Taký, v podstate už sériový, Urbanway...
http://imhd.sk/transport/galeria-media/update/8538/den-otvorenych-dveri-v-ostravskom-dp-vozovna-martinov-21-9-2014.html?#124419-Predvadzaci-Urbanway-12M
http://imhd.sk/transport/galeria-media/update/8538/den-otvorenych-dveri-v-ostravskom-dp-vozovna-martinov-21-9-2014.html?#124419-Predvadzaci-Urbanway-12M
Ike
Ak poviem, že električková doprava v Bratislave nefunguje, tak predpokladám, že ako rozhľadený človek vieš, že tým nemyslím, že by pokazené a nefunkčné vozy stáli vo vozovniach.
V Bratislave je električka doplnok. Neplní žiadny nadradený účel. Už dávno mali byť radiála po radiále zrekonštruované na vyššiu rýchlosť (najmä na fyzicky oddelených úsekoch), mal by byť kvalitný NP vozový park, informačný systém a absolútna preferencia (práve ťa zrejme napadlo, ako ma zvozíš, že je to nereálne, ale samozrejme tým myslím relatívne absolútnu preferenciu [oxymoron, ale chápeme sa]). K tomu P+R parkoviská a obratiská prímestskej dopravy.
Ako som písal do inej diskusie, krásne laboratórium by mohla byť Račianska radiála. Počet dochádzajúcich je tu o čosi menší ako na I/61, zápchy slušné a električka sa tu celkom k NDS približuje.
Celé by so stálo len zlomok vynaložených prostriedkov na metro. Už len skutočnosť, že na Detvianskej má prednosť cestná premávka je dôkaz, že "preferencia je výsmech.
Tu by sa inak plne hodilo zariadenie opísané v 8/2009 § 10 ods. 5
"V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."
čo je inak riešenie aplikovateľné práve na preferenciu električiek, ktoré som zatiaľ v praxi nikde nevidel.