12metrový voz otočíš v smere z Drotárskej na Búdkovej jedine cez výstupište 203ky za predpokladu, že tam nebude stáť žiadny iný voz (maximálne minibus). Tak, ako sa zvrtne 9.5ka zo zastávky 41 o 180 do priebežného pruhu sa možno ešte ltt vytočí 10.5m voz, ale určite nie klasické sólo. Jedine potom cúvaním (a v tej križovatke to nie je bohviečo).
Takže uznávam, že nie je až taká potreba spájať 41 s 203 (tých pár ľudí si tam kľudne prestúpi tak ako to robia dodnes, v tom jednom smere to majú dokonca pohodlne na hrane), ale potom treba upraviť cp tak, aby sa tam 203 nestretla so 41, keďže nemá kde vyčkávať aby neblokovala 41.
Súhlasím. Neviem, do akej miery je 203+41+64 plánovaná skutočnosť alebo len niečí sen. Myslím si ale, že na vyriešenie problémov s obsluhou Drotárskej úplne postačí predĺženie L64 po trase dnešnej L41 na Búdkovú s využitím pomocného pohonu a cestujúci budú vďační. Nehovoriac o problémoch "trojlinky", ktoré si spomenul a ktoré by veľmi pravdepodobne anulovali všetky jej zamýšľané prínosy.
A bolo by toto potrebné? Lebo zas treba brať ohľad aj na skutočnosť, že takýto spoj by šiel viacerými oblasťami, kde sú dopravné zápchy a mohol by nabrať celkom slušné meškanie.
Ad 1. Ja len dúfam, že predtým, ako dôjde k zatrolejovaniu L41 napadne niekoho spraviť z križovatky Hroboňova - Lovinského - Búdková kríž (myslím, že je to aj v ÚP).
Ad 2. Vo veľa prípadoch sú nechápaví vodiči. Pamätám si, keď sme prišli s L64 na vozovňu a čakala tam L41 na prestup. Vodič L64 zastavil a so zatvorenými dverami čakal. Potom začal trúbiť na L41, nech odíde zo zastávky (vodič L41 našťastie vedel o čo ide a stále čakal). Ľudia v L41 začali vodičovi klopať, nech otvorí a ten stále mlel svoje "mimo zastávky nemôžem" a nepočúval ani keď mu cestujúci vraveli, že je to garantovaný prestup. Po čase zrejme vodičovi L41 trklo, vystúpil a prišiel za vodičom L64 s otázkou, či je nejaký problém. Po krátkej diskusii medzi vodičmi nakoniec L64 pustila cestujúcich. Samozrejme, vodič sa neospravedlnil. Ešteže ten na L41 bol duchaprítomný.
Ad 3. Inak nemali by L207 a L212 mať odlíšené kadiaľ idú k VN? Pretože napr. na takej Mickiewiczovej prídu oba spoje naraz s rovnakým cieľom, hoci trasy majú odlišné
Zial keby bus cakal na 64 "donekonecna", nestihol by obrat a zas by sa zmeskal pripoj v opacnom smere.
Bol medializovany zamer predlzit linku 203 cez Drotarsku k vozovni Hrobonova po dodani trolejbusov s pomocnym pohonom. Potom bude mozna z Drotarskej cesta do centra priamo.
Tak ako som uz napisal, hadam pride spojenie L64 a L41, kedze maju rovnake intervaly a zaroven z predstanicneho nam. to na tu hlavnu stanicu zas az tak daleko nie je.
Ako prve len napisem, ze s tymto sa musis obratit na DPB as, magistrat hlavneho mesta a svoju (dufam coskoro ex) starostku stareho mesta.
V kazdom pripade, hadam po ukonceni skusok novych trolejbusov s dieselagregatom sa podari linky 64 a 41 zlucit do jednej.
Po tomto kroku by snad vsetky spomenute probelmy vymizli. Otazne vsak je, ci niekoho v DPB toto napadne a ci odpoved nebude "vsetci su naobede", "to sa neda", ci "cestujuci by to nepochopili"
Drzme si palce, aby zdravy rozum vyhral a okrem usetrenych vzkm, PHM, exhalatov sa zaroven aj zvysil komfort prepravy.
Samozrejme zaujimave by bolo aj spojenie 41+64+203. Ale to uz sme v risi snov a to preco sa toto spojenie neda vykonat a preco by to cestujuci nepochopili, aj tu ochvilu napisu zucastneny soutosi.
"Keď reklamujem u vodičov ich meškanie, tak unisono tvrdia, že je (citujem) „blbý grafikon“. No ale keď je blbý grafikon, akí sú potom ľudia, ktorí ho vymysleli a schválili..."
- to je ale bohuzial pravda. Vodici nemozu za to, ze sa vymyslel grafikon nezodpovedajuci realnym jazdnym dobam. A pokial nechces/te, aby jazdili stylom plyn-brzda, tak meskania su casto realne.
"Jednoznačne najefektívnejším riešením by bolo predĺženie všetkých spojov linky č. 41 až na stanicu, tak ako to bolo pred zavedením nezmyselnej linky trolejbusu č. 64."
- po vybudovani trolejoveho vedenia po Prazskej/Brnianskej by urcite najefektivnejsie nebolo. Museli by sa totiz vratit financie na vystavbu trate a tak ci tak udrziavat troleje v prevadzky schopnom stave. Efektivnejsie by bola pripadna dostavba trolejovej trate po trase L41 (ak je teda mozna, nepoznam okolie Horskeho parku)
K ostatnym by sa tu asi mali radsej vyjadrit dalsi diskutujuci, ktori poznaju danu oblast lepsie.
Dobrý deň,
dovoľte mi vyjadriť sa k novému grafikonu autobusu č. 41. Pokým ho už niekto po mesiaci fungovania (alebo skôr nefungovania) analyzoval a vyhodnotil, považujte tento môj príspevok za irelevantný, pretože každý musí dôjsť k rovnakému záveru ako ja. Pokým ho ale ešte nikto nevyhodnotil, ponúkam podrobnú analýzu súčasného stavu, podloženú pravidelným štatistickým zisťovaním, a napokon aj návrhy riešenia.
Už niekoľko politikov si prihrialo svoju predvolebnú polievočku sloganom „Predĺžili sme linku 41 až na stanicu“. Aká je však skutočnosť? Je síce pravda, že niektoré spoje jazdia z Búdkovej až na hlavnú stanicu, ale väčšina spojov nie, ba dokonca sa predĺžili ich intervaly z 20 na 30 minút. Ešte aj to by sme prežreli, keby bola zaručená nadväznosť liniek autobusu č. 41 a trolejbusu č. 64 (a späť). Nadväznosť je však „zaručená“ iba podľa oficiálneho grafikonu, ktorý však absolútne nerešpektuje skutočné podmienky, napr. zápchy na Šancovej ul., opravy ciest so semaformi, o nadchádzajúcej zime ani nehovoriac. V predchádzajúcom, vyše ročnom období bol, podľa cestovného poriadku, čas od príchodu jedného spoja a odchodu spoja nadväzujúceho 7 minút, no aj tak stalo, že spoje nenadväzovali (asi v desiatich percentách prípadov). A to vtedy mali vodiči povinnosť na prichádzajúci spoj čakať. Teraz je táto „medzera“ skrátená na 2-3 minúty. A výsledok? Asi v päťdesiatich percentách prípadov sa spoje minú! Ohlasy rozčúlených cestujúcich, odkázaných na polhodinové čakanie, sú nepublikovateľné. Prestupná stanica Vozovňa Hroboňova je totiž v „zemi nikoho“, kde vysadení cestujúci nemajú žiadnu možnosť iného spoja a sú prinútení len zúfalo čakať 30 minút na ďalší spoj. Keď reklamujem u vodičov ich meškanie, tak unisono tvrdia, že je (citujem) „blbý grafikon“. No ale keď je blbý grafikon, akí sú potom ľudia, ktorí ho vymysleli a schválili...
A čo s tým? Jednoznačne najefektívnejším riešením by bolo predĺženie všetkých spojov linky č. 41 až na stanicu, tak ako to bolo pred zavedením nezmyselnej linky trolejbusu č. 64. Minimálne by sa však mal upraviť grafikon dotknutých liniek tak, aby 41-ka a 64-ka (a späť) na seba zaručene nadväzovali, s povinnosťou vodičov čakať na prichádzajúci spoj.
Policajti požadovali to parkovanie už dávno, niekde som videl fotku že tam zastavilo vozidlo polície ešte keď tam bola zastávka. Posielali aj list alebo mail na magistrát (ešte keď nebol známy zámer prestavby zast. Blumentál), aby zrušili na Vazovovej zastávku MHD a umožnili tam legálne zastavovanie IAD.
Btw.. ako urobili na Vazovovej povedla tych dvoch pruhov pozdlzne parkovanie, permanentne tam parkuju auta co ma za nasledok ze ked konci/zacina vyucovanie tak ten pravy jazdny pruh je blokovany autami co vykladaju decka, neraz aj niekolko minut... To bol teda skutocne uzasny napad... (aj ked je to aj o hluposti vodicov)
Úprimne, vôbec by ma neprekvapilo, keby sa tá reko odložila na jar. Ale pustiť tam električky je dosť odvážny krok vzhľadom na to, ako tá trať vyzerá.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zago
dovoľte mi vyjadriť sa k novému grafikonu autobusu č. 41. Pokým ho už niekto po mesiaci fungovania (alebo skôr nefungovania) analyzoval a vyhodnotil, považujte tento môj príspevok za irelevantný, pretože každý musí dôjsť k rovnakému záveru ako ja. Pokým ho ale ešte nikto nevyhodnotil, ponúkam podrobnú analýzu súčasného stavu, podloženú pravidelným štatistickým zisťovaním, a napokon aj návrhy riešenia.
Už niekoľko politikov si prihrialo svoju predvolebnú polievočku sloganom „Predĺžili sme linku 41 až na stanicu“. Aká je však skutočnosť? Je síce pravda, že niektoré spoje jazdia z Búdkovej až na hlavnú stanicu, ale väčšina spojov nie, ba dokonca sa predĺžili ich intervaly z 20 na 30 minút. Ešte aj to by sme prežreli, keby bola zaručená nadväznosť liniek autobusu č. 41 a trolejbusu č. 64 (a späť). Nadväznosť je však „zaručená“ iba podľa oficiálneho grafikonu, ktorý však absolútne nerešpektuje skutočné podmienky, napr. zápchy na Šancovej ul., opravy ciest so semaformi, o nadchádzajúcej zime ani nehovoriac. V predchádzajúcom, vyše ročnom období bol, podľa cestovného poriadku, čas od príchodu jedného spoja a odchodu spoja nadväzujúceho 7 minút, no aj tak stalo, že spoje nenadväzovali (asi v desiatich percentách prípadov). A to vtedy mali vodiči povinnosť na prichádzajúci spoj čakať. Teraz je táto „medzera“ skrátená na 2-3 minúty. A výsledok? Asi v päťdesiatich percentách prípadov sa spoje minú! Ohlasy rozčúlených cestujúcich, odkázaných na polhodinové čakanie, sú nepublikovateľné. Prestupná stanica Vozovňa Hroboňova je totiž v „zemi nikoho“, kde vysadení cestujúci nemajú žiadnu možnosť iného spoja a sú prinútení len zúfalo čakať 30 minút na ďalší spoj. Keď reklamujem u vodičov ich meškanie, tak unisono tvrdia, že je (citujem) „blbý grafikon“. No ale keď je blbý grafikon, akí sú potom ľudia, ktorí ho vymysleli a schválili...
A čo s tým? Jednoznačne najefektívnejším riešením by bolo predĺženie všetkých spojov linky č. 41 až na stanicu, tak ako to bolo pred zavedením nezmyselnej linky trolejbusu č. 64. Minimálne by sa však mal upraviť grafikon dotknutých liniek tak, aby 41-ka a 64-ka (a späť) na seba zaručene nadväzovali, s povinnosťou vodičov čakať na prichádzajúci spoj.