Elektricku ci neNosny System MHD typu Petrzalka netreba stavat nikde, existujuce radialy by sa tiez mali modernizovat tak aby bylo "rychlodrahy" aj ked tam to asi tak lahke nebude...
Ale kde ju vopcháš, aby si neobťažoval obyvateľov? Pri budovaní Karlovej Vsi sa predsa s električkou počítalo. Rovno zbúraj celé sídlisko a postav nové ?, potom tu bude električka ako pravý symbol mesta.
Keď má teda električka vyššiu kapacitu, čo pri vyššom intervale bude voziť, vzduch?
jasne na jednej strane by ma to potešilo, keby existovalo takéto dopravné prepojenie, na druhej strane by som bol nerád, ak by sa z Kazanskej stala frekventovaná ulica typu Ružinovská. Aj tak si myslím, že budovanie z nuly v súčasnej finančnej situácii je absolútne nereálne a treba ťažiť z toho, čo už je postavené (RegioJet + BID) a dopĺňať to.
Interval? Eliny na KV radiále majú 2 min. Električka je vhodný a kapacitný mestutvorný prvok. Charakter NS MHD vo väčšine prípadov naozaj spĺňa. Ak by jazdili na Dolné Hony by to bolo určite fajn. Dolné hony by sa aj čiastočne stali súčasťou mesta, keďže teraz to je také aké je. Trolejbusy sú vhodné do kopcovitých terénov ale na Dolné hony sa jasne hodí rýchla kapacitná električka.
Tam by stacil dajaky interval 8 alebo 10 minut. Trolejbus moze mat lepsi interval, ale to by museli jazdit kazdych 30 sekund ako v Istanbule, a to tam vobec neni potrebne.
Preco by nemala byt elina rychlejsia? Je na vlastnom telese, keby boly zastavky dostatocne daleko od seba a krizenia by boly mimourovnove, mohla by ist aj max 65 km/h, neviem ake je rychlostne obmedzenie na Slovnaftskej. Myslim ale taku elinu ako je na zapade, nie blavacky nenosny system...
No to je jedno. Ked tu budeme diskutovat nic sa nezmeni...
Ad pokazeny transpparent #2023: nemoze to niekto nahlasit na DPB? Mne totiz nefunguje mail...
Inac, zase keby bola el. trat na Dostojevskeho + prievozska radiala + pokracovanie po Slovnaftskej tak by sa zase dala nahradit L70 elinamy? Odtial by sa dali prehodit SORačky na L74. Takisto by sa mohli odbremenit L201/202...
Trolejbus bude rovnako ako autobus stat v zapche, zatial co elektricka, keby sa postavila poriadne, by jazdila bez zdrzania. Tusim je dost zname ze na Slovnaftskej su poriadne zapchy, npr. taka L70 rano o osmej jazdi u mna pri AS hocikedy, ale nikdy podla CP...
Samozrejme keby sa postavili BUSpruhy (a prosim z betonu, aby to dlhsie vydrzalo) tak by sa trofel tak nezdrzal, ale poriadne postavena elektricka, ktora by naozaj bola nosnym systemom, by bola aj tak rychlesia a kapacitnejsia.
nemôžem si pomôcť, ale po časti Popradskej zopár liniek MHD premáva - 201, 202, 75, 65, N72 .... a po tej druhej časti kedysi dávno jazdila linka 22 (neskôr zdecimovaná do linky 74) ...
Akákoľvek trolejbusová trať navyše je pozitívnou zmenou najmä v oblastiach, ktoré podotýkaš. Električku na Slovnaftskú nemáš kade viesť a touto traťou môžeš napríklad zatrolejiť linku 74 (ak som to správne prezrel), čím nahradíš Vrakosy.
Čo viac by v tomto úseku riešila električka? Sídlisko DH nie je stavané na električkovú dopravu, keď tak na úkor už existujúcich stavieb či stromov, ktoré aspoň z časti zabraňujú prenikaniu hlučnosti. Netreba zabúdať, v akej koncepcii nosného systému boli jednotlivé mestské časti v Bratislave navrhnuté. Ak chceme koľajovú dopravu na DH, tak jedine použitím už existujúcej na východnej strane. Ešte je tu možnosť nadzemky či metra, čo je sci-fi.
- Trolebusova trat na Vlarske ul.: co sa tu ma stavat, vsak na Vlarskej uz TT je?
- Trolejbusova trat Popradska - Krajinska - Lesny hon: Kadial to presne bude viest a je to vobec nutne (na Popradskej tusim ziadna linka MHD nejazdi)
- Trolejbusová trať na Tomášikovej ul., s predĺžením do Podunajských Biskupíc cez Slovnaftskú ul.: Nebola by tu lepsia elektricka? Tusim tam aj bola planovana. Dalsia TT tam nic nevyriesi...
- Trolejbusová trať Stará Vinárska - Havlíčkova - Prokopa Veľkého: Bude to vobec niekto vyuzivat?
- Trolejbusové prepojenie Kollárovo nám. - Lazaretská - Pribinova: Ako to chcu realizovat, ked medzi Kollarkom a koncom Lazaretskej je budova? Takisto sa z Cintorinskej zabocit dolava na Lazaretsku, kedze su tam stlpy (aj ked tie sa da lahko odstranit). Dalej je otazne ci bude TT obojsmerna, kedze v useku od Dunajskej po Dostojevskeho rad je ulica jednosmerna
Dalej je velice pekne ze predpoklada jedine el. trat do DNV, do Vajnor a samozrejme do Petrzalky, teda ziadna Prievozska radiala, zidna Stefanikova, ziadne Sancova ci Karadzicova...?
Najlepsie je ze vypustili nasledovnu vetu:
"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému."
Nechcu mozno este premenovat vystavbu petrzalskej radialy z "Vybudovanie Nosneho Systemu do Petrzalky" na "Vybudovanie Elektrickovej Trati do Petrzalky"? Aby aspon ludia vedeli naco sa mozu tesit (na velky prd)...?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk