Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #20213:
V tom je jeden pekný podvod - to sú ceny obyčajných autobusov a NP trolejbusov. Ale inak je T-bus tak o 20-30% drahjší než A-bus. Ono sa to vráti na energiách a na údržbe.
I.
Reakcia na: Miki #20205:
To su trolejbusy fakt take drahe? Kolko stoji - ale presnejsie cislo, prosim - Solaris Urbino 12 a Solaris Trollino 12?
Reakcia na: Igorko #20211:

No aspon mame jednu paralelu s Prahou. Sice, niektory dispeceri su teda riadne brzdy... Ale v poslednom case sledujem, ze uz sa to zlepsuje.
Reakcia na: Sarko #20199:
No tak to mám pocit, že KE sú v nejakej inej galaxii. Pretože v BA dispečeri:
1) Majú oprávnenia
2) Brigádnicky jazdia
3) V prípade neschopnosti vodiča, dopravnej nehody a podobne odťahujú vozidlá do vozovne.
V Prahe dispečeri:
1) Majú oprávnenia
2) Brigádnicky jazdia
3) V prípade neschopnosti vodiča a podobne jazdia s cestujúcimi na trati až do vystriedania zálohou.
I.
Reakcia na: Andy #20209:

A hadaj sa s tym yebnutym revizorom, co ta na just chyti, ze? No jasne, napr. ten zavality blondak...
Reakcia na: Edo #20207:
V pripade mimoriadnej udalosti sa platnost cestovneho listka primerane predlzuje. To je v prepravnom poriadku. A mimoriadna udalost je aj meskanie, prip. vynechanie spoja. Takze nemusis stikat novy listok kvoli tomu.
Reakcia na: Edo #20207:
Vieš, ono MHD je v podstate o "ľudskom faktore"-ale ani ten nič nezmôže, keď technika zlyhá. Nie je to nič nové pod slnkom a netýka sa to len Bratislavy-vynechanie spoja sa môže pritrafiť aj "v lepších dopravách"!!! Navyše-aj ja viem, aké to "tarifne" je-tiež nejazdím zadarmo... :o) Ale môžem Ťa uistiť, že pokiaľ je to len trochu technicky a ľudsky možné, vynechaný spoj sa na 90% zo 100 VŽDY HRADÍ-aj keď sa záložné vozidlo niekedy NEMÁ možnosť napojiť sa od konečnej a napája sa po trase, aby dohral meškanie a obslúžil čo najviac ľudí. V samej podstate-AJ MHD JE LEN ČLOVEK-a aj keď sa to niekedy ani na druhý pohľad nezdá, ľudia tam niekedy dokážu zázraky, aby to aj pri súčasnom stave fungovalo, ako má. Takže tak 🙂
ja si myslim ze mhd su riadni *3@#$3* dnes rano idem do skoly a 68 od stareny o 9:00 nesla a dalsia ide az 9:18 ako ja k tomu pridem???? a navyse co si mam cvakat furt tie listky ved mi jeden polhodinovi keby sli podla rozpisu mal stacit
Napiste jej, potesite ju: linda13@inmail.sk
Reakcia na: Turbo #20203:
Takže o jeden problém menej by sme mali 🙂
Reakcia na: Vladimír #20202:

Pokial viem, tak BA dispecer ma mat papiere na gumokol, dratolez aj tramvaj. Ale bohvie, ci tomu tak nozaj je. Ale sem tam vidim, ze dielensky ide s tramvajou von na jedno kolo, ako striedac.
Reakcia na: Sarko #20199:
Nuž, moja nainvná predstava vyplývala, ako inak, z prešovských skúseností, kde je úplne bežné, že zároveň vodičom je aj dielenský pracovník. O dispečeroch sa ani nebavíme, to je úplná samozrejmosť, že majú opravánenie na jazdu vozidlom MHD.
Preto som sa celkom logicky domnieval, že dispečer samozrejme kurzom pre riadenie električky prešiel. A ktohovie, možno to tak v BA naozaj je. To už by ale niekto z BA musel napísať...
Reakcia na: Sarko #20200:

K3R-N v BA nikdy nebude, to je blbost, osobne tomu neverim. Sice, nerobi to DPB, takze je tam ista nadej... Vssak DPB nie je schopny spravit ani obycajnu K2G, K3R-N by robili as sto rokov, potom by ju dali rovno do muzea. A K2G 7085 asi tak aj dopadne, dokoncia ju za dvadsat rokov a potom sup medzi histroricke vozidla s nou...
Reakcia na: J #20196:

Len aby z K3N nevznikol typ K.O. 🙂.

Ale aj tak si nedovolím nepodpichnúť, kým v Bratislave pracujete zatiaľ len na nejakej požiadavke a samotná rekonštrukcia je ešte pekne ďaleko, Košice najneskôr od Nového roka s KT8RN už reálne jazdia!
Reakcia na: Vladimír #20157:

Vrátim sa ešte, ako si to nazval, k Tvojej naivnej predstave odcúvania električky dispečerom 🙂.

Ako som si dodatočne overil, dispečer nesmie za žiadnych okolností riadiť vozidlo MHD alebo akokoľvek suplovať vodiča električky. Ak by k niečomu takému aj došlo, v prípade akéhokoľvek problému si za to zodpovedá sám vodič. Dispečeri poväčšinou ani nemajú vodičské oprávnenia. Napr. v KE ich z celkového počtu majú len dvaja.

Preto je teoreticky len jedna možnosť, vodič bude cúvať sám a dispečer sa bude z bezpečnostných dôvodov nachádzať na stanovišti vodiča.
Igorko:
Ešte sa vrátim k Brnu ohľadne tej šírky kolies. Získal som neoficiálne vyjadrenie z Drážneho úradu ČR, ktoré je nasledovné:
"DPMB používá šířku kola (nikoliv dotykové kružnice!) 100 mm. Je to hlavně z důvodu možnosti nenavařeného křížení pri ostřejších uhlech. Mělo to korespondovat i s používaním kolejnic S 49 a také S 49 vyhybek, ale ty se přestaly používat, rovněž přechod na železniční tvar kola se zastavil a nepokračuje. Šířku kola 100 mm mají všechny tramvaje již několik let. Šířka kola se měnila pravě z toho důvodu, aby se mohly upravit stávající výhybky a křížení. Celá problematika je velmi složitá a v současné době ji bohužel nikdo nezkoumá a neřeší."
Reakcia na: Igorko #20186:

Áno, košický perešský most je kapitola sama o sebe 🙂. Je oficiálne dokázané, že akákoľvek električka tu pri rýchlosti pod 7 km/h na 99% vykoľají. Optimálne je to od 10 do 20 km/h.

Čo je to však oproti tvrdeniu istého zamestnanca DP, ktorý zastáva teóriu, že pri vysokých rýchlostiach vzniká medzi vozidlom a zemou VÁKUUM (!!!). Je to "majiteľ" meracieho vozidla 101 (ex 298), s ktorým som v roku 1995 zažil jazdu smrti s rýchlosťami 60 km/h v oblúkoch a navyše v protismere... Na dôvažok to bola ex 298, ktorá sa v roku 1978 vykoľajila a vyvrátila na amfiteátri.

To pozvanie na pivo beriem. Myslím, že to zvládneme aj bez pomoci topmanažmentu 😉.
Reakcia na: Sarko #20182:
No za nás robí Pras s požiadavkou Brna na K3N 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.