ano, to som myslel. Ja sa ale v elektrike moc nevyznam, poznam jedine to, co sam rozoberiem a doma ked blbne neonka, tak som tam nasiel len take nejake veci, co som popisal. Mala by sa mi pod ruky dosta nejaka T3, aby som sa trochu poucil
No co sa tyka asynchronnej vyzbroje, tak je pravda, ze je to sucasny trend. Ono nasi dielenski poznaju tak z dialky zrychlovac a to je asi vsetko. Samozrejme, chyba v asynchronnej vyzbroji nie je
Dufam, ze Jana vie, ktorym smerom chce cestovat Lebo ten CP tu mame dobre. Ale pochybujem, ze si tu aj nejaku odpoved precita, to totiz nerobi skoro nikto z takto rozzuernych prispievatelov
Na vozidlá sú poostupne dosadzované časové spínače na prepínanie polarity. A polaritu neprepínajú ani JUBUSKovia.
Re #20839 Spectre: A čo by mali chcieť, jednosmerné? Tentokrát akosi varíš z vody. Všetky novo vyvíjané vozidlá elektrickej trakcie na celom svete sú asynchrónne, snáď s pár výnimkou pár ruských a francúzskych synchrónnych ale jednosmerné výzbroje už nerobí nikto. A dielenskí nemajú šajnu ani o jednom ani o druhom, takže je úplne jedno, čomu nebudú rozumieť:-).
I.
Hej, v T6 má každé teleso vlastný menič (nie tlmivku a štartér, pretože to nie je napájanie 220V/50Hz ale 24V=), u T3 sú napájané žiarivku jednosmerným prúdom vždy ve v sérii s predradným opdporom. Preto sa musí prepínať polarita napájania.
I.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Aha, tak vdaka za doplnujuce info.