Neviem ako ostatny ale ja tam ziadny obchvat Rusoviec nevidim, nakolko pred Rusovcami nie je ziadne napojenie na dialnicu D2 a realne vsetokprepravny prud ide priamo cez Rusovce, preto sa tam snazia ukludnit dopravu lebo miestami v istych casoch sa neda prejst ani cez cestu.
Nikto dotknutú železničnú trať likvidovať nejde, ak tam časom vznikne dostatočne veľký prepravný prúd cestujúcich, určite prejavia aj dopravcovia záujem túto situáciu využiť vo svoj prospech. Zatiaľ všetko dostatočne rieši autobus. A kolaps v Jarovciach zatiaľ nehrozí. Bavíme sa o tom, že časť ekonomicky aktívnych osôb bude prechádzať susednou obcou, to sa predsa nedá porovnávať s tým, keď celý žitný ostrov prechádza cez povedzme Dunajskú Lužnú. Na D2 južne od križovatky Pečna v smere na Brno sú kongescie výlučne v prípade mimoriadnej situácie na blízkom úseku D1 alebo D2 (najčastejšie v Tuneli Sitina alebo na Moste Lafranconi)
Pre vozidla do 3,5 tony je. Dalej za Jarovcami na statnu hranicu je potrebna slovenska aj madarska dialnicna znamka (da sa kupit rocna regionalna pre zupu Gyor-Moson-Sopron za cca 16 eur rocne - vyuzivam ju pre cesty najma do Cunova), kedze M15 je od 1.2.2015 spoplatnena.
Isiel som tu trasu par krat v rannych hodinach a ta cesta nezyva prazdnotou, riadne sa to zahustilo ked zoberieme do uvahy ze sa tam napajaju ludia z madarskych obci, cunova, rusoviec a jaroviec, plus zopar rakusanov ale tych je zanedbatelne minimum. Ale pozrime sa na vystavbu juzneho mesta, ked sa to dostava budu odost vyssie naroky na verejnu dopravu. Dialnica je jednak platena a druhak kde je mozne sa na nu napojit? V rajke a potom v jarovciach. Rusovcania a ostatny tak budu musiet ist cez jarovce ked budu chciet prejst rychlejsie lebo stara cesta sa postupne upchava. Nehovoriac o peknom tranzite cez rusovce kde sa to snazia upokojit, uz je tam aj daky semafor. Uvidime aky bude trend.
To ani nie je o tom, že by boli hlúpi, len proste nevedia, že tie súpravy majú centrálne zatváranie dverí. Nepoznajú tie vlaky. Priznávam sa, aj ja som chcel zatvoriť pri vystúpení, keď som 560kou išiel prvýkrát a skoro ma vyhodilo z vlaku, keď som stlačil klučku a ešte chcel vytlačiť dvere - skoro ma zobrali so sebou pri vyklopení. ?
"Odporúčame Vám bezodkladne oznámiť stratu telefonicky na callcentrum 02/5950 5950, kde v úradných hodinách naše pracovníčky dennodenne riešia zabudnuté predmety v spojoch MHD. V súčinnosti s dispečingom dokážu kontaktovať vodiča, ktorý uskutoční prehliadku vozidla, zistí či je stratený alebo zabudnutý predmet vo vozidle. Ak cestujúci popíše zabudnutý predmet a nie sú pochybnosti o pravdivosti jeho tvrdenia, vodič mu nález vydá a má právo si vyžiadať od cestujúceho doklad totožnosti na vykonanie zápisu o strate a náleze, ktorý je cestujúci povinný potvrdiť svojim podpisom.
Dopravný podnik Bratislava zhromažďuje a vydáva straty a nálezy. V deň straty Vám nález vydá vodič, do siedmych dní príslušná výpravňa a po siedmich dňoch zamestnanec v doplatkovej pokladni na Olejkárskej ulici."
Nič nebudú prehodnocovať, lebo senecký a šamorínsky scenár tu nehrozí. Jednak tá intenzita suburbanizácie je ďaleko nižšia a jednak zabúdaš, že k situácii na cestách I/61 a D1 výrazne prispieva excentrická poloha Bratislavy, ako hlavného mesta a významného hospodárskeho centra. Pri všetkej úcte, diaľnica D2 v smere od Rajky zíva aj v najexponovanejších časoch prázdnotou. V z hľadiska cezhraničnej dochádzky sa bavíme rádovo o 4-6 obciach, v prípade Slovenska (špeciálne v pondelok ráno) sa bavíme o niekoľkých okresoch (oficiálny počet denných dochádzajúcich do Bratislavy je ~80k dochádzajúcich [presné číslo som tu už postoval, nepamätám si ho naspamäť] - a to sa bavíme o oficiálnych, teda žiadne prechodné pobyty, žiadni 45 roční mimobratislavskí s TP u mamy v rodnej vieske). Tok z Rajky (bol si tam niekedy?) sú dve-tri čajové lyžičky z oceánu.
Neexistuje štúdia o vyťaženosti tohto toku z Rajky, nie sú ani dáta (nedisciplinovanosť obyvateľov pri evidencii TP, štúdium dochádzky len v rámci SR [v dátach sa uvádza len "zahraničie" ako celok] a nedisciplinovanosť a teda chýbajúce dáta aj na Maďarskom štatistickom úrade). Nemám dáta ani ja, ani ty. Ale prikláňam sa k tomu, že vlak v relácii Rajka - Rusovce - Jarovce - Petržalka by boli spláchnuté peniaze. A navyše by som rád videl toho, kto by to chcel financovať a kto a prečo by to objednával. VD má byť atraktívna a z hľadiska atraktivity je jedným z najdôležitejších činiteľov (ak nie najdôležitejší) frekvencia spojov. To nie je Transport Tycoon kde nastavíš na konečnej odchod vlaku až kým sa nezaplní do posledného miesta a po 4 rokoch opustí stanicu.
Samozrejme ale hovorim o tom najme preto aby sa s niecim takym uvazovalo pri druhej etape vystavby elektricky do Petrzalky. A nie je to pravda ze by cela infrastruktura bola na to pripravena chyba zastavka janikov dvor, juzne mesto, rusovce zastavka, mozno daka Jarovecka. Ak nebude umozneny rychly prestup vlak + elektricka v janikovom dvore moc vyznamu to mat nebude. Inak ja osobne radsej planujem dopredu ako by som mal veci riesit ked uz horia treba to rychlo nejak vymysliet.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
karosaB952e