Teda je v poriadku, ak si od cudzinca niekto vypýta za dva kilometre 15 eur?
Áno, pretože práve títo taxikári sú najviac kontrolovaní a majú všetky papiere v poriadku. Práve na tieto miesta, akou je železničná stanica, chodia pravidelné kontroly a keby nemal taxikár niečo v poriadku, už dávno nemá licenciu.
Sef Unie TaxiKarov v tom najlepsom ? http://www.etrend.sk/firmy/sef-unie-taxikarov-sme-na-dne-a-nemame-co-stratit.html
Áno, pretože práve títo taxikári sú najviac kontrolovaní a majú všetky papiere v poriadku. Práve na tieto miesta, akou je železničná stanica, chodia pravidelné kontroly a keby nemal taxikár niečo v poriadku, už dávno nemá licenciu.
Sef Unie TaxiKarov v tom najlepsom ? http://www.etrend.sk/firmy/sef-unie-taxikarov-sme-na-dne-a-nemame-co-stratit.html
Ike
Lenže z pohľadu kritického cestujúceho (nie hlúpeho, ktorý by to nevedel pochopiť), vidím zase ďalší systém, v ktorom sú výnimky (po neprestupnom lístku v prestupnej tarife, cez odlišné prístupy k oblastnému označovaniu liniek a pod.).
Cestujúci by sa mal pozrieť na schému liniek a malo by mu byť jasné, že ide cez toľko a toľko zón a teda má si kúpiť taký a taký lístok. Súčasný stav bude vnímaný cestujúcou verejnosťou negatívne, pretože:
1. bude odrádzať náhodných cestujúcich (využívajúcich JCL), ktorí majú potenciál opustiť IAD. Systém bude vyžadovať štúdium prepravného poriadku, pretože pohľad na mapu a opýtanie sa náhodného spolučakateľa na zástavke nebude stačiť. Obzvlášť rád sa pozriem na zahraničných cestujúcich.
2. systém obnoví vnútrobratislavské hranice, na ktoré už cestujúci zabudli. Okrem toho, že si budú musieť obnoviť pamäť, musia sa povzniesť na to, že zóna 100 je zdvojená.
3. zóna 100 bude navyše zdvojená iba niekedy. Nie je úplne jasné ani to, prečo časť Bratislavy má byť mimo zdvojenej zóny a časť v nej. Ak teda pôjdem zo Stupavy do DNV bude mi stačiť 2-zóna ak na Nivy potrebujem 4 zónu. Chýba mi v tom logika. Prečo sa priechod medzi ŽST Lamač a Železnou studničkou zrazu rapídne odrazí v cene lístka, kým pri iných lístkoch sa tento priechod neprejaví vôbec? Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?
Hoci sa to nedá už zrejme zmeniť, pre cestujúcich by bolo oveľa prijateľnejšie vnímať BA ako celok a zriadiť povedzme zónu 102 na vonkajšom okraji zóny 101 tak, aby nemala žiadne zastávky. A jednoducho, kto bude prekračovať hranicu Bratislavy, automaticky si priplatí za zónu navyše. Zóny 100+101+102 by sa mohli pre komerčné účely nazývať Zóny BA.
Výhod by to malo niekoľko
- možnosť jednoznačne zaznačiť do schémy
- spoplatnenie by rešpektovalo hranice Bratislavy a bolo by viac pochopiteľnejšie (napr. aj taxi prepína tarifu po prekročení hranice BA a nie na Patrónke, medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou sa nachádza hranica BA, je to interpretovateľné a nespochybniteľné).
Negatívum by bolo samozrejme v tom, že cestujúci na okraj Bratislavy by mali cestovné drahšie. Ale bol by v tom systém. Stupava - DNV = 3 zóny, Stupava - Nivy = 4 zóny.