Opakujem to ešte raz. Bol som 15 ročný šotouš a písal som v roku 2002 dpb či neplánuje obnoviť systém 121/122 a v našej konverzácii s Kajdim a neskôr s Weiglom sme sa vždy odvolávali na L121 (ako doplnkovú k L21). Frenky bol tiež pri tom. Ráno bol problém dostať sa do spojov L21 (niekedy mi ušli aj 4) a toto bola možnosť ako ponúknuť sídlisku voľnú kapacitu. Boli to vtedy tony vyhovoriek, prečo to nejde (parkujúce autá pri Rolande a pod.). MČ DNV dokonca zahovárala možnosťou vybudovať obratisko na Nám. J. Kostru, potom prišlo do úvahy premiestnenie zastávky Na hriadkach na miesto cvičiska psov. Nič z toho sa nerealizovalo.
Bol som milo prekvapený, že po vyše desiatich rokoch nakoniec DPB na túto myšlienku pristúpil, no priznám sa, s ohľadom na systém, ktorý DPB používa, nerozumiem, prečo zaviedli poznámkový SlovakLines štýl miesto zaužívaného XX/1XX štýlu.
Tak ono je v tom predsa malý rozdiel, že linky 191, 196 sú skôr doplnkové a premávajú len počas špičiek, za to 21 a 80 majú celodenne (a hlavne celotýždenne) premávajúce vetvy, čiže označenia 121, 180 atď by možno neboli systematicky ideálnym riešením. Napriek tomu uznávam, že nejaké odlíšenie (niečo viac ako len samotný ciel) by nebolo odveci, tak ako to funguje všade inde vo svete.
Ale zaujímavé je, že v prípade takej 80-ky sa ešte nikto nesťažoval, aké to je neprehladné a mylné a neviem čo.
Ja hlavne nechápem, prečo sa tí ludia nenaučili ešte, "jak to tady chodí" - ten dvojvetvový systém L21 v DNV platí už dosť dlho, ešte si nevedeli zvyknúť, že pri nástupe majú sledovať, kam ten konkrétny spoj ide? Toto vážne nieje vec DPB, väčšina cestujúcej verejnosti je jednoducho natolko vytupená a hlavne nejde o novodobý problém - odjakživa tu platí mentalita "došiel mi spoj, hurá systém, hor sa nastúpiť", ale aby sa to pozrelo hore na displej, to už mu nenapadne. Bohužial.
Mozno naozaj by nebolo az tak od veci ist v style Pha/Brna ktori maju v systeme hlaseni nahrane "Prosím pozor, tento spoj končí v zastávce ......... ". Toto kvakat uz celu DNV (pardon, 3 zastávky sídliska....), mozno by to zamyslenym mobilnym technikom pomohlo....
Naprogramovat taku blbost ako pismeno za linku je zalezitost 20-30min (u DPB 2 tyzdne s vyberovym konanim na dodavatela, a studiou zrealizovatelnosti) avsak, system tu uz je a dávno (a spomenutý nižšie). Od pradávna, linka, ktorá má jednu pevnú trasu (práve neplatí pre 77) pričom v istých časoch (napríklad špičkách) zachádza aj inam bola dooznačená ako 1xx linka (78-178,91-191,92-192,96-196,33-133,)
Neskôr dakto nemenovaný začal tento systém kaziť (139,147). Ak však toto prehĺtneme, zavedenie 121 by mohlo pomôcť tomuto, a súčasne by ostalo v zabehnutom systéme.
LENŽE! máme tu aj staršie generácie, ktoré na takéto zmeny príliš nereflektujú, ktoré sú schopné ťahať 20 rokov staré údaje (od názvov zastávok, cez otázky, či už je dostavaná trať do Rače a spol) a tu by číslo linky 121 (dnes brané ako súbeh s 21 s jednou inou konečnou) mohlo byť brané "však to je 21" nakoľko pred prečíslovaním, aká linka obsluhovala DNV? Aká linka sa to zmenila na 21? Správne...121....
(len pre pripomenutie http://imhd.sk/ba/galeria-media/81/ikarus-417/13769/1800-Autobusova-stanica-Mlynske-nivy.html?&ref=ba%2Fgaleria%2F81%2Fikarus-417.html%3F )
Minule som zažil, ako na Nivách cestujúca na vodiča linky 21 kričala, že prečo nejde až k novému SND, že "však tam na zastávke je napísané, že idete až k Novému SND". Z toho plynie čo? Že ľudia nereflektujú ani na číslo linky, ani na cieľ, dĺžku vozidla, dokonca ani na to nie, či to je TBus, alebo ABus... Ľudia nastupujú do vozidiel zimnej údržby, do Karosy traťovákov. Kamkoľvek. Je úplne jedno, či bude na transparetne 21A, či 21H, niektorým ľuďom to nedopne, ani keby ich vodič na Hradištnej upozornil na to, že ide na Hriadky a nie na VW. Budú tam sedieť a potom sa Na hriadkach rozčulovať.
Nechápem, prečo sa tie linky neoddeľujú napríklad 21A a 21B... v iných mestách je to normálne... ale okrem toho som sa dneska riadne pobavil, keď som si prečítal na FLASH že 2 ešte nepremáva na hlavnú stanicu z NEZNÁMEHO dôvodu.. preboha to dopravný podnik ani nevie z akého dôvodu mu nechodia električky ? ? takto ma už dlho nič nepobavilo
A ak by všetky 21čky končili pri VW, tak by to neboli "luftspoje"? Z DNV som tiež a mne sa takéto rozdelenie páči. Každý druhý spoj mi príde na sídlisko prázdny, čo je super najmä v rannej špičke. Ja tvrdím, že konečne po x rokoch je cestovanie do mesta príjemné. A konečne je 21čka v takom intervale, aký si zaslúžila už dlho. Samozrejme, bolo by fajn doladiť jemné detaily, napr. prvý ranný spoj z mesta miesto 4:45 napríklad o 4:30 z Nív, čím by sa redukovala viac ako 75min diera po nočáku. (Aj tak chodí plno vozov jalovo do DNV z garáže), ale to sú drobnosti. ?
Minule som stála na zástavke Na hradiakach (smerom do Devína) a tiež som počula 2 paničky ako sa sťažovali že zabudli vystúpiť a previezli sa 21-čkou na nesprávnu zástavku. Čop by ale DPB trápili cestujúci, jednoznačne mali všetky 21-tky končiť pri VW. Ak chce DPB šetriť, je tu plno luftspojov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
martin9171