Normálne, tí, čo sa nezmestia, ostanú na nástupišti alebo si kúpia lístky. To je totiž jedna z mála ciest, ako splniť rozhodnutie Veľkého Červeného Ľudového Hranola a pritom nespôsobiť rozvrat dopravy na Slovensku.
Pekný plán: Projekt BORY ráta s vybudovaním prestupného uzla, ktorý spojí železnicu, električku a autobusy regionálnej a mestskej hromadnej dopravy na jednom mieste. ?
Projekt bol pripravený niekedy okolo roku 2004 s tým, že keďže tam budú jazdiť klasické vozidlá je nutné postaviť aj dočasné obratisko. Tak získal všetky povolenia a tak sa, keď bola schválená možnosť čerpať na to EU fondy (2012) začal aj stavať. Zároveň však bola schválená možnosť čerpať EU fondy aj na električky a tak niekto prišiel s nápadom, že nestavajme obratisko (veď aj tak sa čoskoro zruší), ale kúpme aj nejaké obojsmerné vozidlá. A tak sa začala pripravovať zmena projektu, ktorá (a teraz ma opravte kto má čerstvejšie info) ešte stále nemá všetky právoplatné rozhodnutia.
Čiže nie, že by bol projekt pripravený zle, ale projekt sa zmenil počas výstavby. To nie je ničím výnimočné a deje sa tak takmer pri všetkých projektoch (verejných aj súkromných), akurát tu je viac na očiach.
Podľa mňa je hovadina, aby na to boli vyčlenené vozne. Ako by to potom vyzeralo v piatok poobede, keď cestujú všetci študenti domov a v rýchliku do Košíc by pre nich boli vyhradené povedzme dva vozne?
Keď to tak sledujem...nepíšte takéto veci príliš. Ešte sa SpOR toho chytí...a bude dodávka 50ks kĺbakov dodaná ako obojstranná to bude ešte len rýchla výmena cestujúcich 10ks dverí
Wikipedia tvrdi ze sa pouzivaju standardne: "Westbound Central line trains travelling towards London Liverpool Street Station and Central London open their doors on both sides, so that passengers can alight and board trains from either side, reducing dwell times and peak-hour congestion in the passageways."
Ak nastupis v neobsadenej stanici tak predpokladam ze logicky aj z POPky. Inde mozno s prirazkou?
Co by ma zaujimalo je ci pojde vydat studentsky listok zdarma aj cez internetovy predaj ?
Inak nejaky cas dozadu sa hovorilo ze na prepravu zdarma budu vyclenene len vybrane vozne na kazdom vlaku, tak by ma zaujimalo ci to bude platit - a ak ano, ci bude mat student aj moznost zaplatit si polovicny listok ako doteraz a cestovat v ktoromkolvek vozni.
Tam ide ale aj o preplnenie stanice a celkovo je tam dopyt ktory je hodnotami v uplne inom vesmire ako bude kedykolvek doprava na petrzalskej radiale, preto tam ma zmysel nad takymto riesenim aspon uvazovat - je prinosne.
Ohľadne tej posilovej linky do Petržalky - skôr by som presadzoval vybudovanie obratiska niekde južnejšie, v polke sídliska, napr. pri Technopole. Pretože viesť posilovú linku do Petržalky kvôli obsluhe dvoch zastávok by kapacite moc nepomohlo, je to skoro to isté, ako keby ju ukončili už niekde v meste. Taká tebou spomínaná L6 tiež nekončí na Pionierskej, ale až v polke radiály
re #203209 diwi: dôvody pre ktoré to je aspoň zatiaľ do BA nevhodné sú imo jasné..
re #203210 S499.1023: ani mne, ale sú tam 3 podchody a prestupy medzi šiestimi linkami (DLR z dvoch smerov, plus na druhej strane toho nástupišťa zastavuje v špičke čo 5 minút osemvozová súprava - budúci crossrail) a tomu nástupišťu to pomohlo, ale samozrejme, je to ďaleko od ideálu (ako aj od električky).
re #203211 MatejBA: obe tie fotky sú z obdobia ešte pred jeho otvorením, obe sa používajú ako na výstup, tak aj nástup
re #203214 Mirtschi: T3 a T6 spriahnuté zadkami k sebe by bola asi posledná vec ktorú by niekto v dpb spravil pred odvozom na Malackú do Pezinka
"Obratisko nebude"- Hlavná vec, že to obratisko začali už budovať. Už myslím tam bola aj slučka vysypaná kamením. Už len toto napovedá o kvalite celého projektu, keď staviame a ani nevieme ako čo vlastne chceme stavať. Ja sa budem velice čudovať ak Európska Únia vobec niečo z celého toho paškvilu preplatí.
Inak aspoň podľa môjho názoru nevybudovať na tom mieste slučku je dosť hlúpa kravina. Už len z toho dôvodu, že tam mohla končiť nejaká posilová linka, nebude treba všetky linky ťahať až dozadu na Lúky. Takto je to na karlovesko-dúbravskej aj račianskej radiále. (končia tam linky 6 a 9) A nebude tu až toľko električiek obojsmerných.
Aspoň Petržalčania sa budú môcť tešiť, že nejaká stará T3 do Petržalky tak skoro chodiť nebude nakoľko nebude môcť.
Ak hľadáte príklad na ostrovnú električkovú zastávku, netreba ani ísť ďaleko. Aspoň ja viem o jednej takej v Brne a to je na sídlisku Líšeň -zastávka Mifkova, hoci v tomto prípade ide o konečnú zastávku linky č.8 . Líšeňská konečná totiž nemá ani ako obratisko klasickú slučku a električky tam prechádzajú do opačného smeru pomocou spojovacích výhybiek. Na linke 8 z toho dôvodu jazdia výhradne obojsmerné vozy KT8, tak ani s ostrovnou zastávkou nie je problém.
V Bratislave aspoň v dohľadnej dobe ostrovné zastávky nemožno moc uplatniť aj keď má pribudnúť 30 obojsmerných električiek, to by však na takých zastávkach nemohlo zastavovať nič iné, leda ak T3 / T6 spriahnuté do "PX" - zadnými časťami k sebe.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
re #203210 S499.1023: ani mne, ale sú tam 3 podchody a prestupy medzi šiestimi linkami (DLR z dvoch smerov, plus na druhej strane toho nástupišťa zastavuje v špičke čo 5 minút osemvozová súprava - budúci crossrail) a tomu nástupišťu to pomohlo, ale samozrejme, je to ďaleko od ideálu (ako aj od električky).
re #203211 MatejBA: obe tie fotky sú z obdobia ešte pred jeho otvorením, obe sa používajú ako na výstup, tak aj nástup
re #203214 Mirtschi: T3 a T6 spriahnuté zadkami k sebe by bola asi posledná vec ktorú by niekto v dpb spravil pred odvozom na Malackú do Pezinka