Trakčné stožiare sa veľmi dávno robili aj z vyradených koľajníc a trať sa taktiež dá urobiť na "boso" t.j. odkope sa zem do hĺbky cca 30cm navozí sa šotolina ,uvalcuje, položia koľajnice aj s podvalmi a zaklinuje sa trať.? ? ?
Električka T3 sa dá celkom dobre rozbehnúť na obyčajný zvárací aparát s jednosmerným výstupom čo má 50V na výstupe.Nastaví sa max. prúd na zváračke a električka môže dosiahnuť až 10Km/h.Takto sa spojazdňujú vozy po vážnych elektroporuchách na trakčnom silovom obvode. ? ? ?
Bohužiaľ, potrebuješ projekt aj všelijaké možné povolenia, aby si si tú trať mohol postaviť, aj keď ide o tvoj súkromný pozemok ako tvrdíš. Je to presne to isté, ako keď si chceš povedzme postaviť dom, tiež bývaš v ňom iba ty a nikto iný, a napriek tomu potrebuješ súhlas, že si ho musíš na tom ktorom pozemku postaviť. K jazde o nízkom napätí sa vyjadriť neviem, lebo som len laik... Tvoj zámer sa mi pozdáva, len neviem či je na Slovensku tak ľahko realizovateľný, každopádne držím palce. Ak sa ti podarí, daj vedieť a prišiel by som si to pozrieť ?
Dakujem za odpoved, chcel by som to mat na cisto sukromne ucely na svojom vlastnom oplotenom pozemku, takze naozaj potrebujem povolenia? Ked sa v tom nikto okrem mna vozit nebude (bude to take ako ked mate neprihlasene auto na svojom oplotenom pozemku si mozem jezdit kolko len chcem,nie?)
Ceny meniarne sa bojim... tie pojazdne su zaujimave, dost ma potesili, ked by sa dali zohnat a bavime sa o kruhu ktory ma ovvod tak 200m + nejaku predbiehaciu kolajenicu +50m a nejake dve odstavne kolajnice max 50m.
kolaje nejake by som nasiel, podlozie to by sa dalo zariadit lacno, jedine vyhybky (mechanicke chcem) a trakcne stlpy tie by boli drahsie.
PS: Naozaj ste ma prekvapili, ze potrebujem projekt a povolenie na vlastnu sukromnu trat na mojom sukromnom pozemku, kde nikde nebudem nikoho vozit? hmm
PS2: ta jazda na nizke napätie ako funguje prosim Vas? Viem ze sa kedysi pouzivala na jazdu po umyvarke. Aka je max rychlost a nevidel som tam nikde troleje.
dakujem
Suma je tu na webe aj v zmluve, ktorá je k správe priložená. Koľko to nakoniec bolo v skutočnosti je jedno, aj tak sa bavíme o véééééľmi približnom odhade.
Radšej by som si zobral príklad z ceny opravy trate na Hlavnú stanicu, kde cca 500 metrov dvojkoľajne vyšlo na 1,355 mil. € a to tam nie je žiadna meniareň, dokonca ani trolej rekonštruovaný nebol.
Druhá vec je, že pre vybudovanie dráhy je potrebné splniť aj nejaké normy a predpisy. A tu si myslím, že za tých 40k € bude stáť len projekt a povolenia.
Niekto to musí naprojektovať tak, aby tam tá električka mohla jazdiť, koľajnice tiež nemôže položiť len tak na trávu, potrebuje stĺpy, vedenie, tú meniareň, a vravel o stovkách metrov, nie pár metroch.
Keď si vezmeme, že petržalská trať čo má 2,4 km stojí 70 miliónov, z toho odpočítame most, úplatky a skrátime dĺžku trate na pár stoviek metrov, tak sme možno na takých 10 miliónoch.. Ak by aj mal na to materiál nejak pozbieraný lacno, zrejme si to nebude stavať svojpomocne, to by mu trvalo tak 10 životov, takže ak by do toho chcel ísť, museli by mu to postaviť tie firmy, čo stavajú trate aj reálne a asi by to nerobili len tak zadarmo... ? Ak to spraví za 40 tisíc, tak sa rád prídem previezť a 4 eurá prispejem
Aha, dik za info. Inak nevypadalo to zle, podľa mňa by to mohli mať všetky súpravy tak. V iných krajínách to bežne takto funguje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
Keď si vezmeme, že petržalská trať čo má 2,4 km stojí 70 miliónov, z toho odpočítame most, úplatky a skrátime dĺžku trate na pár stoviek metrov, tak sme možno na takých 10 miliónoch.. Ak by aj mal na to materiál nejak pozbieraný lacno, zrejme si to nebude stavať svojpomocne, to by mu trvalo tak 10 životov, takže ak by do toho chcel ísť, museli by mu to postaviť tie firmy, čo stavajú trate aj reálne a asi by to nerobili len tak zadarmo... ? Ak to spraví za 40 tisíc, tak sa rád prídem previezť a 4 eurá prispejem