Reakcia na: diwi #203690:
Pár uvedení na pravú mieru:1) Dvere:
Nové električky (Siemens Avenio) majú 8 dverí.
Inak je to takto (chronologicky podľa veku:
P3 (Rathgeber GT4) 4 dverí pri dĺžke 16,7 m, premávajú obvykle v súprave s vlekom p3, takže súprava s dĺžkou 37 m má 8 dverí.
R2 (AdTranz GT6N)4 dverí pri dĺžke 27 m - sťažnosti cestujúcich na nedostatok dverí a pomalú výmenu cestujúcich!
R3 (AdTranz/Bombardier GT8N2) 6 dverí pri dĺžke 36 metrov.
S1 (Stadler Variobahn) 6 dverí pri dĺžke 34 metrov.
T1 (Siemens Avenio) 8 dverí pri dĺžke 37 metrov.
Jedna z požiadaviek na nové vozidlo bola čo najviac dverí.
2) Interval:
Interval 10 minút je daný:
a) Nedostatkom vozidiel.
b) Električka nie je nosný dopravný systém.
c) Posilové linky (napr. 20/21/22 - výsledný interval 20/21 je v špičke 4 - 6 minút, doplnený na najzaťaženejšej časti linkou 22 na celkové 2,5 - 3 minúty)
d) Súbehy liniek, takže interval 10 minút je len na koncoch radiál.
3) Automaty:
Automaty vo vozidlách MasterCard neberú, len cash (mince) a nemeckú kartu EC Geldkarte. Automaty na zastávkach berú k tomu aj bankovky, pár najnovších aj VISA/MasterCard. Celkove panunuje v Nemecku nechuŤ k prijímaniu "klasických" bankových kariet VISA/MC (v -nemecku nazývaných "Kreditkarten" bez ohľadu na to, či je karta debetná alebo kreditná) kvôli vysokým poplatkom oproti nemeckému združeniu Geldkarte. Nedávno začali aj DB obmedzovať možnosť použitia VISA/MC vo svojich automatoch.
Ámos