Reakcia na: Turbo #20294:
Podľa KSSJ sa to píše tyristor. Re #20288 Martin: Myslím, že normálny nie si ty. Keď bolo súčasťou stávky, že ju budeš strápňovať na špecifických fórach, medzi ktoré si zaradil aj fórum iMHD, mohol by si o tom zúčastnených aspoň upovedomiť a nie reagovať podráždene. Ja byť webmastrom, tak tvoje príspevky asi začnem mazať.
Re #20291 Z: Ja poznám aj chalanov, čo nosia sukne (aspoň z času na čas), a nevyzerá to zle. Len treba zvoliť vhodný model k proporciám postavy.
Sarko
Takže, volal som na dispečing v KE a BA a vyjadrenie kompetentných je rovnaké.
Dispečer v prípade DN, resp. indispozície vodiča vozidla MHD oficálne NESMIE vystriedať vodiča a ďalej premávať s cestujúcimi. Obvykle iba odstaví vozidlo BEZ CESTUJÚCICH na najbližšiu odstavnú plochu/koľaj, resp. môže zatiahnuť do garáže/vozovne. Samozrejmosťou sú papiere na príslušný typ vozidla a dodatočný interný predpis ešte určuje lehotu "praxe", ktorú ak dispečer prekročí, musí vykonať dodatočný zácvik v obmedzenom počte hodín.
Vykonanie záťahu vozidla aj s cestujúcimi smie dispečer vykonať iba v mimoriadne závažných prípadoch, ale aj to len po najbližie miesto, kde sa vystrieda so zálohou, resp. so záložným vozidlom.
V prípade BA sa vodiči-zálohy nachádzajú na jednotlivých prevádzkach, pričom ich vyzdvihnutie z dispečingu na Olejkárskej sa posudzuje individuálne podľa situácie, pričom sa volí najrýchlejšie možné riešenie. K uvedeným vážnym situáciam však v prípade BA i KE nedošlo už dávno.
V prípade KE som predošlé vyjadrenia konzultoval s p. Kupkovou (vedúca traťových disponentov), v prípade BA s Ing. Sásikom a aj priamo na dispečingu na Olejkárskej, pričom všetky vyjadrenia kompetentných vzájomne korešpondujú.