Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://bratislava.sme.sk/c/7509133/zupa-vybudovala-12-inteligentnych-priechodov-pre-chodcov.html

A zupa sa tvari tiez, ze Bratislavsky samospravny kraj ma len tri okresy miesto osmich. Zo svojich 600tis obyvatelov 450 tis ignoruje.
Reakcia na: MatejBA #204076:
je velmi nekorektne takto porovnavat rozpocty.
jednak Praha je aj krajom a tak plati z tohto rozpocut veci, ktore BA nemusi lebo ich plati BSK.
Za druhe v CR platia mesta veci, ktore u nas plati stat. Napriklad takych hasicov a tusim aj zachranku, nehovoriach o nadradenej infrastrukture ako je Tunel Blanka a podobne.
V kazdom pripade Praha ma realne viac penazi, no takyto ciselny pohlad je nekorektny.

Co vsak zaraza je postoj vlady k EU fondom a Bratislave. Pravicova basta roky nemohla cerpat za pravicovych vlad a ono sa to da aj ked je region bohaty. Stacilo dobre argumentovat. Dnes tak mohla mat BA vyriesenych mnozstvo problemov. Miesto toho mame 40% nevycerpanych prostriekov, z malym predpokladom, ze sa stihnu docerpat.
Vdaka Miki, vdaka Ivan, to mame za tu 40% podporuSDKU.
Reakcia na: VLK #204083:
"naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK"
by som opravil na
"naviac mesto financuje aj straty, ktoré DPB vyčísli ako straty vyplývajúce z IDS BK" ?
Ja poznám aj prípady, kedy má jedna osoba tri osobné motorové vozidlá. Prípadne prípady, kedy sú na 3 členov 3 autá a všetky sú písané na jedného člena.

Podľa mňa politika "zľava na prvú rezidenčnú parkovaciu kartu" nie je v ničom zlá. Nikto tu nechce znevýhodňovať domácnosti, kde je viac áut. Skôr naopak, zvýhodňovať tie, kde je len jedno (práve pre to, že tu je pravdepodobný sharing vozidla). Ja tiež skôr poznám domácností, kde je viac áut. A v konečnom dôsledku by mali byť zvýhodňovaní cestujúci MHD už len z jedného jediného dôvodu: Mesto je pre ľudí a nie pre autá. Človek v MHD zaberie 0,5 m^2 verejného priestoru, človek v aute minimálne 3m^2.

Na druhej strane, nikto si nemôže dovoliť radikálne seknutie IAD. Jednak na to nemá DPB kapacity a jednak takéto nepopulárne (sme toho napokon svedkovia) opatrenie si nezoberie na krk žiadny kompetentný politik.

Takýmito drobnosťami treba začať (bus pruhy, preferencia, parkovanie). A všetky príjmy z toho dať na MHD.
Reakcia na: Andy #204078:
No tak si tá domácnosť, ktorá má len jedno auto dokopy, kúpi len jednu parkovaciu kartu. O to lepšie.
Reakcia na: 810zssk #204077:
Presne tak.
Reakcia na: diwi #204074:
už som to dal aj na FB tak to dám aj sem:

ešte to che porovnania rozpočtov oboch podnikov a percento ktoré ide z rozpočtu miest na dopravné podniky, kde DPP ide z rozpočtu 45 mld. Kč 20% vo výške 9,4mld., porovnateľnú výšku dostáva DPP aj od štátu (takmer 10 mld.)...

Bratislava z rozpočtu 200 mil.€ dáva dotáciu DPB 53 mil. (25%) bez ďalších dotácií (naviac mesto financuje aj straty vyplývajúce z IDS BK)...

DPP v číslach: http://www.dpp.cz/dpp-v-datech/
Reakcia na: Andy #204078:
Ja zas uprimne nepoznam vela dospelych ludi co by pouzivali jedno sharovane auto- s vynimkou pripadou kedy auta sice pouzivaju obaja, ale stale su dve (resp. iny primerany pocet, ale viac nez jedno), pretoze skratka vela ciest absolvuju individualne. Vynimkou su take pripady kedy dieta pouziva otcovo auto a podobne.

Coho je realne vacsina si netrufam odhadnut, na to by bolo treba data ktore nemam 🙂
24,- Kč je za 30min,
32,- Kč je za 90min

uz som si to pozrel, nam stacil vzdy ten za 24,- KČ preto som sa o ine neyaujimal ?
Reakcia na: Valec #204079:
neviem, minuly tyzden sme sa vozili po prahe za cenu jednorazoveho CL 24,- Kč

Za 24 CZK dostanete
0,87 EUR


cize je to stale lacnejsie ako u nas v BA
Reakcia na: diwi #204074:
Ešte by som k tomu doplnil:

Páni z Prahy sa zlacnením ročného PCL inšpirovali vo Viedni (tam zlacnel z nejakých 449 na 365 €). Pri tejto inšpirácii však akosi prehliadli, že vo Viedni túto zľavu "vykryli" jednak zvýšením cien ostatných druhov CL a úplným zrušením Kurzstrecke lístku.

Takže nie je ani v Bratislave problém zvýšiť cenu jednorazových lístkov na 1,20 € (ekvivalent pražského 32 Kč lístka) a potom znížiť cenu ročných PCL hoc aj na polovicu. Len kto by to vedel u nás dobre marketingovo predať. ?
Reakcia na: 810zssk #204077:
"Auta maju ludia, nie byty." - nerobil som si síce prieskum, ale nie je náhodou v meste častejší prípad, že jedno auto má celá domacnosť a používajú ho spoločne? Prípadov, keď každý člen domácnosti má auto vlastné, bude v meste podľa mňa menej než tých so spoločným autom.

Ja osobne ľudí, čo majú samostatne autá pre seba poznám skôr zo satelitných obcí, než z mesta...
Pani, miesate hrusky s jablkami. Nikto tu nehovoril ze chce tolerovat parkovanie na travnikoch, chodnikoch a podobne. Ja osobne, prave naopak, som aj za istu redukciu poctu miest.

Nikto ani nepovedal ze je za system 1 obyvatel = 1 parkovacie miesto. Hovorilo sa tu o parkovacej KARTE (nie mieste!) na obyvatela. To nijak nevylucuje redukciu parkovacich miest (za ktoru sme minimalne v rozsahu zrusenia zivelneho parkovania asi skoro vsetci na tomto fore).

Dalej v BA ani nahodou neplati ze pocet obyvatelov = pocet osob s TP (a teda narokom na parkovaciu kartu).

Auta maju ludia, nie byty. Predstava ze 1 byt = 1 rodina casto neplati. Dalej nechapem kde kto berie predstavu ze clovek byvajuci v byte sam potrebuje rovnaky pocet aut ako dvaja ludia byvajuci v jednom byte.
Reakcia na: diwi #204074:
Praha si ale asi moze dovolit doplacat DPP viac ako Bratislava DPB, zvlast, ak DPP ma asi 10x vyssi rozpocet.

Praha ~1,8 mld eur (1 263 591 obyvatelov)
DPP 400+ mil eur dotacie + ~120 mil eur z cestovneho
Bratislava ~250 mil eur (417 389 obyvatelov)
DPB ~52 mil eur + neviem presne kolko z listkov.
Reakcia na: diwi #204074:
Treba ju začať hľadať tam, kde sa rozdeľujú financie pre Bratislavu.

A tiež sa zamyslieť nad týmto (z tyden.cz):
"Podle strany (ODS) předběžné odhady ukazují, že by tento krok stál hlavní město asi 700 milionů korun.
Cestování pražskou hromadnou dopravou zlevní (ilustrační foto).Radní Štěpánek se proti tvrzení, že po zlevnění ročního kuponu přijde pražský Dopravní podnik až o 700 milionů korun, ohradil. Dle něj jde maximálně o 160 milionů korun, ale to jenom v případě, že si roční kupon koupí stejný počet cestujících jako před zlevněním a nepřibudou žádní noví."
http://www.novinky.cz/domaci/354322-rocni-jizdne-v-praze-ma-zlevnit-o-tisic-korun-neni-vsak-jasne-odkdy.html

aj toto je cesta ako dostat viac ludi do MHD..
a okrem ineho buduca cena: Za 3650 CZK dostanete
131,96 EUR

a Bratislavske ceny:
(100+101)
263,90 EUR


nekde robime sudruzy stale chybu...
Reakcia na: luky133 #204054:
A netreba zabudnut, ze je na nespravny pohon (Plyn? - Fuj!) ?
Reakcia na: Solider #204071:
Mám pocit, že o zľavách na MHD sa tu začalo hovoriť v súvislosti so zvýhodňovaním Bratislavčanov, ktorí by za to, že za nich mesto dostáva podielové dane, mali dostať od mesta čosi viac. V súvislosti s tým sa hovorilo o spoplatnení parkovania opäť s výhodami pre Bratislavčanov. Keď to nejde zmenu zákonov (lebo "Bratislava nie je Slovensko", "musel som z Bratislavy odísť medzi normálnych ľudí"), tak by to šlo takto. Okrem toho, by to donútilo priznať prechodne bývajúcich pobyt.
Reakcia na: endrucio #204070:
Nevieš sa na to pozrieť racionálne, pretože si otrokom svojho auta. Zľava na cestu v MHD, pretože si dovolíš nepoužiť auto? Naozaj?! Čo má dnes mesto z toho, že tu autá zaberajú priestor a smradia ovzdušie? Nič. Spoplatnením parkovacích miest mesto získa nástroj na reguláciu a určitý finančný obnos. Ak niekto zaberá verejný priestor súkromnou vecou, ktorá neslúži k všeobecnému úžitku spoločnosti, je úplne logické a správne, ak sa za takýto záber odvádza či už daň, alebo poplatok.

Z toho vyplýva, že nie je technicky možné, aby v existujúcej zástavbe k jednému bytu prislúchalo jedno parkovacie miesto. Možno ste si zabudli uvedomiť, že nežijete na kopaniciach alebo v Lučenci, ale v husto zastavanom a obývanom území, kde to 'územie', kde je parkovanie možné, má určitú hodnotu. Preto neexistuje nič také ako nárok na parkovacie miesto.

Ekologickú dopravu mesto podporuje tým, že naleje desiatky miliónov eur do mestskej dopravy a dúfam, že bude podporovať ďalej vytváraním preferencie verejnej dopravy formou vyhradenia jazdných pruhov, či ulíc so špeciálnym režimom dopravy, kde by boli úplne vylúčené autá s výnimkou MHD, cyklistov, motocyklistov a chodcov, prípadne jednosmerky zamedzujúce tranzitu áut v Starom Meste.
Reakcia na: tbus #204067:
Napr. ak k danému bytu nepatrí ani jedno auto, pričom v byte bývajú pracujúci ľudia s trvalým pobytom v BA, tak tieto osoby by mohli dostať zľavu na predplatné cestovné v MHD napr. 50%. Buď pracujú tieto osoby tak blízko k bytu, že nepoužívajú MHD a teda mesto im poskytne zľavu, ktorú aj tak nevyužijú, alebo sa títo ľudia vzdali nároku na parkovacie miesto tým, že aktívne používajú MHD a teda mesto ušetrí na nákladoch na zabezpečenie parkovacieho miesta a zároveň obojstranne podporia ekologické cestovanie. Ak by takéto niečo fungovalo, určite by som začal zvažovať predaj svojho auta, ktoré využívam 90% času len v meste.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.