Reakcia na: Ike #191651:
Možno by som akurát doplnil... zmysel má akurát centrálne vypínanie klímy vo vozidlách závislej trakcie (tak ako je to s kúrením) a to v prípade hroziaceho preťaženia siete, príp. prekročenia max. zazmluvneného limitu.
Ike
1) Bratislava je rozlohou relatívne veľké mesto - t.j. môže sa tu prejavovať variabilita počasia. V DNV môže byť pokojne búrka, lejak a lokálne ochladenie ovzdušia, zatiaľ čo na Zlatých pieskoch môže veselo pripekať.
2) Naplnenosť spojov. Nepoznám síce žiadnu štúdiu k tomuto problému (nie som fyzik), ale niečo mi hovorí, že keď je kapacita vozidla 200 cestujúcich a vezie sa 300 z toho každý má telesnú teplotu 36,8°C, dýcha, rozpráva a teplo odovzdáva, tak teplota ovzdušia v autobuse bude asi o čosi vyššia ako na linke 82, kde sa vezie upratovačka divadla a vodič.
3) Trasovanie linky. V závislosti od polohy Slnka na oblohe, času dňa, výšky a polohy zástavby a pod. je určite rozdielna expozícia spojov liniek voči slnečnému žiareniu. Do vozidiel spojov linky 37 dopadá o 20:00 oveľa viac slnečného žiarenia, ako do povedzme do linky 93, ktorá jazdí medzi panelákmi v Petržalke, ktoré vrhajú tieň.
Myslím, že vodič vie najlepšie, kedy klimatizáciu spustiť a kedy nie. Možno do budúcnosti efektívnejším riešením je nákup automatickej klimatizácie, ktorú by dielenskí nastavili povedzme na 23°C a v autobusoch by sa sama individuálne zapínala/vypínala bez interakcie vodiča.