Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #19005:
trosku by si mal brat ohlad na skutocne prepravne prudy, napr. Dubravka podla mna potrebuje priamu linku s nabrezim, takisto Ruzinov s Krl. ves, viac ako Zl.piesky -K.Ves.
Reakcia na: PvvS #19011:
jasne, ze si treba pockat na vysledky testov az potom do toho investovat. Co sa tyka motorov v 1000mm podvozku pod klbom-v dnesnej dobe trhoveho hospodarstva uz zakaznikovi urobia vsetko-to by nemal byt problem.
Reakcia na: ufo #19010:
No já bych s tím počkal . Ono je tam víc úprav, než jenom novej článek . Navíc se mění podvozek za hnanej a další se přidává. Sám jsem zvědavej jak to provedou. Jestli po vzoru KT8 a upraví i kloub, nebo nějak jinak .Každopádně to bude testovací vozidlo. Už se pro něj chystá místo za RT6. Nejspíš by pro 1000mm podvozky nenacpali motory pod kloub. Spíš bych si počkal na ten NP vlečnák z Krnova. I když poté co jsem k němu viděl nějaký materiály se mi čím dál víc líbí německej NP vlečňák za T6A2. Má klasicky 3dveře , otočný podvozky a vzhledově taky ujde.
Co si myslite o K3R-N ? Ked robime take rozsiahle rekonstrukcie K2S, bolo by idealne robit ich teraz ked uz bude v Brne K3R-N robit tak aj nase K2. Aj ten maly kusok nizkopodlaznosti za dobru cenu je dobry pre kociky atd. nie?
Ešte som trocha rozmýšľal na tým návrhom linkového vedenia električiek a nepáči sa mi v ňom ešte jedna vec. Je to L1, ktorá spája Obchodnú z Karlovou Vsou. Obchodnú z Karlovou Vsou má primárne spájať L5, cestujúci by zasa zbytočne špekulovali a možno aj obsadzovali spoje L1, lebo sa im nechce čakať 3 min. na L5 a pod. Keď som si všimol, že celá západná radiála nemá spojenie so Špitálskou, napadlo ma ešte jedno, hádam, definitívne riešenie. L1 skrátiť späť po Nám. Ľ. Štúra a do Karlovky, naopak, predĺžiť L4. Intervaly majú rovnaké, takže bez problémov, a obsluha územia sa mi týmto vidí lepšia.
Takže ešte raz:
L1 --> HLAVNÁ STANICA - Štefanovičova - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského (T) - Šafárikovo nám. (S) - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
interval 8/10/12

L2 --> KARLOVA VES - nábrežie - Jesenského (S) - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
interval 8/10/12

L3 --> RUŽINOV - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Špitálska - Trnavské mýto - RUŽINOV
interval 8/10/12

L4 --> KARLOVA VES - nábrežie - Jesenského - Špitálska - Trnavské mýto - Vajnorská - ZLATÉ PIESKY
interval 8/10/12

L5 --> DÚBRAVKA - Karlova Ves - tunel - Obchodná - Račianske mýto - ŽST Vinohrady - RAČA
interval 4/5/6

L6 --> HLAVNÁ STANICA - Štefanovičova - Vazovova - Trnavské mýto - Vajnorská - ŽST NOVÉ MESTO
interval 8/10/12

L7 --> ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Špitálska - Jesenského (T) - Šafárikovo nám. (S) - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
interval 4/5/6

L8 --> RUŽINOV - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského - nábrežie - tunel - Obchodná - Vazovova - Trnavské mýto - RUŽINOV
interval 8/10/12

Poznámky:
(T) - obsluhuje len v smere "TAM"
(S) - obsluhuje len v smere "SPÄŤ"
interval x/y/z - interval špička/sedlo/víkend
BTW. Aby ste pochopili, hovoril som o zruseni MOKROHAJSKEJ pre linku 21. Jazdievam s nou v rannej spicek do mesta a v poobednej do DNV, a vacsinou nenastupuje nikto. Z toho vyplyva ze z DNV na MOKROHAJSKU zabezpecovat dopravu nemusi. a som zvedavy co vyriesia s tym lamacskym TESCOM 😕


Vladimir: tak tak, ono by stacila poznamka do CP, a aby na transparente striedavo blikalo OPLETALOVA/cez Tech .Sklo alebo ZAHORSKA BYSTRICA/cez Krematorium, a bolo by po probleme, ale ved pozname nas podnik... ("Ludia by to neppochopili")- Je to ubohe, aku maju o nas mienku
Vladimir: ten navrh je inspirujuci. Na (moje) namietky k 1. verzii si sam odpovedal, takze neni co dodat. Plne sa prihovaram za linku 6 NM-hl. stanica z opisanych dovodov. U cestujucich badam 2 protichodne tendencie - cestovat priamo za cenu cakania a kratsia cesta aj za cenu divokych prestupov. Jeden prestup pri ceste kdekolvek bez velkeho cakania je dobry kompromis.
Reakcia na: neoplan #18998:
Inými slovami... ak potrebujem raz za hodinu urobit z linky zachádzku, pre isotu tam presmerujem všetky jej spoje, aby sa náhodou niekomu občas nestalo, že si nevšimne vysvetlivku. Radšej budem každý deň, každú hodinu, každý spoj, hoc aj na prázdno fúrikovať tam aj späť. 😕
Reakcia na: J #18929:

ad zachádzky: Máš pravdu, nebavme sa o tom. Pre mňa sú dôvody, ktoré uvádzaš, nepochopiteľné 🙂

ad električky: Tak síce na rýchlo zbúchané, ale mohlo by to byť takto: (číslo linky - trasa - interval špička / sedlo / víkend

1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

2
KARLOVA VES - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
4/5/6

3
RUŽINOV - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Špitálska - RUŽINOV
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - ZLATÉ PIESKY
8/10/12

5
DÚBRAVKA - Karlova Ves - tunel - Obchodná - RAČA
4/5/6

6
ŽST NOVÉ MESTO - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - ŽST NOVÉ MESTO
8/10/12

7
ŽST VINOHRADY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

8
RUŽINOV - Špitálska - Jesenského - nábrežie - tunel - Obchodná - RUŽINOV
8/10/12

V navrhovanom linkovom vedení neexistuje priame spojenie Hlavnej stanice na akúkoľvek severnú, či východnú radiálu. Vzhľadom na to, že na zastávke Technická univerzita / Floriánske nám. nie sú najvhodnejšie podmienky na prestup, uvažoval som, že by bolo vhodné zachovať priamy spoj aspoň na jednu z nich. Keďže jedna dnešná linka smeruje na Račianske mýto, no až dve na Trnavské, uvažoval som, že by bolo vhodné ponechať práve jednu z radiál napojených na Trnavské mýto. Potom som z priameho spojenia vylúčil Ružinov pretože ten viac ocení priamy spoj na Obchodnú i Špitálsku ako Vajnorská, ktorá ani dnes priamy spoj na Obchodnú nemá. Priamy spoj z hlavnej stanice som teda navrhol na vajnorskú radiálu s tým, že na Trnku je možné prestúpiť na radiálu ružinovskú. Zmenený návrh by vyzeral:
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

6 ŽST NOVÉ MESTO - HLAVNÁ STANICA
8/10/12

Za problém mmnou navrhnutého riešenia tiež možno označiť azda až privysokú frekvenciu električiek v klbku Jesenského - nábrežie - Šafárikovo nám. Na Jesenského by tak v smere na Nám. Ľ. Štúra premávalo v špičke až cca 51 spojov za hodinu, čo by spôsobilo, že daná lokalita by bola príliš zrantiteľným miestom električkovej dopravy. Situácia by sa mierne zlepšila, ak sa L1 potiahla až do Karlovej Vsi, čím by sa mohla obmedziť L2, čo by znamenalo úbytok 7-8 spojov za hodinu.
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12

2 ŠAFÁRIKOVO NÁM. - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12
A hádam pri tomto variante by sme aj mohli ostať, no nie? Tak, čo spustíme to od 1.1.2004? 😉
Reakcia na: d3k0 #19003:
to suhlasim, ale nadpis toho clanku "Alternatívne riešenie k metru - električka". ten clanok som mal precitany uz davno, ale tu shcemu rozsirenia a optimalizacie elektriciek v celej bratislave som si vsimol az teraz. a napriklad po precitani toho clanku by si niekto mohol povedat "no dobre, tak maju ake-take riesenie pre petrzalku, a co dalej?", a takto by mu bolo dane efektnej odpovede... 🙂
Reakcia na: galiyosha #19002:
Ono kazdy z tych clankov je o niecom inom - 2 su o moznostiach rozsirovania elektriciek, treti je vylucne o nahrade casti metra trasy B v Petrzalke. Preto ta schema nie je tam 🙂
ospravedlnujem sa, az teraz som nasiel tento subor -- http://www.imhd.sk/ba/mapy/navrh_elektricky_turbo.png. s tym mozem len suhlasit, kiezby to tak niekedy aj bolo 😞 mozno by bolo dobre pridat ho k clanku "alternativa k metru"...
Reakcia na: Jano #18995:
hm, ako to potom riesia postihnuti ludia v budapesti? nechodia mhd vobec? podla mna mokrohajska jednoznacne _je_ priklad zastavky, kde treba bud obmedzit pocet zastavujucich spojov (proste na mokrohajskej nebude stat kazda 21ka), alebo ju dat na znamenie, alebo ju dat na znamenie aspon mimo spicky.

(nikdy som si nemyslel, ze moze na internete existovat diskusia, kde sa bude 2 dni rozoberat, ci dat alebo nedat nejaku zastavku na znamenie -- kazdopadne je to zaujimava zabava :-D)

a este jedno som chcel: podla mna status mhd je v bratislave proste taky, ze mhd chodili, chodia a _vzdy_ budu chodit _len_ ludia na mhd odkazani (+ zopar nadsencov a ekologicky zmyslajucich ludi). proste je to tak. individualny automobil sa pre cloveka s normalnym postavenim povazuje za povinnost, hoc v centre takmer niet kde parkovat a dopravna situacia sa zhorsuje zo dna na den.

moze za to len a len stav, v akom sa mhd nachadza, a jej posramotena reputacia, ale pravdu povediac nevidim realnu nadej, zeby cokolvek mohlo tento smutny fakt zvratit. ani pozlatena rychlodrazna elektricka nie.
Reakcia na: tr3mp #18945:
este raz opakujem, ze to boli len priklady, a mozno nie vydarene. pre info: zastavku, z ktorej dennodenne cestujem, som zaradil medzi tie, ktore by som zrusil ako prve (znievska). okolo 100 m od nej je druha zastavka.

chapem, ze autobusy maju byt len doplnkovou dopravou. ako vsak chcete syndrom "pri kazdej vrbe" riesit v takej karlovke, dubravke alebo ruzinove? tamojsie elektrickove trate su nim podla mna postihnute minimalne tak, ako autobusove linky v petrzalke. zavedenie paralelnej autobusovej dopravy by asi nebolo to prave orechove...
Reakcia na: Turbo #18942:
A keby pretiahli 20 az do Lamaca, tak by tam nemusel vystupovat nikto... btw. to iste som si vsimol... nie do skoly, ale vyhnut sa patronke chcu ti ludia
Reakcia na: Vladimír #18926:
to technicke sklo sme tu uz rozoberali, podobne ako 37ku, a dosli sme k zaveru ze ludkovia su sprosti...(nepochopili by), lebo padali navrhy typu kazda 3tia 20 k TS...


A co sa tyka mokrohajskej, tak ja som rad, ze sa mi podari napchat na kralika bez ujmi na zdravi do autobusu, a nic ma nevie vytocit viac, ked sa na Suchohajskej otvoria dvere (ja v nich stojim a vacsinou ma oplieskaju, lebo ludia v napchatej 21 su nasraty a potom aj neochotny sa potlacit) a nevystupi vacsinou NIKTO! A to prichadzam na mokroh medzi 7.00 az 7.10 😕
Reakcia na: Igorko #18965:
Podla coho usudzujes, ze som zelezniciar? A celkove mavam dost rozumne nazory? Uved priklad 🙂
Reakcia na: Igorko #18993:
Ano, samozrejme je to podla mna tiez najlepsie. Ja som vtedy len hovoril, ze specialne pri konecnej Lamac to az tak strasne nevadi. Ano, najlepsie je tak ako si napisal. Nevies preco to tak uz nebyva na polovici liniek? Kedysi to bolo. Ked som sa pytal kalkulajdiho ze preco, tak povedal, ze to povodne zobrazenie tak "nema byt".
Reakcia na: Igorko #18985:
Podla mojho nazoru, by bolo nestastnym riesenim, prave kvoli tomu, ze sa tam nachadzaju skolske zariadenia pre telesne postihnutych. Poviem ti, ked som tam chodil do skoly, mal som co robit, aby som sa pretlacil k dveram a udrzal sa aspon na jednej tyci a keby som mal este rozmyslat nad tym, kde je signalizacia vodicovi, ze ma zastavit, dakujem. Zavedenie zastavky na znamenie mi konkretne na tejto zastavke pripada ako som napisal nestastnym riesenim. Ono tu vystupuju zial i ludia bez hornych koncatin, na vozikoch a ludia s barlami. Mozes argumentovat, ze takito ludia mozu predsa vystupovat na ktorejkolvek zastavke na znamenie ( uz existujucej ) a tam sa to zvladnut da. Ale tuto tych ludi predsa vystupuje viacej ( s telesnym postihom ). Podla mojho nazoru sa najde mnoho inych zastavok, ktore by sa mohli stat zastavkami na znamenie, co takto napr. zastavka STK??
Reakcia na: Igorko #18993:
No, rozyebalo to formát. Takže slovný popis:Čelný transparent - veľké číslo linky, vedľaneho dvariadky. V hornom LAMAČ, v dolnom Vrančovičova.
I.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.