Skoro jako v Londine. Este chybaju cierne taxiky. V Londine tusim uz dvojpodlazaky nejazdia.
Isiel o tom vtip: Janek s Francekem sa vezli v dvojpodlazaku. Francek byl hore, Janek dole za soferom. Ked vystupili, Francek byl velice bledy. Francku, co ti je? Sak tam nebyl sofer.
"Zároveň uvažujú, že by doubledecker mohol byť v budúcnosti skúšobne nasadený aj na nejakú z liniek verejnej dopravy. Do úvahy pripadá napríklad linka číslo 50."
Ono základnou podmienkou je dostatočne silný prepravný prúd... teda aj 300tis. mesto by mohlo uživiť metro, ak by bolo situované napr. v nejakej doline, kde väčšia zdrojov a cieľov ciest bude v blízkosti jeho trasy.
"Ako ja viem, tak metro môže mať iba miliónové mesto. Neviem či to ešte stále platí, alebo či existujú aj iné podmienky"
Ano, este musi mat aspon 30% plochy zabratej jazerami a psy v nom nesmu stekat hlasitostou vyssiou ako 100 decibelov.
Ako ja viem, tak metro môže mať iba miliónové mesto. Neviem či to ešte stále platí, alebo či existujú aj iné podmienky. Ale v BA je zatiaľ samostatné metro hlúposť a zrejme to bude tak celé storočie alebo nebodaj tisícročie. Šikovne na to išiel myslím Volgograd a Nižnij Novgorod, kde majú električky zapustené do zeme (ak píšem zlé mesta, tak ma prosím opravte). To ešte aj v Košiciach urobili návrh metra na 2 trasy. ? ? ?
u nás by sa samostatny system neuzivil jeho prepravna kapacita by vyrazne prekrocovala naroky terajsie ako aj buduce (niekolko nasobne) ako pises elektricka by sa dala
Je velmi velky rozdiel medzi samostatnym podzemnym systemom a medzi tym ze by v niektorych castiach mesta bola elektricka vedena v tuneli. To co si linkoval je samostatny system, ktory je drahy a pre Bratislavu nezmyselny. O zapusteni elektricky pod zem v niektorych castiach mesta by sa uz hovorit dalo (zial oficialne nehovori).
Z ciest autá nezmiznú a chleba lacnejší nebude, no môj názor je, že metro, možno v podobe rýchloelekričky zapustenej v centre pod zem, by sa v BA uživilo.
Samozrejme, nedorástli sme na to ako finančne, tak aj mentálne. Dôkaz je ten návrh. Neviem, kde bol rozum, ale budovať metro pre dve zastávky v kontexte prepravných prúdov v absolútne neatrakítvnej relácii Kamenné - Obchodná - HLST znamená buď diletantizmus projektantov, alebo možno úmysel. A to nehovorím o tej prehnane zbytočnej hustej sieti zastávok.
Ak by sa však na jeden šup spojili prestupné terminály BID a električkové radiály (čo nie je ani veľa zastávok a ani dlhá trasa), potom by to do dopravného systému v BA bolo skutočne prínosom.
Táto podoba metra už vedeného ako ako nosný systém bola v územnom pláne najmä pre držanie územnej rezervy.. až do prijatia prvých zmien a doplnkov, kvôli plánovanému TEN-T, ktorý to celé rozhádzal... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk