácia týchto dopravcov nastane, ak sa BID rozšíri o ďalšie okresy (DS, GA, TT).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Gryzly65