Reakcia na: J #19800:
Isteze, lenze nemozes miesat do jedneho vreca mestske a miestne casti. De iure su iba miestne urady (sprava mestskych casti), mestky je magistrat (sprava mesta ako celku). Miestne urady Jarovce, Rusovce, Cunovo, Devin, Raca su uradmi mestskych casti, nie miestnych! A to je zasadny rozdiel!
Okrem toho je tu dalsi problem, mnohe z pomenovani, ktore sa zdaju byt akymisi miestnymi castami mozu byt iba oblastnymi pomenovaniami, ktore zakon neumoznuje oficialne pouzivat. Ide o historicky vzite nazvy, nazvy zahradkarskych kolon a pod. Nazvy ako Krpas, Dolne Krcace, Horne Krcace a pod. musi schvalit Nazvoslovna komisia.
Sarko
S tym duplovanym pouzivanim nazvov to snad nemyslis vazne .
Zacat pouzivat nazvy MC a hned na to spekulovat, kde nazov MC vypustit a ponechat len nazov miestnej casti, by bolo ovela horsie, ako keby sa nazvy MC vobec nepouzivali. Tych 17 MC je uplne idealnych. V KE sa naopak uvazovalo, ze 22 pomenovani MC je prilis vela a bolo aj vela odporcov tohto systemu. Treba si uvedomit, ze uz dnes ma kazda zastavka jedinecne pomenovanie, nikde sa neopakuje. Takisto si treba uvedomit princip, na co posluzi pouzivanie nazvu MC. Pri pouzivani nazvov MC takto mozu subezne vzniknut v jednotlivych MC zastavky s rovnakym pomenovanim. Ako priklad uvediem zel. stanice. Vznikli by pomenovania "Petrzalka - zel. stanica", "Devinska Nova Ves - zel. stanica", "Raca - zel. stanica" alebo iny priklad: "Petrzalka - TESCO", "Ruzinov - TESCO" a pod. Idealne je na schemach a mapkach pouzivat skratky, takze v pripade predoslych prikladov by sa nazvy vyznamne skratili, ale prehladnost by zostala rovnaka: PE - zel. stanica" (PE - ZST"...), "DV - zel. stanica", "RA - zel. stanica", "PE - TESCO", "RU - TESCO". Este prehladnejsie je to vymyslene v pripade Kosic, kazda MC je podfarbena pastelovou farbou (zlta, staroruzova, zelena, svetlomodra, tmavomodra) a v priestore danej MC je velkymi pismenami nazov MC. Zastavky su uz bez nazvov MC. V CP a BUSE su uz nazvy v plnom zneni.