Nie som Samo, ale aby si mal na porovnanie. Ja keď idem autom, tak si pri nástupe nastavím klímu na 17 a pustím fúkanie na seba. Keď sa interiér vychladí, tak teplotu zvýšim tak na 20-21. Fúkanie stále na mňa, akurát pri dlhšej ceste (hodina a viac) to prepínam medzi fúkaním "do tváre" a "na nohy". 23 nenastavujem snáď ani v zime.
A teraz:
- v ktorom vozidle MHD je klíma nastavená na 17?
- koľko sa v ňom bežne vezieš?
Samozrejme, chápem, že niektorým ľuďom môže vadiť, ak fúka priamo na nich. To ale nie je vlastnosť klimatizácie ako takej, ale jej blbej inštalácie do vozidla.
Pocuvat ochotny som a akceptovat tiez, ak existuju nejake normalne argumenty. Tu sa vsak sermuje nejakou udajnou nebezpecnostou, ktora sa prejavuje zasadne len na uzemi SR a nie je podlozena snad nicim. To akoze na zaklade takehoto pseudoargumentu mam menit nazor?
K tvojmu odpadnutiu sa nevyjadrujem, ak ju vsak 99% cestujucich zvladne bez odpadnutia a ty nie, tak asi to s tvojim zdravim, zial, nebude az tak v poriadku ako si tvrdil. Nic ine som nenapisal.
1) Urbanwaye majú oproti niektorým iným novým strojom DPB ešte fakt dobre usporiadaný interiér - ako tak sa dá stáť vo všetkých uličkách, za 1 nápravou je usporiadanie 2+1, je to celkove v pohode (samozrejme nebavíme sa o tom, že to hrká jak lego atď., ale o usporiadaní samotnom). Citelis je o trošku priestrannejší, ale ani v Ubranwayi to neni tak zlé
2) SORky to tak majú od výroby (mám na mysli šírku uličky, nutnosť budovania sedadiel na schodoch vo väčšine priestoru interiéru, a pod. Kĺb takisto, to proste DPB ako požiadavku nezadal, takže nevadilo, že to ako jeden z posledných výrobcov robí tak naprd úzke a obmedzujúce, hlavne že podlezie cenu). Sklopné sedadlá nechápe asi nikto (DPB to nepožadoval, ani nezakazoval), to má byť asi akože BONUS ku komfortu, traktoroví inžinieri totiž asi nepočítali s tým, že ich vždy obsadia dôchodcovia šinúci sa na ranné otváranie Lidlu či Kauflandu a obsadia tak aj posledné miesto na státie v (nielen) rannej špičke
3) Podobne ako SORbusy, akurát pri trofloch bola ešte k tomu požiadavka (resp. body navyše) na min. 12 plne nízkopodlažných sedadiel. A keďže SOR tie svoje všemožné schodíky moc nevie odstraňovať, tak proste napráskal viac sedadiel tam, kde je normálne miesto na státie. Konkrétnu minimálnu výmeru (napr. v m2) miesta na státie totiž DPB nešpecifikoval, takže vlastne ešte môžeme byť radi, že je kam oprieť športový kočik, keď už nie jeden(!) bicykel ?
Keď svojho času nebol problém v rámci systematického hnania ľudí z MHD do áut nahradzovať vyraďované 12M busy 10,5M truhlami, tak určite DPB nerobí problém dodávka (T)Busov bez miesta na státie ? Pri výmere 8 osôb/m2 to predsa aj tak dá slušné číslo, a DPB sa ešte môže navyše pochváliť 12 plne nízkopodlažnými sedadlami ?
Vie mi niekto povedať, že čo za vola, alebo volov v DPB odsúhlasuje prevedenie interiéru v obstarávaných vozidlách.
1. Urbanway - do priestoru naproti druhým dverám má lícovať priestor pre vozík a kočík, rozšírený ešte o kúsok smerom ku kabíne šoféra. Prečo tam natrepali o jeden rad sedadiel viac? Nemohli použiť rovnaké rozmiestnenie ako pri Citelisoch?
2. Autobusy SOR - zbytočne veľa sklopných sedadiel, úzky priestor v kĺbe, žiadny priestor na státie ako majú MBCC, Ik435 a Karosy taký "výklenok" naproti 3. dverám.
3. Trolejbusy Škoda 30/31Tr. Takmer žiadny priestor na státie, všetko iba v uličkách a dverách. Jediný vyhradený priestor kde sa dá stáť bez kolízie s vystupujúcim je miesto vyhradené pre kočík, resp. vozíčkara. Toto čo predviedol DPB pri trolejbusoch je vrcholná ukážka diletantizmu a totálnej ignorancie voči cestujúcim.
Oháňajú sa trendom, že je moderné mať viac miest na sedenie, no iba kvôli 3-5 blbým miestam na sedenie to vôbec nestojí za to sprzniť 150 autobusov a 100 trolejbusov, ktoré tu budeme mať ešte nejaký čas, teda hlavne trolejbusy by mali vydržať aj raz toľko ako autobusy. Takže zas sa budeme modliť aby už vypadli tie vozidlá čo máme do šrotu a aby prišlo aj niečo normálne v čom sa bude dať aj postáť počas cesty.
Inak tá dnešná fotogaléria má krásny názov ? A ešte aj hneď na prvej fotke idylka jak z Ukrajiny 80. rokov (samozrejme dúfam, že to opäť nepodnieti (anti)ra diskusiu a cenzúru, jak minule, keď si niekto dovolil komentovať foto s nadpriemerne opálenými robotníkmi)
Tvoj príspevok samozrejme hodnotím kladne, len dodám na jeho obranu, že nepoznal všetky detaily tvojho prípadu, ani tvoj všeobecný názor na klímu, a vzhľadom na percento dôchodcovských (a iných) hnidopichov, kt. zastávajú názory, aké sa dajú vyvodiť z tvojho predošlého príspevku, je vcelku pochopiteľné, že tak reagoval, a aj ja som s jeho reakciou v podstate súhlasil ? Až toto tvoje konkrétnejšie objasnenie mení situáciu. Fakt si doteraz vyznieval inak ?
Samo, prepac mi moju uprimnost, ale ty si asi fakt trotl. Bez toho, aby si vedel ako to so mnou a mojim odpadnutim bolo si ides svoje jak najvacsi egoista, lebo samozrejme MUSIS!!! mat vzdy pravdu. Ja nevravim, ze pouzivanie klimatizacie je zle, ja vravim, ze mi vadi privelky teplotny rozdiel navyse spojeny s tym, ze na moje prepotene telo fukal rovno z vyduchu neprijemne studeny, hadam 16° vzduch. Teplotny rozdiel po nastupeni dnu tak bol sice neprijemby, avsak znesitelny. A prave ten problem nastal, ked som mal vystupit, po pol hodine som sa na tu teplotu proste aklimatizoval a problem bol vystupit nahle cez hadam 20° rozdiel teplot von... Argumentujes tu tym, ze ak by sa prestala pustat klima, ludia by zacali vyuzicat mhd. Povedz mi prosim, nastavil by si si klimu vo svojom Capture na 16° a upriamil vyduchy z nej na seba? Som si isty, ze nie. Nastavis si 23 a nechas to fukat inde. Ano, taka klima je samozrejme prijemna a prial by som si, aby mali taku vsetky vozidla
Na zaver este dodam prosbu, aby si nebral tento prispevok ako utok na svoju osobu. Len ma proste napalilo, ze si mudry jak radio jerevan a nie si schopny pocuvat, avsak najma akceptovat nazory inych
Ja nehovorim ze to "zavisi od klimy", preboha. Hovorim ze klima tomu ocividne nijak nebrani, takze to s nou take tragicke nebude. K zvysku vid nizsie. V tych krajinach tiez klimatizaciu nepouzivali odjakziva.
V tomto pripade ale sam pises ze problemom nebola klimatizacia ako taka, ale fukanie toho vzduchu priamo na telo. Myslim ze tu nikto nespochybnuje, ze to problemom je.
Je to presne tak ako pises, ale pred 100 rokmi tu klimu nemali nikde. To "zvyknutie si" nastalo tak ze sa proste pouzivala a presne tak to bude aj u nas.
Mike ti už odpovedal viacmenej za mňa. Skrátka tí obyvatelia tam sú na to zvyknutí. Iné je, keď v južnej Európe či dokonca v takej Austrálii sú 40ky bežné pre tamojších obyvateľov celý život a my tu v miernom pásme si musíme na takéto tropické teploty zvykať len posledných pár rokov. A to že v tebou spomínaných krajinách je štatisticky údajne najvyššia dlhovekosť určite nezávisí od klímy. Tiež ako príklad dám Írsko, tam keď je 18 až 20 stupňov, domáci sa už celí potia, lebo sú zvyknutí na chladnejšie teploty.
Prave som prezil som tyzdnove striedanie teplot v Dubaji 40-44 v tieni vs. 22 v metre a v hoteli, potravinach a MHD zastavkach . Cele je to o tom kde sa clovek postavi, ak sa postavi pod fukar klimy,tak to vydrzi malokto bez ujmy na zdravi. V starom SOR NB18 ak to realne chladi tak to fuka na stojacich, a v novych trofloch/NB18 to fuka zvacsa na toho co v sedi ulicke - cize cele zle.
K tej klimatizácií taký jeden zo života. Známy robil celý život kombajnistu, cca 10 rokov dozadu už mali klimatizované kombajny. Vždy bol zdravý, po 5 rokoch ho jedneho dňa seklo v krku, nasledovali injekcie a dodnes musí brať tabletky na uvolnenie svalstva. Doktor hovoril, že je to z toho stáleho fúkania klímy na krk v kombajne. Stalo sa to človeku čo bol večne zdravý. Takže povedzme že 99% ľudom sa nič nestane, ale nepriaznivé účinky klímy netreba podceňovať, nikdy neviete kedy sa to môže stať vám.
Sorry, ale keby som posledný mesiac nemal v kancli klímu pustenú na 18 (aj keď reálne tam nikdy nebolo menej ako 25), tak by som ani nemusel do práce chodiť. Pri teplotnom rozdiely 5 - 7 stupňov, by som tam mal 30 až 32 a to rozhodne nie je teplota vhodná na prácu. Dokonca aj Vyhláška 544/2007 stanovuje pre kancelársku prácu ako optimálnu teplotu v letných mesiacoch 23 až 27 a povolenú 20 až 28.
Lebo v tých krajinách majú klimatizované úplne všetko na takú teplotu a vonku majú v lete 40 a viac, každý rok, celé leto. Takže sú na to zvyknutí od narodenia (od malička) a telo sa prispôsobí. To je o tom, kto kde žije celý život. Severania majú už nad 20 veľký hic a chodia sa von kúpať. A zasa Afričan keď príde na Slovensko (a to nehovorím ďalej na sever) stačí na jeseň keď už je 10-13 stupňov a dáva si 4 vrstvy, šál a čiapku.
V Indií zasa korenia prevažnú väčšinu jedál, aby im to chutilo v tom teple a aby boli dobre stráviteľné. Nemyslím si že aj my by sme mali keď je vonku nad 30 úplne všetko koreniť...
Keby u nás od narodenia boli letá ako je toto a klíma bola pustená v úplne všetkých budovách a inštitúciach na 18 stupňov, ako aj vo všetkých prostriedkoch verejnej dopravy, tiež by si na to ľudia zvykli, a časom by im to pripadalo bežné, si myslím..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal111
http://tivi.cas.sk/video/2321722/burka-sa-v-hlavnom-meste-vyblaznila-dobre-vidite-tieto-zabery-su-naozaj-z-bratislavy.html