Chodia priebežne stále , aj su vyrabane stale, no popritom už zacnu robit aj 31tr pre Brno - 30ks. Len ja fakt neviem naco nam bude 70 ks 31Tr ked realne mozu jazdit len 201,202, do polroka ( 9mesiacov) tu budu vsetky - bez reorganizacie tbus liniek a zatrolejovania 63tky ci reko Cint.Vrakuna co s nimi ? Keby mali aspon agregat tak vypomozu na L33
Ano a cudujes sa ? Ked vyhrali/zobrali tolko zakaziek, ze to nestihaju. Ved aj 31Tr chodia neskor. Osobne mi povedal Skodovkar an prenzentacii 30T v novembri na NĽŠ ze v roku 2014 bude v BA 1ks 29 T a 2 ks 30T.
Kreatívny tím pod záštitou Idem Mestskou Hromadnou Dopravou.Som Krepý vyvinul novú aplikáciu pre mobilné telefóny s cieľom riešiť dlhodobý problém s preferenciu hromadnej dopravy v našom meste – a to tým najdemokratickejším spôsobom: lokálnym referendom.
Pre zachovanie rovnakých príležitostí pre všetky osoby a odstránenie čo i len náznaku diskriminácie osôb používajúcich napríklad osobné automobily, táto aplikácia bude voľne a hlavne zadarmo dostupná pre všetkých účastníkov dopravy v Bratislave a bude fungovať nasledovne:
Každý cestujúci (vrátane vodiča), ktorý prichádza na križovatku a ponáhľa sa (chce preferenciu – teda voľno vo svojom smere) zašle na ešte neurčené číslo SMS správu (v cene napríklad 50 centov) v nasledovnom tvare:
- kód H ak ponáhľajúca sa osoba je v autobuse, trolejbuse alebo električke
- kód I ak ponáhľajúca sa osoba je v osobnom, nákladnom automobile, na motorke alebo bicykli, prípadne ide pešo
- uvedomelý priateľ MHD sediaci v osobnom automobile môže kódom H podporiť preferenciu hromadnej dopravy
Najbližší semafor počet SMS vyhodnotí a určí, kde je väčšina - a v tom smere nastaví preferenciu. Je to ideálny príklad priamej demokracie.
Analytici vypočítali, že je relatívne vysoká pravdepodobnosť, aby mierne naplnený autobus SOR 9,5 (120 cestujúcich v prípade, keď každý cestujúci SMS zašle iba jeden raz) dostane na danej križovatke preferenciu pred osobnými automobilmi, keďže v danom momente by muselo prísť až 121 konkurenčných SMS s kódom I, čo predstavuje odhadom aj 121 osobných áut.
Dopravný podnik navyše oznámil, že je schopný pri nulových nákladoch zabezpečiť, aby vozidlá MHD chodili v zhlukoch 3 – 4 vozidiel (veľa vozidiel MHD už takto v predstihu premáva). Týmto sa pravdepodobnosť preferencie MHD zvýši na viac ako 100 %, pretože napríklad tri hromadné dopravné prostriedky v bratislavskej špičke znamená v priemere minimálne 500 SMS hlasov za preferenciu MHD, a to je veľmi pesimistický (nízky) odhad.
Zasielanie SMS z vozidiel MHD navyše cestujúcich zamestná (SMS sa posiela na každej križovatke), takže sa im cesta MHD nebude zdať dlhá. Navyše odpadnú sťažnosti na meškanie MHD, pretože za preferenciu a teda dodržiavanie grafikonov budú zodpovední cestujúci sami – ak si neposlal SMS, tak sa nečuduj.
Ešte treba potrebné zariadenia vysúťažiť a potom sa bude v Bratislave sveta žiť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal111