1. Nie je mozne zlucit zony 100 a 101, pretoze ma byt zachovana rozna cena pre cesty az do centra a pre cesty na okraj mesta. Je nezmysel aby cesta zo Stupavy stala rovnako do Zahorskej Bystrice aj na Nivy.
Ten lístok proste platí buď
- na dve zóny v regióne, alebo
- 1 zónu v regióne + 101, alebo
- na cestovanie po meste (100+101)
Teda nemôžeš ho použiť na cestu z regiónu až do "centra"
A vo všeobecnosti platí, že pri cestách len po meste ťa zóny na lístku netrápia, len časová platnosť. Zóna 100 sa počíta za dve len pri cestách do/z regiónu. Neni v tom žiadny zádrhel ?
V prvom rade sa nebavíme o SÚČASNÝCH cestovných lístkoch, ale o tých, kt. budú platiť od (asi) 1.11.2015, po spustení III. etapy IDS (nazvime ich napr. "tie nové široké"). Tak neviem, čo tu porovnávaš súčasné lístky
Nedá sa kúpiť cestovný doklad samostatne pre 100, či 101, to máš pravdu. Ale nevidím v tom problém. Proste lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Tak to proste je
Zóna 100 sa (okrem CL na dve zóny) počíta za dve zóny, čo je na tom tak zložité? Proste keď začínaš cestu v zóne 100 a ideš za mesto (do regiónu), potrebuješ min. lístok na 4 zóny. Do Senca dokonca na 6 zón (2x100+101+610+620+630)
Btw. podľa návrhu JCL bude existovať lístok "2 zóny/100+101". Ak by sme zóny 100+101 zlúčili a z lístka vyhodili "/100+101", zmenilo by sa niečo? Iba by sme prinútili cestujúcich kúpiť si lístok na 2 zóny, pričom by potrebovali iba na jednu. Snažím sa teraz na to pozerať z pohľadu cestujúceho. Ak je tam iný zádrhel, tak dávam námet na diskusiu.
Zóny 100+101 sa správajú ako jedna zóna (t.j. nedá sa kúpiť cestovný doklad samostatne pre 100, resp. 101) pri
a) súčasných JCL
b) súčasných PCL.
Mohol by si mi teda uviesť príklad, kedy tomu tak nie je? A priznám sa, že kupovanie 4 zónového a 6 zónového lístka v relácii BA - SC som tiež nepochopil. Ja by som si ako príležitostný cestujúci kúpil 5 zónový (100+101+610+620+630). Aspoň podla tejto schémy ( http://www.bid.sk/data/File/dopravne/maps/SchemaZonIDSBK_IIetapa-620px.png ).
Argument s lacným cestovaním po BA (za predpokladu, že sa nezmení cena CL), prípadne s drahým po regióne (za predpokladu, že sa na každom CL zníži počet zón o jednu so zachovaním ceny) beriem.
1) 100+101 sa zlučovať nikdy nebudú, pretože tak by si mal cestovanie po meste príliš lacné. A neviem, kde preboha si prišiel na to, že 100+101 sa správajú, ako jedna zóna. fakt ma nenapadá, kde si na takú blbosť prišiel. Pri lístkoch na 3 a viac zón sa zóna 100 ráta dokonca za dve zóny = na cestu do Senca potrebuješ zo zóny 100 6 zónový a zo zóny 101 štvorzónový.
2) CP sú aktuálne jeden bordel, kedy na zastávke často nemáš vyznačenú ani presnú trasu, resp. zastavovanie spojov na konkrétnych zastávkach. Príp. nemáš ani zastávkový označník Ale ideálne by to nateraz malo byť nejak takto (viď ľavý stĺpec) http://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/cestovne_poriadky/pal/102402.pdf
Keďže odpoveď poznám, spýtam sa nasledovné dve otázky:
1) Aký má zmysel mať v relatívne prehľadnom systéme dvojicu zón, ktorá sa v každom prípade správa ako jedna zóna? Nebola by tarifná integrácia dobrý dôvodom systém sprehľadniť a zóny 100+101 zlúčiť?
2) Po spustení tarifnej integrácie a predaja jednorázových cestovných lístkov stúpne počet cestujúcich využívajúcich IDS, ktorí nepoznajú miestne reálie. Ako sa môže priemerný cestujúci dozvedieť, či jeho spoj prechádza cez zónu bez zastávky? Ako budem vedieť, keď náhodne prídem na AS MN, z cestovného poriadku vyčítať zóny, cez ktoré spoj prechádza? Bude v CP pri zozname zastávok uvedené aspoň kurzívou, že "--- spoj prechádza cez zóny XYZ ---"?
Otázka pre IDSákov. Ak budem chcieť ísť z BA do Senca, počíta sa Bratislava ako jedna zóna (teda kúpim si 4 zónový lístok) alebo dve zóny (teda musím si kúpiť 5 zónový). Ak sa počíta ako dve zóny, potom si môžem uplatniť iba jednu zónu, ak napríklad cestujem z Vajnor (a kúpiť si 4 zónový)?
Adblock na PC funguje, no musíš označiť tie dve správy dodatočne kliknutím na logo Adblock a dať blokovať reklamu. Na androide som chodil iba na mobilnú verziu.
V doprave sa skutocne vyuziva najma aztec, ale tym to konci. Pre verejnost je ovela vhodnejsi QR kod, ktory vie precitat podstatne viac softwarovych aplikacii (najst SW co nevie citat aztec, ale vie QR je celkom lahke, naopak uz nie). Ak teda zariadenia dopravcov vedia citat aj QR kod, tak je to vhodnejsie, pretoze moze sluzit ako dopravcom, tak aj cestujucim (kod smeruje na webovu stranku, takze ho budu moct pouzit aj zakaznici, pricom ale zaroven URL stranky obsahuje kod listka, takze si viem predstavit aj pouzitie pre ucely dopravcov).
Roaming budú musieť spojazdniť nielen so SŽDC - my máme v našich mašinách napr. SIM karty DB, pre zmenu z toho dôvodu, že SŽDC nemala roaming s Holanďanmi. A meniť ich nebudeme a na funkčnosti trvať budeme.
Na prehľadovom prijímači samozrejme áno, to mi ale nespadá do kategórie "akékoľvek staré rádio". Kapsch 450 MHz asi bude používať nejaké kľúčovanie, keďže sme na to museli k našim MESA objednávať extra moduly. Letisko som kedysi dávno pradávno chytal kdesi pod OIRT pásmom, okolo 64 MHz (asi nejaké zrkadlo). Ale nie som spotter, nikdy som sa o to nezaujímal.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike