Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #206699:
No pokial normálny rozchod nepovedie až po JD , tak je to skutočne raritná podivná investícia o ničom.
Ale teraz už čiste teoreticky , polemizoval by som ohladne kolajníc. Nie som z Bratislavy , ale pokial si dobre pamatám, tak tam sú úseky s bezžliabkovými kolajnicami, bratislavský profil kola to umožnuje. (???) Predsa tam nikdy nebol ten donedávna pražský syndrom, že žliabok musel byt aj na samostatných telesách. Takže kolajnica s širokým a hlbokým žliabkom (pre tramtrain) by sa pre 1000 rozchod chovala ako bezžliabková, takže by možno predsalen stačil trojkolajnicový systém.
A ešte niekto tu zasrandoval s možnostou prevádzky Eg6 (a prípadne dokúpeného osob. vozna, ten existuje). To by ale chcelo 1435 až po JD , aby bol možný odtah hist. súpravy po železnici do depa. V centre mesta postavit dvojrozchodnú smyčku v trase niekdajšej Pressburgerbahn. Ono to zase taká úplná wolowina nie je, zase uvediem Liberec ako príklad. Od Fugnerovej po vápenku je 1000 mm rozchod užívaný len pre historické MT6 a Boveru. Iný význam nemal už ani pri prestavbe toho úseku na dvojrozchodný.
Reakcia na: ross #206710:
A ako sa otáčajú vlaky? Majú na hlavnej stanici aj v Košiciach obratisko?
Reakcia na: ross #206705:
Presne tak, je to fakt na smiech, nič moderného táto trať neprináša, ale prvky mestskej železnice zrazu nesie, no nikdy sa nevyužijú. V tomto meste budeme mať opäť koľajnice v zemi, cez ktoré dlhé desaťročia nič neprejde.
Reakcia na: TeBeCe #206709:
Fakt?? Aha, tak ale bude musiet byt bez vagónov. ? No tak dobre noo, tak bude tu mozno niekedy jazdit Ganz, za predpokladu, ze mu opravia motory. ?
Reakcia na: ross #206708:
lokomotivy vacsinou byvaju obojsmerne, nie? ?
Reakcia na: TeBeCe #206707:
No ved keby mala v ramci propagačných jázd jazdit len ten 1435mm úsek Štúrová - Bosáková ako sa otočí naspat bez obratiska kedze nie je obojsmerna? Jedine zeby to naspat odcuvala. ?
Reakcia na: ross #206705:
Preco by mala cuvat? ?
Reakcia na: ross #206705:
Kto vie možno predsa len o 10 rokov sa vybuduje tunel popod Dunaj a trať na vlaky s napojením na Bosákovej...
Ak tomu spravne rozumiem tak od Štúrovej po Nám.Hraničiarov bude 8kolajníc a po štyroch z nich v živote neprejde električka alebo vlakoelektrička? To si robia prdel nie??? Stavajú ich len na to aby ich po 20tich rokoch znova demontovali? Keby to mysleli s 1435mm rozchodom vazne mohli to urobit dualne aj ked robili trat na hlavnej štanici a v Dubravke... Hlavne, že Schlosser povedal, že estakada Bosakova "nie je ekonomicky vyhodna" ale budovat dualny rozchod po ktorom v živote nič neprejde už ekonomicky rentabilne je. Keby ju aspon zakončili nejakym obratiskom aby po nej mohla jazdit "Viedenska električka". 😃 Síce bude môcť asi aj teraz ale naspat bude musiet cúvať ?
Ono tato trat s dualnym rozchodom sa robi vylucne len kvoli Eu fondom,ktore by sme len tak na obycajnu elektrickovu trat nedostali. Preto sa nasi uradnici rozhodli rychlo zakomponovat do projektu "tram train" ako relativnu nahradu za projekt Filialky. Ten dualny rozchod bude odnikial nikam,je to len dan za neschopnost tohto mesta nacas rozhozhodovat o cerpani eu fondov. Je to horsie ako v Kocurkove,rozmyslam ci bude vobec nieco dobre na tej trati. Mozno len tie elektricky 🙂
Aké výhybky budú použité? To nikoho netrápia peniaze, čo sa tam zabetonujú zbytočne?
Reakcia na: 810zssk #206699:
Ak to správne chápem, po tejto trati by mohli chodiť aj vlaky resp. tramtrain? Je na to trať prispôsobená (teda okrem rozchodu)? Aj keď neznie to až ako taká blbosť Astonomická - Janíkov dvor, ale no neviem ?
Reakcia na: KVKV #206697:
1. Napojenie na zeleznicu malo byt povodne v Janikovom dvore a na Astronomickej.

2. Dualny rozchod by mal viest v trase prvej etapy, teda Sturova-Bosakova. Takze odnikial nikam.

3. Liberecke riesenie nebolo mozne pouzit, lebo tu ten 1435 rozchod mal sluzit tramtrainom, cize nebolo mozne vyuzitie jednej spolocnej kolajnice.
Bude sa môcť voziť Eg6 po moste? Aj na Štúrovej bude 1435 mm?
Reakcia na: 810zssk #206696:
Aká bola tá povodná koncepcia ? Pokial sa ako dvojrozchodná stavia len prvá etapa, bude to mat nejaké zmysluplné trasovanie (odniekial niekam) a ukončenie 1435 rozchodu, alebo to bude len "od mostu a zrazu ukončené do nikam" ? Prečo bol použitý tento drahší systém a nie trojkolajnicový ako v Liberci ?
Od stavby smyčiek sa definitivne na petržalskej trati upustilo?
Reakcia na: Sommelier #206694:
Koncepcia existuje, ale pokial viem, uz sa od nej upustilo a dalsie etapy sa budu budovat len na 1000ku.
Reakcia na: 487376 #206691:
na webe 😃
Tak ma napadlo sa opýtať, či existuje akási koncepcia pre tých 1435 mm čo spolu s metrom osadzujú na novej trati. Mám jednak neblahé tušenie, že tu zas o 20 rokov, keď sa s tým nič neudeje, bude akýsi súdruh vysvetľovať, že to bolo rovnako drahé tak ako to bolo v prípade dvojrozchodových podvalov a tretieho žľabu zvyšku siete. Má aspoň niekto niekde ako takú predstavu o tom (keď už nie kedy) tak aspoň odkiaľ, kam a v akých fázach ? Pretože v opačnom prípade sa nestačím diviť tej pretrvávajúcej anarchii, kedy sa stavajú veci na niečo o čom nikto nemá čo i len rámcové tušenie ako by to mohlo vyzerať, ale podstatné je, že sa to tak deje.. (?)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.