Inak KDI BA robí osudovú chybu v dopravnom značení. Neviem, či ste si to všimli, ale jedná sa o "rozmaznávanie" vodičov.
V BA je naozaj vysoký počet svetelných križovatiek s kruhovým signálom, kde pri odbočovaní vľavo nie je komu dávať prednosť a nie je tu umiestnený ani signál na opustenie križovatky. Vodiči si na tento stav zvykajú.
Doplnková zelená šípka sa tiež využíva ako náhrada za plnohodnotný šípkový signál a to, že vodiči to tak vnímajú možno vidieť na niekoľkých križovatkách, menovite Legionárska/Špitálska alebo v Mlynskej doline pri odbočovaní z nadjazdu nad D2 doľava po oboch stranách.
A to nespomínam posledné trendy ako dopravná značka na striedavé radenie (!!!), prípadne ukončovanie dopravných obmedzení ukončovacou značkou pred križovatkou (!!!).
Mozno prva nizkopodlazna elektricka (nepocitam testovaciu) v hlavnom meste, v ktorom sa sucasny primát chváli ze po 53 rokov sa obnovuje elektricka do Petrzalky? ?
Vyzerá to super a tiež ma teší, že sa natierajú aj hrdzavé stĺpy a dokonca, že niekoho konečne napadlo (už pred nejakým časom) zjednotiť farbu v rámci celého mesta na striebornú (= sivú ☺ ). Je to možno somarina, ale civilizovanejšie kultúry zvyknú dbať aj na vzhľad ulíc... takže chválim.
len tak ako sa pozerám na dnešný update mám pocit, že ak by sa takto rýchlo robilo v tomto meste, tak by to tu ináč pekne vyzeralo ja som si myslel že oni maximálne budú mať rozobrané koľaje viď dúbravka ale oni cca mesiaca hotový úsek k hlavnej stanici ešte to pokračovanie a normálne nebudem veriť vlastným očiam ...
Paranoja? 41 je úplne iná, od toho nezávislá iniciatíva starostky Rosovej a prišla aj oveľa neskôr.
Zrušenie školského spoja do Čunova bolo už načaté k 1.7. kedy sa rozhodlo že kĺby ostanú na 91/191 aj cez školský rok. Druhý argument spomenutý v tom liste bol, že sa tam vozí pár deciek. Skutočne ak sa tam vozí do 10 žiakov tak neviem či to má byť až taká priorita držať pre to v rannej špičke inde nepoužiteľný voz (aj keď je to iba 40 min.), keď dnes nevie DPB vypraviť. A tiež keď je po nasadení kĺbov na 91 v každom spoji zaručene dostatočná kapacita.. teda v úseku Čunovo - Jarovce 100%tne.
Ono všeobecne okrem Mokrohájskej a školského spoja 1 všetky ostatné vznikli v 90tych rokoch tak, že DPB vyhlásil "akciu", že ktorá škola posunie začiatok vyučovania neskôr ako na 8:00 (teda 8:15, 8:20, 8:30), dostane školák (grátis). A tak sa vtedy pozavádzalo cca 10 školských spojov +- hádam vo všetkých častiach Ba, s tým že väčšina chodila iba ráno. Teraz je už iná doba a všetky tieto školáky sa postupne prehodnocujú. Samozrejme niečo iné je, ak si za ne patričná škola (školy) niečo pripláca, alebo ak prispieva mestská časť...
Ja som vystupoval z posledných dvier 31 a to veľmi obozretne a auto zastalo od mojich nôh asi 5 cm. Tak som išiel na kraj a zrazu sa kukám za seba a auto chce cezomňa vybočiť na zastávku plnú ľudí na "cestu"... tak nás už tlačilo čím ďalej, tým viac dopredu z chodníka na vozovku a taktiež sa pomaličky blížilo auto z centra smerom na Raču. A tiež sa blížila električka. Napokon auto zastalo tesne vedľa mňa, ignorovalo prichádzajúcu električku a tak sme vy/nastupovali medzi autom a električkou. A potom samozrejme zápcha na koľajniciach... ?
Zabudol som, že by v zavádzaní takejto novinky (ako je zast. Viedenského typu) mala asistovať polícia. Ono totiž nemajú v právomociach len zbieranie pokút ale aj prevenciu. T.j. ak tam nejaký chudák s ečv. Medzilaborce stratí rozum, mali by ho odstaviť a upozorniť. Resp. ak tam nejaký frajer ohrozí pol električky, tak pekne odstaviť a pokuta.
Ale musím uznať, že som čakal horšie. Dnes som tam tiež asi 3x a všetko bolo v pohode. Skúsim tiež svoje dojmy
1. Väčšina vodičov vyliezla na zastávku a zastavila tesne pred električkou
2. Pri ex-Vazovovej by to chcelo povinné striedavé radenie (vôbec nechápem, prečo nie je štandardne povinné zo zákona, ale no.... škoda reči... výrobcovia značiek sa musia tešiť).
3. Mnoho vodičov ignoruje redukciu jazdných pruhov pri ex-Vazovovej a ťahá po električkovej trati až po Račianske mýto, kde sa počet jazdných pruhov rozširuje. Toto by bolo dobré nejako poriešit, resp. ten hybridný jazdný pruh zrušiť z niekoľkých dôvodov:
3a - jeho legálna kapacita je aj tak 4 vozidlá, takže skutočne priepustnosť križovatky nezvyšuje
3b - napriek jeho takmer nulovému prínosu zdržuje koľajovú dopravu, ktorá je v rozumnejších mestách preferovaná (a to aj pri úplnej disciplinovanosti vodičov, nehovoriac o tom, že je tam kolóna zasahujúca ešte pred začiatok pruhu)
3c - mohol by sa zrušiť ten nepríjemný lievik pri zastávke Račianske mýto smer Rača. Teoreticky by sa mohla aj zastávka rozšíriť na úkor 2/3 ľavého (v hybridnom pruhu začínajúcom) pruhu.
Dnes som siel cez Blumental tri razy, taketo su moje dojmy:
1. raz - pri vystupovani z eletricky ma takmer zrazilo auto
2. raz - pri cakani na elektricku nejaky expert na aute najskor chcel prejst po vyvysenej casti vozovky, no potom to stocil na el.trat, tak tam saskoval rovno pred elektrickou, druha isla oproti
3. raz - postali sme si s elektrickou ako inak v mieste, kde sa kontroverzne dva pruhy zuzuju do jedneho, priblizne 30s, oproti elektricka tiez stala par sekund, lebo jedno auto zasahovalo aj do jej prechodoveho prierezu...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho