Nezmysel! S akymi cislami to pracujes???Pozri sa na stranku DPB.
Dotacia mesta bola vlani 1.36€ na vzkm. Naklady boli 105mil €, najazdene celkom 44tis vzkm, takze naklady 2.4€ (priemer za vsetky trakcie).
Priame náklady na km autobusu (či už mestského alebo prímestského) sa všade na SVK počítajú niekde medzi 1,3 a 2,5 €/km. To, čo si dal Ty je celková prevádzková dotácia DPB, kde sú započítané aj platy THP (Olejkárska, administratíva, traťováci, ...), náklady na služobné vozidlá, dispečerské vozidlá, prevádzku všetkých budov, všetky jalové a presunové km (ktoré nie su v objeme vozokm, ..), atď.. proste všetko čo nepokryjú tržby z cestovného.
A ináč posunul si tam jedno desatinné miesto, nebolo odjazdených 4 mil vozokm, ale 45 mil.
"Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD." - NIe, je to v podstate primestska linka, ako napriklad do Svateho Jura.
"Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku..." - to je sice pravda, ale z tych penazi Bratislava priamo nic nema pokial viem. Maximalne institucie v Ba sidliace.
V roku 2014 bolo celkovo vyjazdenych 4 664 438 km (cisto autobusy 2 885 244 km). Prevadzkova dotacia podla spravy bola 60 233 005 eur.
Po zaratani vsetkych kilometrov a dotacie to vychadza 12.91 eur/km. A aj keby v tom boli zaratane ine veci, ako si myslim, tak je to stale daleko od tvojich 1.5 eur.
Takze si to podme preratat napriklad na 7 eurach za kilometer (nieco nad polovicu z celkovej dotacie). 40 000 km * 7 = 280 000 eur. A pri tejto cene by tych kuponov bolo potrebnych nie 400, ale aspon 1800. A tolko ludi tam nie je. Takze ano, pre ludi NEplatiacich podielove dane mestu, od ktoreho ziadaju MHD, je to vela. Z dani, ktore platis, mas stale narok na zdravotnu starostlivost a ine veci platene zo STATNEHO rozpoctu, nie rozpoctu mesta.
Re #208031 od 810zssk a dalsi (Valec #208044, David #208038)
Porovnavat Rajku a Kosice (alebo ine slovenske mesta) je tak absurdny nezmysel, ze to automaticky znizuje akukolvek hodnotu dalsej argumentacie. Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD. 85% jej trasy je na uzemi mesta, plati na nej normalna elektricenka. Ako sam hovoris, 85% jej trasy je dotovane Bratislavou.
Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku, pretoze dane sa vzdy platia vzdy v tom state, kde maju tieto prijmy zdroj. Danove rezidentstvo to neovplyvnuje. A obyvatelia Bratislavy predsa profituju aj z dani, ktore nie su prerozdelene na miestnu uroven. Socialna starostlivost, zdravotne poistenie nepracujucich, platy statnych zamestnancov, skolstvo, bezpecnost, nove elektricky, trolejbusy a elektrickove trate z europskych dotacii - vsetko toto je platene z celostatnych dani (pripadne este prerozdelenych cez EU).
Ak je linka 801 potrebna (nevravim, ze je), tak je spravne, aby ju niekto dotoval, tak ako je dotovana akakolvek mestska a primestska doprava.
Budu ju dotovat Madari, ked ti ludia platia podstatnu vacsinu dani na Slovensku? Kedze vzhladom na okolnosti nie je nikto, po kom mozno opravnene pozadovat dotovanie tejto linky, zda sa mi najlogickejsie, aby takuto dopravu platila Bratislava, kedze je to len predlzena linka MHD.
Ake su naklady na taku linku? Pri 111 spojoch za tyzden x 52 x 3.5 km mimo BA x 2 = 40 tis km rocne. Nech stoji 1km 1.50€, tak ta zachadzka do Rajky vyjde velmi zhruba na 60tis. € rocne. Minus trzby z cestovneho. To si skutocne Bratislavu zrujnuje? Keby tam zaviedli normalnu tarifu BID, tak by na pokrytie nakladov tejto zachadzky stacilo predat v Rajke 400 rocnych kuponov s doplatkom pre 1 primestske pasmo (60000/148).
Myslim, ze pokial Bratislava nie je ochotna nieco taketo zaplatit a pokial realne uvazuje o zruseni linky, bolo by rozumne pred jej zrusenim ponuknut obyvatelom Rajky moznost, ze linku zachovaju, ak si obyvatelia Rajky kupia aspon tych 400 rocnych kuponov. Zije tam udajne uz 3000 Slovakov, takze to nie je nerealne.
Pokial viem zo ziadneho vozidla nieje vylucena preprava bicykla. Nalepky iba oznacuju dvere, ktorymi by sa malo nastupovat. Povacsinou je to rovnake miesto ako kocik. To by som vyuzil aj v pripade novych elektriciek. Rozdielne je to tusim len u starych elektriciek, kde to je zadna plosina.
Rád by som sa touto cestou poďakoval vodičke vozu č. 7503, za to, že v obratisku s kľudom fajčí v kabíne vodiča aj v salóne pre cestujúcich, je to fakt skvelé, že nám niektorí vodiči takto spriemňujú cestu v MHD.
Vsetko sa da, ked sa chce! Treba skusit, ci a ako sa tam zmestis. Mam skusenosti s prepravou styroch bicyklov v primestskej karose, ktora ma rovnako vela miesta. Ale pohodlne to nebolo pre nikoho, obzvlast nie pre nastupujucich a vystupujucich.
Druha moznost je RegioJetom do PB.
A tretia pod zadkom...
Asi by som vyuzil regiojet a vystupil v Podunajskych Biskupiciach prip. este MHD linka 79
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
Porovnavat Rajku a Kosice (alebo ine slovenske mesta) je tak absurdny nezmysel, ze to automaticky znizuje akukolvek hodnotu dalsej argumentacie. Linka do Rajky je vo svojej podstate linka MHD. 85% jej trasy je na uzemi mesta, plati na nej normalna elektricenka. Ako sam hovoris, 85% jej trasy je dotovane Bratislavou.
Obyvatelia Rajky pracujuci v Bratislave platia dane z prijmov na Slovensku, pretoze dane sa vzdy platia vzdy v tom state, kde maju tieto prijmy zdroj. Danove rezidentstvo to neovplyvnuje. A obyvatelia Bratislavy predsa profituju aj z dani, ktore nie su prerozdelene na miestnu uroven. Socialna starostlivost, zdravotne poistenie nepracujucich, platy statnych zamestnancov, skolstvo, bezpecnost, nove elektricky, trolejbusy a elektrickove trate z europskych dotacii - vsetko toto je platene z celostatnych dani (pripadne este prerozdelenych cez EU).
Ak je linka 801 potrebna (nevravim, ze je), tak je spravne, aby ju niekto dotoval, tak ako je dotovana akakolvek mestska a primestska doprava.
Budu ju dotovat Madari, ked ti ludia platia podstatnu vacsinu dani na Slovensku? Kedze vzhladom na okolnosti nie je nikto, po kom mozno opravnene pozadovat dotovanie tejto linky, zda sa mi najlogickejsie, aby takuto dopravu platila Bratislava, kedze je to len predlzena linka MHD.
Ake su naklady na taku linku? Pri 111 spojoch za tyzden x 52 x 3.5 km mimo BA x 2 = 40 tis km rocne. Nech stoji 1km 1.50€, tak ta zachadzka do Rajky vyjde velmi zhruba na 60tis. € rocne. Minus trzby z cestovneho. To si skutocne Bratislavu zrujnuje? Keby tam zaviedli normalnu tarifu BID, tak by na pokrytie nakladov tejto zachadzky stacilo predat v Rajke 400 rocnych kuponov s doplatkom pre 1 primestske pasmo (60000/148).
Myslim, ze pokial Bratislava nie je ochotna nieco taketo zaplatit a pokial realne uvazuje o zruseni linky, bolo by rozumne pred jej zrusenim ponuknut obyvatelom Rajky moznost, ze linku zachovaju, ak si obyvatelia Rajky kupia aspon tych 400 rocnych kuponov. Zije tam udajne uz 3000 Slovakov, takze to nie je nerealne.