V Jihlave to majú presne definované:
čl. 3, bod 7) Pokud je odbavovací zařízení ve vozidle pro označení papírových jízdenek nebo zakoupení elektronické jízdenky v poruše, je cestující povinen použít jiné nejbližší odbavovací zařízení. Když je v poruše i toto další zařízení, je cestující povinen tyto závady hlásit neprodleně řidiči.
A už si to niekedy skúsil vodičovi, príp. na dispečing, nahlásiť? Je síce pravda, že bude na teba pozerať ako na vola (osobná skúsenosť), lebo však sme v Bratislave, ale aspoň si niečo zmysluplné urobil pre dosiahnutie nápravy. ?
To je asi najreálnejší, ale zároveň najmenej politicky priechodný, návrh. Možno by bol akurát problém, či sú minibusy vybavené tak, aby mohli jazdiť medzinárodnú linku.
Návrh možno pre vylepšenie doplniť tým, aby spoje mimo špičky boli realizované ako autobus na zavolanie, a keď dopyt nebude, tak vodič bude sedieť vo Furmanke. ?
"Cestujúci, ktorý nemá platný cestovný lístok, je povinný si ihneď pri nástupe do vozidla označiť
cestovný lístok v najbližšom označovači cestovných lístkov"
Keď pôjdeme do detailov, tak nikde nie je napísané, že v najbližšom funkčnom označovači
Stara sa vodic trolejbusu o funkcnost oznacovaca cestovnych listkov??? Podla mna by to mal kontrolovat po kazdej prejdenej trase ked oddychuje.
Velmi casto sa stava, ze nastupim do preplneneho trolejbusu a nefunguje oznacovac. Neni sanca ze by som sa dostal k dalsiemu cez dav ludi.
Tym padom mi dopravca neumoznil oznacit si listok, a v takom pripade zial cestujem na cierno. Pokial si nebudete riesit funkcnost oznacovacov, nemozete odo mna ziadat platny cestovny doklad!
Ono by bolo tiez zaujimave zistit ako sa uctovne riesia prijmy z cestovneho na 801ke. Povedzme ze niekto si kupi listok z Rajky za 1,50 na ktory cestuje az k Eurovei - vyuzil teda na ten listok aj komercny usek, aj usek kde je linka prevadzkovana na zaklade objednavky mesta. Otazne teraz je ci DPB tu sumu nejak (napr. pomerne) rozdeli medzi prijem z komercnej dopravy a prijem z dotovanej dopravy, alebo sa proste tvari ze to je cele prijem dotovaneho useku. Lebo ak by platilo to druhe, potom mestu realne utekaju peniaze, lebo DPB si stratu neznizuje o prijem z cestovneho na objednavanom useku tej linky.
(Linka 801 je v useku Cunovo - Nove SND objednavana mestom.)
Čo sa budúcej obsluhy Rajky týka, tak reálnejšie ako vlak vidím skrátenú 801-ku (prípadne iné číslo) v úseku Rajka - Čunovo ako prípoj na niektoré spoje 91-ky. DPB by tam mohol obetovať dve vozidlá známe z minibusových liniek [sú teraz nejaké nevyužité?] - to druhé by bolo náhradné. Cestovné by sa snáď zatiaľ nemuselo zvyšovať zo súčasných 1,50 €...
V časti rannej špičky by možno stálo na zváženie zavedenie 30-minútového intervalu, vo zvyšnom čase 60-minútový, v okrajových časoch 120-minútový. Súčasné vozidlá z 801-ky by mohli byť presunuté na bežné linky MHD. Čo si o tom myslíte?
Presne tak. Tento potenciál možno vyjadriť aj gravitačným zákonom: súčin obyvateľov miest delený ich vzdialenosťou na druhú. BA - W je v tomto na Slovensku bezkonkurenčná.
"Ja osobne si myslím" keď raz porovnáš svoje dojmy s realitou a príp. aj s výhľadom na ďalších 30 rokov, tak zistíš, že na to, aby tam bol potenciál v železničnej doprave by bolo treba dobudovať niekoľko zastávok a do Rajky presťahovať ešte niekoľko násobne viac ľudí, ako tam dnes žije. A najlepšie, aby bývali niekde pri stanici, lebo zvážať ich k nej autobusom (očakávať od Slovákov, že by k stanici jazdili napr. na bicykloch asi veľmi nemožno) tej atraktivite nepridá. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
čl. 3, bod 7) Pokud je odbavovací zařízení ve vozidle pro označení papírových jízdenek nebo zakoupení elektronické jízdenky v poruše, je cestující povinen použít jiné nejbližší odbavovací zařízení. Když je v poruše i toto další zařízení, je cestující povinen tyto závady hlásit neprodleně řidiči.