P.S.: Je v prepravnom poriadku nejak predpisane, ze ludia mozu cestovat iba obleceny? ? Lebo minule na L80 nahac, den nato na L203 zena iba s hornym dielom bikin...
Prečo by to malo byť práve za euro, ak by občan nemusel cez štát/kraj/mesto filtrovať (aj s príslušným bakšišom pre úradníkov a politikov) ďalšie hromady svojich peňazí vo forme daní do tej istej verejnej dopravy. Dotovaná VHD by mohla pokrývať len tie linky, ktoré by sa neuživili na trhu, určite by to bolo lacnejšie.
Je to presne naopak. Maršrutky vznikli ako substitúcia nefunkčnej verejnej dopravy a keby ich nebolo maršrutiek, ešte len vtedy by boli plné ulice áut.
Inak sa na tebe už výrazne prejavuje tvoje zamestnanie.
V čom speje do záhuby? Vo svojej snahe zregulovať a zdaniť každé uprdnutie.
Až pôjdeme najbližšie na šotovýlet, vyberiem od teba cenu obvyklú a odvediem z toho daň? Alebo ťa pošlem na vlak, ktorý aj napriek vyššej cene a dotácii bude stratový?
"buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy"
Chceš mi teda povedať, že za rovnaké/nižšie/žiadne náklady pre mesto aj cestujúcich, by si v Bratislave uvoľnením trhu dokázal zabezpečiť rovnaký alebo lepší rozsah mestskej dopravy? Už by som chcel vidieť tú bitku dopravcov o vykonávanie nočnej dopravy za 1 € / cestujúceho.
To, že sú ulice plné áut nemá na svedomí obmedzenie podnikania v doprave (koniec koncov, ak by sa robil tender na dopravcov, tak všetci majú rovnaké šance ho za daných podmienok vyhrať), ale obmedzenie/zaostávanie ponuky a kvality dopravných služieb za želanými potrebami užívateľov. Túto disproporciu vidno najmä v Bratislave, kde už len samotná verbálna podpora verejnej dopravy je míle za požiadavkami, pričom skutočné činy sú desiatky až stovky míľ za týmito rečami.
Anno Domini nie je "po Kristovi" ale "Roku Pána " a neviem teda o Rímskej ríši za nášho letopočtu, ktorá by vydržala tisíc rokov. Nástupcov s názvom "Svätá Rímska Ríša" nepovažujem teda rozhodne za Rímsku Ríšu nepovažujem.
Obmedzovanie v oblasti dopravy je od začiatku 20. storočia minimálne. A práve štát a verejná správa majú zabezpečiť verejnú dopravu, totiž aby to tvorilo ucelený systém, treba to jednotne plánovať.
Na východ od SR vidíme príklad, že tam kde je dotovaná verejná doprava v rozklade, kde keď nastupujem do električky s intervalom 16-20', tak ďalší spoj sa už trmáca na konci ulice... tam ju zastupujú maršutky. Mali by ich tam zakázať a ulice budú plné áut.
Čo si napísal sa nazýva falošná dilema - buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy.
Vrátim sa k pôvodnej téme - podľa môjho názoru úlohou štátu je v nevyhnutnej miere vytvárať pravidlá na existujúce alebo v budúcnosti vymyslené formy podnikania. To aká forma dopravy sa presadí, by mal určiť trh, nie štát alebo nejakí lobisti. Laminátka má pravdu, podobné zákazy dopravy/žiaroviek/ vysávačov sú predzvesťou záhuby.
Obmedzovanie podnikania v doprave je tu už vyše 60 rokov a výsledok vidíme - ulice sú plné áut.
Protesty taxikárov by som prirovnal k protestom v minulosti, keď robotníkov v továrňach začali nahrádzať prvé stroje.
Včera som mal šťastie na klimatizovanú Sorku na L21 a klíma fungovala, všetky okná boli zatvorené aj keď (a možno práve preto) vodič bol v zácviku. Síce to nebolo ako v MBCC, ale stále lepšie ako v Soroch bez klímy. Tie patria do šrotu.
Mam pocit, ze ta klima v SORoch je asi iba na okrasu. Isiel som 6005,6007,6008 a este jednym ktoreho cislo si nepamatam a vsade klima zapnuta ale absolutne neucinna... Mal som sto chuti otvorit okno aj ked neznasam ked to niekto robi.... Kde je problem?
Máš pravdu, organizovaná verejná doprava ani existovať nemusí... existuje fasa aplikácia, vzniknú nejaké maršutky a ulice budú plné áut... však na východ od SR existuje toho pekný príklad.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike