Napísal som ja azda, že som všetkými 10timi za toto riešenie? Iba som skonštatoval, že mesto nevidí ďalej ako za jedno volebné obdobie. bodka. Obojsmerné električky otvárajú celý nový svet najmä v oblasti výluk v kontexte uzatvárania radiál (pri vhodnej úprave a prevádzke obojsmerných električiek mohli pokojne teraz premávať električky po Damborského).
To, že ty to nevidíš ako komplikáciu a ako správny ultrašotouš požaduješ, aby sa hlavne zase niečo zmenilo, bez ohľadu na užitočnosť, ešte neznamená, že to komplikácia nie je.
Nenapísal som v niekoľkých príspevkoch za sebou dosť argumentov? Nutnosť používania LEN obojsmerných vozidiel, chaos v pohybe cestujúcich, nutnosť pre vodiča sledovať dvere na oboch stranách vozidla = PREDĹŽENIE pobytov na zastávkach. Treba ešte niečo?
Skusme si spravit myslienkovy experiment:
V blizkej dobe bude mat dvere na oboch stranach len cca 1/4 suprav. V dlhodobom horizonte bude cca 1/4 suprav (mozno viac) mat len dvere na jednej strane. Ake asi bude spravanie ludi, ked budu cakat na elektricku? Na ktorej strane budu cakat? Ako tento fakt ovplyvni rychlost nastupovania?
u nizkopdlaznych elektrickach to nevidim ako komplikaciu, presne ako pise Ike, ked dojdu argumenty nastupi osobny PRIMITIVNY utok , vid prispevky S499.1023, pripomina mi to obdobie kedy ludia si nevedeli predstavit, ze koc uz neni tahany konskym zaprahom, ale aj tak sa to GLOBALNE zmenilo pomerne velmi rychlo
Elektricky s dverami na oboch stranach sa nakupuju kadekde, ale taketo riesenie sa nepouziva snad nikde. Aj ked su nastupista na oboch stranach, sucasne sa pouziva len jedno (napr. na konecnej jedno sluzi na nastup, druhe na vystup a podobne).
z mojho laickeho pohladu nevidim technicky ani bezpecnostny problem pouzitia takych ostrovnych nastupist, zvysi sa rychlost vystupu/nastupu ked ta 30T ma taku vlastnost preco ju nevyuzit, a ako side efekt by bolo rychlejsie vyvetranie interieru
Ježišikriste, nerozmýšľať, len bez rozmyslu niečo tresnúť...
Aj vlaky majú nástupištia po oboch stranách súčasne?
To som akurát tak v ex-ZSSR zažil, staničné hlásenie: "Žiadame sprievodcov ubytovacieho vlaku, stojaceho na prvej koľaji, aby otvorili dvere na oboch stranách súpravy, na druhej koľaji zastaví vlak!".
Preborníkom v ostrovných nástupištiach je Budapešť. Ale ani tam nemajú u električiek obojstranné nástupištia. Asi si ešte zachovali zvyšky zdravého rozumu.
K tomu si dovolím podotknúť, že v Mníchove bol na NORMÁLNOM rozchode (ktorý je aj na polomery oblúkov náročnejší) donedávna najmenší polomer oblúka na miniatúrnom obratisku Pasing Marienplatz (cca. pred rokom nahradené blokovou slučkou okolo Pasing Bf.) a podľa toho sa aj dávali technické zadania. Dal to aj pevnopodvozkový Stadler Variobahn s neodpruženými motormi ale za akú cenu, to by mohla porozprávať mníchovská traťovka.
Ad mazací bod: Buďme radi, že dnes namontujú aspoň ten, že už neplatí legendárny výrok ing. Vetvičku: "Žiadne mazacie body nebudú, moje koľajnice nepískajú, moje koľajnice tam tíško ležia, kým tam nepríde električka, pískajú tvoje električky, namontuj si mazanie okolesníkov na električky!".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
diwi
http://www.fastimages.eu/images/2nastupist.jpg
?