Reakcia na: trolleybusworld #189190:
To je síce pekný príklad, ale:1. Úplne sme odbočili od témy, ktorej podstata spočívala v tom ako sa DPB stavia k celému IDS (do ktorého ho koordinátor netlačí z vlastnej vôle, ale z vôle jeho objednávateľa výkonov a dokonca! 100% majiteľa).
2. Dopravca v IDS môže radiť len do tej miery, ktorá sa bytostne dotýka len jeho... ale v systéme IDS pôsobia viacerí dopravcovia, takže hlavné slovo musí mať niekto, kto si všetky rady vypočuje a na základe nich a svojich potrieb sa rozhodne.
Ale myslím, že práve tebe toto vysvetlovať nemusím, len sa treba niekedy na to pozrieť aj z druhej strany, všakže.
trolleybusworld
Ano. Urcite je koordinator ten posledny, kto ma nakoniec posledne slovo, tak ako ty ked si kupujes ten fotak.
Tak sme sa posunuli v tom, ze pripustame, ze aj dopravca moze poradit a intergrator si jeho dobry napad moze osvojit.
Ja akurat hovorim, ze by bol nerozumny integrator, ktory by sa neporadil a dal veci iba rozkazom. Rozumny integrator si z dopravcov urobi minimalne poradny organ, ktory mu moze optimalizovat a zlepsit jeho rozhodnutia. Bude ich mat za uzitocnych partnerov - sa mozrejme s jeho poslednym slovom. (Pripustime aj pripady, ze konecne slovo integratora bude niekedy aj podla nazoru dopravcu a nie podla svojho povodneho zameru.)