Snežienka je zúfalá, to je fakt. Ale dopredu odstraší iba ľudí, ktorí to tam už poznajú, hoci beriem, že aj na "nových" návštevníkov neurobí dobrý prvý dojem (ale to neurobí ani budova stanice). Myslím, že na Novom Meste si to dávno uvedomujú, ale Snežienka ako taká bola pre túto lokalitu podľa všetkého od samého začiatku naddimenzovaná a v podstate na to dodnes dopláca. Je to širší problém, nie veľmi vhodný pre dopravácke fórum, v prípade záujmu mám mail pod nickom.
ved k lanoke sa clovek boji idst vdaka stavu Snezienky.
Lanovke by urcite pomohla bobova draha s trasou popod nu a nasledne by sa clovek vyviezol hore lanovkou a samozrejme obnova zjazdovky by pomohlo cez zimu. A nie nemyslim si, ze uz vsetky zimy budu take ako tohtorocna!
Celemu arealu Železnej studienky, Kamziku alebo teda rekreacnej casti mestskych lesov chyba koncepcia ako by to malo raz vyzerat, ako ho rozvijat, ake funkcie tam chceme a ake nie.
Ked sa pozriem na prevazdkovatelia bufetov, ktory vlastne nemusia nic, len inkasovat zisky tak mi je na grc. Byva uplne bezne, ze taketo lokality sa davaju do prenajmu cele alebo ciastocne rozdelene na sektory s vynutenymi investiciami, pevnymi cennami a samozrejme udrzbou okolia. Lenze na to tu maju peniaze len financne skupiny a to by sa Bratislavcania posrali.
Sú tam celý týždeň, keďže v dni, ktoré sa nejazdí (pondelok - streda), sa robí údržba. Spočiatku sa oficiálne premávalo každý deň, ale od 1.3.2007 je to takto a niečo sa tým ušetrilo. Síce v zmysle našich (aj európskych) predpisov zariadenie vyžaduje rôzne stupne kontrol a prehliadok, či už na dennej, týždennej, dvojtýždennej... polročnej, päťročnej báze... ale v lete, kedy sa jazdí utorok - nedeľa, sa údržba za jeden deň (pondelok) stíha. Celoročne by to bol problém. Ale treba povedať, že 3 dni za týždeň sú zase asi zbytočným luxusom. Len v tomto smere zatiaľ nie je vôľa škrtať.
Bufet je v nájme od začiatku, nakoľko prenajímateľ (ešte za bývalého starostu), aby ho vôbec mohol prevádzkovať, musel rekonštruovať predtým nevyužívané (a pri rekonštrukcii v 2005) neobnovené priestory hornej stanice.
Ad vlek vedľa lanovky - "malá kotva", tak to je dosť veľká kotva, tzv. "ťažký" vlek Transporta VL-1000, o niečo starší ako lanovka (60. roky), hoci myšlienka na vlek aj lanovku mala spoločných iniciátorov aj dobu vzniku (prvá polovica 60. rokov). V súčasnosti vlek existuje, ale nemá lano, elektrickú časť a celkovo je nepojazdný.
(sorry za offtopic)
Neviete náhodou, stanica Frachtenbahnhof bola premenovaná na Kulturfabrik ALEBO bola zrušená a Kulturfabrik je na inom mieste (bližšie k centru)? A odkedy je to? Som z toho akýsi popletený...
Ale hned vedla lanovky bola ak už nie je ? jedna malá kotva ... tiež ako malá lanová dráha ..Poznal ju niekto,alebo existuje -dajte link o nej niečo ... myslím si,že to bola výcviková pre detských lyžiarov ...? asi ??
Problém je v celkovej politike, keďže mám dojem, že zamestnanci sú tam celý týždeň. A cez pracovný týždeň okrem leta tým veľmi nikto nechodí. Bufet na hornej stanici je v nájme. Nejak si neviem predstaviť model, aby tá lanovka bola zisková, najmä keď cez pracovný týždeň v lesoparku veľa ľudí nie je ani za dobrého počasia možno okrem obdobia máj - september.
Ostatne v Hlase Nového Mesta bola opakovane ponuka na nájom, ale nikto sa neprihlásil.
Problém lanovky je totiž v nedostatočnej propagácii (osobne som bol sám prekvapený, že o nej nevedia ani niektorí 50-nici, čo prežili celý život v Bratislave, podotýkam lanovka jazdí od 1972) v kombinácii s vysokými prevádzkovými nákladmi (najmä budovy, na čom sa ale v posledných rokoch robilo - okná, zateplenie, vykurovanie). A pravdepodobne tiež vo výške cestovného a tarife ako takej. Nepoznám tarifné podmienky IDS a spôsob rozpočítavania tržieb, ale keďže lanovka je v podstate mestská, určite by to stálo za vyskúšanie a možno by jej to pomohlo.
Druhá vec je, že stále chýba dôvod, pre ktorý by sa lanovka mohla využiť opakovane (extrémisti z Rohatky síce rotujú hore dole, ale to je malá komunita). Vyhliadková jazda je zaujímavá, ale bežný človek ju absolvuje povedzme raz za rok, dva, tri a stačí mu to. Zimy v Bratislave už nie sú a o lyžovačke nemá zmysel uvažovať, ale dávnejšie boli nápady na realizáciu "rodinnej" cyklistickej trate, bobovej dráhy a pod., ktoré by zmysel dali. Uvidíme.
Dost sa obavam, ze aj keby k tej lanovke chodil CapaCity kazdych 5 minut, viac cestujucich ako dnes na nej nebude. Problem bude skor niekde inde ako v nedostatocnej prepravnej kapacite MHD...
Inak pokial ide o tu lanovku, mozno by namiesto kyvadlovky a vlacika a sprostosti stacilo posilnit MHD na nejaku normalnu uroven. Aj ked sme v Bratislave.
Anketa bola az pocas vyluky - teda 3.3.2006 naposledy L1 jazdila na hlavnu stanicu, od 4.3. prestala (zacala vyluka) a pocas vyluky sa rozhodlo ze tato trasa L1 bude platit uz natrvalo
a nebolo to neskor, zrovna kukam, ze anketa o zachovani 1 v tej trase bola az na konci marca....to islo o reko Obchodnej ze? inac to bola parada, elektricky na Spitalskej v intervale 1 minuta ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Lanovke by urcite pomohla bobova draha s trasou popod nu a nasledne by sa clovek vyviezol hore lanovkou a samozrejme obnova zjazdovky by pomohlo cez zimu. A nie nemyslim si, ze uz vsetky zimy budu take ako tohtorocna!
Celemu arealu Železnej studienky, Kamziku alebo teda rekreacnej casti mestskych lesov chyba koncepcia ako by to malo raz vyzerat, ako ho rozvijat, ake funkcie tam chceme a ake nie.
Ked sa pozriem na prevazdkovatelia bufetov, ktory vlastne nemusia nic, len inkasovat zisky tak mi je na grc. Byva uplne bezne, ze taketo lokality sa davaju do prenajmu cele alebo ciastocne rozdelene na sektory s vynutenymi investiciami, pevnymi cennami a samozrejme udrzbou okolia. Lenze na to tu maju peniaze len financne skupiny a to by sa Bratislavcania posrali.