hmm nepoznam sirku daneho stredoveho pasu a tak ti neviem povedat kolko miesta by v nom bol pre kolajove teleso a kolko by pripadne zostalo na ten dalsi jazdny pruh... mam ale taky matny dojem ze tam niekde je rovnakym sposobom spraveny pruh odbocovaci takze ak sa tam zmestil ten, tak nevidim preco by sa nemohol zmestit aj tej zaradovaci....
Aha. Tak prosím o vysvetlenie, kam umiestnim ten pripájací jazdný pruh konkrétne pri tej vozovni (v stredovom páse virtuálne jazdia električky!) Rozšírim cestu o cca. 3,5 m v dĺžke niekoľko stoviek - nie desiatok - metrov (pretože nemôžem s priebežnými pruhmi len tak naraz uhnúť o 3,5 m doprava a potom späť)? Tým pádom posuniem chodník, premiestnim inžinierske siete a náklady nebudú pár desiatok tisíc ale pár miliónov korún?
I.
vytvorenie pripajacieho jazdneho pruhu, pokial je dost siroka cesta da sa iba zmenou vodorovneho znacenia (v tom pripade su fakt naklady minimalne) alebo ked nie je je potrebne spravit par metrov dalsieho jazdneho pruhu - v tom pripade su naklady priblizne niekolko desiatok tis. Sk
dalo by sa, vyzadovalo by to iba drobnu a financne relativne nenarocnu upravu danej krizovatky. [poznam aj krizovatky kde by to bolo horsie a obtiaznejsie, ale mne sa jedna o to, ze zdrzanie elektricky je nevhodnejsie ako zdrzanie gumokolu a kedze gumokolistov je problem spacifikovat mieorvymi sposobmi treba ist na nich silou...]
No tak to teda už vôbec nechápem, ako môžeš ako skúsený vodič prehlásiť taký nezmysel. Skús napríklad vyliezť od vozovne Cífer smerom do Rače (alebo z Peknej cesty) tak aby si nemusel zastať v tom stredovom páse (pre tento účel si predstavuj, že tramvaj nie je na kraji ale v strede cesty.
I.
to mas pravdu, zapustenie trate par m pod zem nie je naskodu. Veci ako vzdialenost troleja od zeme su uz technicke detaily ktore nie je problem vyriesit. Rozhodne je to vsak drahsie riesenie ako semafory a/alebo zrkadla A aj koncepnejsie.
skus sa zamysliet co vravis a uvedom si, ze predlzenie 63 asi plati tesco... ak si tesco zaplati zastavovanie a pripadne aj zahustenie tebou menovanych liniek, tak DP urcite nebude mat dovod nespravit tak...
Re #19490 martiner: mimourovnaky mozes kludne riesit tak, ze mas elektrickovu trat zapustenu pod urovnou terenu, s tym ze svahy potrebujes spevnit na co je velmi vhodne napriklad vysadit stromy. Stromy s terenom zaroven vytvoria aj protihlukovu barieru. A cesta ktora krizuje trat sa nemusi niak extra zdvihat a ani nezaberie o vela viac miesta ako keby tam malo byt urovnove krizovanie...
Je to neuveriteľné, strašne som sa tešil na otvorenie hypermarketu Tesco na Zlatých. Bývam v Rači a teda je to pre mňa pomerne najbližší hypermarket a čo je super nonstop!!! Lenže to by sme nemohli byť na Slovensku. Je perfektné, že okolo tesca chodí 56 z Rače ale ktorý IDIOT jej tam neurobil zastávku???? veď ked tam tesco nebolo stála tam. Ako sa majú ludia z Rače alebo Vajnor (v tomto prípade autobus 53)dostať do tesca???? Užasné je predĺženie trápnej 63 z Lamača, kto pojde z Lamača na zlaté nakupovať??? Pre Lamač sa tesco stavia a do konca roka má byť otvorené. Trnávka má Hypernovu a v Meste je Polus s Carefourom TAK NAČO 63??????? A Čo Rača a Vajnory???? V MHD SU K..... J...... NECH IDU DO RITI FUJ FUJ FUJ PLUJEM NA NICH.
Martiner, nerad rypem, ale v Karlovke byvam uz od dvoch rokov a tie odbocovacie pruhy nepomozu pokial sa ten debil za volantom nepozrie do spatneho zrkadla, co je ta najcastejsia pricina nehody. Proste pozrie ci mu nejdu auta a na elektricku "akosi" zabudne. Tie zrkadla na priecestiach su velmi dobry napad, pretoze zrovna tie vodicovi pripomenu, ze je tu ovela vacsie nebezpecenstvo ako auta v pruhu oproti. Tiez by ma zaujimalo ako riesit krizovatku na pumpe OMV pri botanickej zahrade. Situacia je tam katastrofalna a byt na mieste podniku usiloval by som sa o jeho zrusenie. V case spicky je takmer nemozne tadial prejst bez toho, aby min. na 2 minuty nestopol elektricku. Druha moznost su semafory, ale to je asi prilis financne narocne - tolko sa ten prejazd zase nevyuziva.
jasne ze nie, bud by to mala postavit sprava ciest alebo DP (v oboch pripadoch je nad nimi v BA ak sa nemylim magistrat, v pripade ciest nizsej kategorie samosprava mestskych casti. Moj dojem ale z toho co vidim je taky, ze obmedzenie elektriciek preto lebo by inac nebol vyhlad je z celkoveho mnozstva ich obmedzeni naozaj minimum, daleko castejsie sa pachaju veci typu zlava mi nic nejde, prejdem do stredu, ved elektricka zastavi a ked nepojde nic sprava tak potom odidem a pustim ju...
mas pravdu, ale to si snad nebudu stavat vodici - nie? Ved oni nie su radi, ze sa musia trtkat cez kolajnice a obmedzovat elinu, ci co... Ale ked tam nic take nie je - tak to spravi.
A okram toho môžem na základe jeho radikálnych jednoduchých riešení konštatovať, že nemá vodičák a to pravdepodobne preto, že ešte nespĺňa vekový limit na jeho získanie...
I.
vies, SI by bol najradsej, keby tu este bol komunizmus - kazdy by mal kde byvat (aspon na papieri), vsetci by sa mali dobre, mhd by bola suprova a tak - bolo by tu lepsie....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
Re #19490 martiner: mimourovnaky mozes kludne riesit tak, ze mas elektrickovu trat zapustenu pod urovnou terenu, s tym ze svahy potrebujes spevnit na co je velmi vhodne napriklad vysadit stromy. Stromy s terenom zaroven vytvoria aj protihlukovu barieru. A cesta ktora krizuje trat sa nemusi niak extra zdvihat a ani nezaberie o vela viac miesta ako keby tam malo byt urovnove krizovanie...