Neviem či nie z toho dôvodu chodia v Prahe na nočákoch iba sólo električky,.. (lebo kapacitne by sa hodili dupláky) Každopádne Brno - až do 1.1 2015 mali na nočákoch výlučne karosy radu 900 (a občas 700), až teraz od 1.1.2015 tam išlo pár kĺb citelisov rok výroby 2008 a 2009. A v Poznani tiež išli na nočákoch vozy ktoré už cez deň bolo vidno maximálne na delených (teda staršie..).
Ja len poukazujem ze ked sa tie vozy nicia aj cez den, aky zmysel ma ze v noci budu vo vozovni. Dalsia vec je ze cez den sa ta 14Tr vo vyprave strati, ide raz za cas. V noci to je kazdy spoj na danych linkach.
Stare vozy by mali jazdit nizkovykonove sluzby jazdiace len v silnych casoch, napr. kratke delenky.
k tým dvom Tr14 .. predtým mala hrobonka myslím 18 pojazdných kratkých vozov takže tak ako Mike nižšie píse niečo tam zostat muselo a zostali (podla mna ) jedny s najlepších 6311 a 6315 a tie vozy niesu len na nocaku ale cez den na 211 a potom ešte na 203 keby islo len o to že nech sa na nočaku neničia dalsie vozy tak by tam ostali 6267 a 6305 ktoré mali interier službou na nočaku už pekne "poznačený" a len tak pre zaujímavost 4241 je od prveho dna pridelená na 91/2+N80/2 ....
A tými nižšími nárokmi nebodaj obhájime aj vylúčenie určitých ľudí z prepravy vďaka schodom keď máme k dispozícii dostatok vozidiel, lebo doteraz to bolo tak ? Vo svete jazdia aj úplne nové vozy nočáky a tiež to nikomu nevadí. A verím tomu, že náklady spojené s vandalizmom a spol budú na nových či starých vozidlách +/- rovnaké. A kamerový systém na nových by mal byť dosť nápomocný k ich znižovaniu.
Problémom ale je, že takáto situácia sa vyskytuje rovnako na Dolných Honoch, ako v Dúbravke, Petržalke, Rači, centre... takže nové vozidlá by sa vlastne kupovať ani nemali.
Veď hej, veď aj Dadino o tom píše v #205348. Ale cez deň nie je na výber čo poslať, posiela sa všetko čo má kolesá a tykadlá (a vidíme že v prípade Trnávky to aj tak nestačí - v prípade Hrobonky je veľký úspech že dnes je vonku 14ks 30Triek..). ?. A keďže tak či tak by iba 30Trky celú hroboňácku výpravu nepokryli a museli tam ostať nejaké 14Tr tak sa tie dávajú na nočák - lebo v noci si už možno "vyberať" ktoré vozy pôjdu von,,,
A to o tom extra nočnom cestovnom si sám napadol predsa, že de iure neplatí ?
Faktom ale je aj to, že cestujúci v nočákoch majú vo všeobecnosti nižšie nároky na " štandard cestovania," väčšina z nich je proste rada že sa niečím vezie a nemusí šoférovať (nie všetci samozrejme. Ale väčšina to tak má).
Plus ten faktor zvýšeného rizika vandalizmu tu jednoducho je, isté percento ľudí pod vplyvom má vždy sklony k robeniu neplechy (a v nočákoch sa vozí oveľa viac takých ľudí, ako v denných spojoch), pričom sa nebavime len o 12 ročných fixkároch, ale o lomcovaní vybavením, grcaní, okopávaní atď. Preto aj v mnohých dobre vedených DP vo svete jazdia nočáky samé staršie šerble, a nikomu to nevadí
A N70 chodi kam? Navyse tie socky su aktivne aj cez den, pripadne vecer - ako napokon sam uvadzas. Preto nejaka specialna nocakova vyprava mi pride blbost o to viac, ze tam je vyssie cestovne, teda by mal byt aj vyssi komfort.
Je pravda že som dlhú dobu vravel že neznamená keď chodia na dolné hony tie trolejbusy že musia byt aj poškodené. Totižto vo večerných hodinách aj z mesta na 202-ke nastupuje kopec individuí a večer na hl. Stanici to tiež nie je čisté. No keď som mesiac dozadu išiel na čiližskú a na hronskej nastúpilo 5 asi 10-12 ročných chlapcov myslím si že všetci si domyslia akých do 15 TrM zadnými dverami a sadli si na zadné sedadla, vytiahli centrofixky a začali čarbať po zadných stranách sedadiel potom aj po dverách tak som normálne nechápal čo sú to za hovada. Avšak keď som po nich zvreskol tak ich odpoveď bola asi taká že pri výstupe otočili pačku nad dverami aby sa nezatvorili a nachrachali na dvere takze tam by som ti vozdlá ja asi ani nevypravoval.
Lebo to jazdí na Dolné Hony ? ? Tam je to aj cez deň zlé, stačí si pozrieť 15TrM, čo na nich prevádzka na 201, 202 zanechala.. a už sa začínajú trhať sedadlá a tagovať vo veľkom aj na 31Tr...
Keby to bolo iba na N44 a N47 - aj na Kolibu a do Hopy občas síce chodia hovadá, ale tam sa ináč cez. prac. dni nikto nevozí, takže tam by sa ten voz ešte možno šetril ? ?
Co je to za ptakovinu, vies co jazdi na autobusovych nocakoch? To iste co cez den (okrem petrzalskych liniek, kam zamerne davaju starsie vozy, aj to plati len na "dlhych" poradiach) a je to v pohode. Preco maju byt tbusy nejaka vynimka? Kde sa berie predpoklad, ze kazdy voz nasadeny na nocak bude zniceny?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike