Reakcia na: Ike #201758:
Tu su v zasade dve moznosti:- spravia to ZSR ako komercnu investiciu, pricom si vypocitaju predpokladanu navratnost investicie a usudia ze je to primerane vyske investicii
- ZSR zistia ze komercne sa to neoplati, ale stat usudi ze tam chce viac vlakov a teda do toho treba investovat v ramci verejneho zaujmu a potom to proste zadotuje
Reci o nakladnej doprave mimo nie su, je jej tam dost vela.
Ike
Je pravdou, že reči o nákladnej doprave zo strany RJ sú trocha mimo a že dvojkoľaj je tam za súčasného stavu luxus. RegioJet má plné právo vyjednávať so ŽSR o rozšírení trate, no mali by tu existovať kompromisy. Ak má teda RegioJet vypracovanú štúdiu a indície že po zvýšení ponuky stúpne dopyt a bol by ziskový keby nasadil ďalšie spoje a ďalšie spoje, za ktoré bude platiť ŽSR vyžadujú rozšírenie kapacity trate, tak dá sa to riešiť aj lacnejším riešením nie? Napr. rozšírením počtu výhybní.