To, že sa to na na ŽST Kvetoslavov robí ručne (to čistenie), kde je 6 výhybiek aj s odstavenými je ok - osobne som tú tetku pozoroval, je to v pohode... Ale, že na HL. Stanici sa to robí metličkou a lopatkou ma prekvapilo. Na to neexistuje nejaká automatizácia? ?
Takže keď tadiaľ s priateľkou idem a musíme ísť za sebou, lebo inak by sa nezmestili ľudia idúci oproti, resp. šialene jazdiaci cyklisti, tak to stačí?
Taký názor aký prezentovala pani Pavlíková má možno iba ona, pár diletantských darmožráčov a politicky dosadených likvidátorov u ŽSR. Nech najprv si urobia analýzu koľko sa ročne rozkradne vďaka "odborníkom" na najvyšších postoch, nech si urobia aj analýzu, že koľko debilov živia na Klemensovej 8, ktorí viac ako fungovanie železnice ovládajú manažment a kopu teórie, s ktorou môžu ísť akurát tak šéfovať do LIDL-u či Kauflandu. Zaujímalo by ma, že či ŽSR aj nejak odškodní potom dopravcov, ktorí vinou hlúpeho prístupu ŽSR mali meškania svojich vlakov. Čo som počul, tak výhybky sú vyhrievané, no somári u ŽSR ich zapli až keď na ne nakydalo snehu a nie predtým, aby sa sneh priebežne topil, no stalo sa iba to, že roztopila sa vrstva snehu okolo výhybky, no tá zamrzla vzápätí a vytvoril sa krásny ľad. Okrem toho pracovníci, ktorí majú v prípade potreby naskočiť do služby aby odstránili ľad/sneh z výhybiek chýbajú, no podľa vedenia ŽSR je to úplne normálny stav a normálne je aj to, že si "outsourcujú" tieto služby, ktoré sú pritom dosť potrebné pre chod železnice, teda v jazyku stupídneho prepúšťania-chtivého politického manažéra je to core business.
Až na tú prvé vetu to znie rozumne Ja len že teraz tá lávka čo je tam má 1,5m asi, a "stačí" to pre všetkých. A pokiaľ tam majú byť 2 lávky široké 4 metre (dokopy , tak ti to moc nesedí, lebo 1.5+0.3+3=4.8
Poznáš dĺžkové miery, že koľko je meter, koľko dva a koľko štyri? ?
1,5 m je absolútne minimum na dosť nepohodlné vyhnutie sa dvoch chodcov. Pritom bežne sa stáva, že idú vedľa seba aj dve či tri osoby (rodič s dieťaťom alebo s dvomi). V takom prípade sú tie dva metre minimum pre jeden smer. Či je podľa teba správne, aby išli v takom prípade chodci ako húsky za sebou, ako je to bežné na našich chodníkoch, keďže viac miesta chodci často nemajú kvôli divokému parkovaniu?
Minimum pre jeden smer pre cyklopruh 1,5 m, v stiesnených pomeroch (čo neplatí pre novostavbu mostu) je to 1 m. Tých 1,5 m je v dĺžke pár sto metrov (napr. most) rozumné, len ak ide o obojsmernú cestičku pre cyklistov, teda existuje možnosť predbehnutia pomalého cyklistu (dôchodca, malé dieťa) cez protismer. Na Starom moste bude mať pruh pre cyklistov 1,5 m, ale vedľa bude ešte 30 cm deliaci pás od chodcov, takže cyklisti sa budú teoreticky môcť obísť.
Šírkové usporiadanie jednej lávky má byť (zvnútra von): 1,5 m jednosmerný cyklopruh, 30 cm vyvýšený deliaci pás, 3 m chodník. Ak by to malo byť komfortné, tak by šírky boli 2 m pre cyklistov a 4 m pre chodcov.
Dnes to možno stačí, ale raz príde doba, že nebudeme v podiele cyklistickej dopravy sto rokov za opicami a podiel cyklistickej dopravy sa dostane na primeranú úroveň podobným mestách, čo môže napr. na Starom moste znamenať aj 10 x viac cyklistov ako dnes.
Problem je ze elektricky su pomalsie ako nocaky, preto nahrada abusovych nocakov elektrickami by nebola prili stastna.. podla mna by mala zmysel tak zberna linka z centra na stanicu ("N13"), ktora je ale tiez nahraditelna presmerovanim nocaku (napr. N31 cez Jesenskeho a Namestie SNP by bola super).
Takto - pokial by to papierovo aj realne vychadzalo, tak by bol na Obchodnej zabezpeceny prestup medzi N5 a N1, pripadne (keby N1 sla na stanicu cez Stefanikovu) - tak na Nam. Snp alebo na N8 na tom novom prestupnom uzle Vazovova.
Ale to je zatial iba sci-fi, lebo to by chcelo najprv mat trate v dobrom stave. Svojho casu som navrhoval iba nocnu 5ku - dva vozy iduce proti sebe, so zachadzkou na stanicu.
Ak by sa zaviedli električkové nočáky (i keď neviem na čo), tak by sa hádam pomenili aj autobusové nočáky a teda prestup by mohol byť inde ako na stanici.
Podla mna N5 ma problem ze by vynechala stanicu (nemoznost prestupu) a N8 by zas vynechala centrum. Ale nocak po PEPke by bol super, lebo by obsluzil stanicu, centrum a najvacsie sidlisko. V idealnom pripade po Stefanikovej, ale ani po Stefanovicovej by nebol zly.
Inak si elektrickove nocaky viem predstavit skor ako posilovku pocas vikendov... pripadne v minulosti som navrhoval N13, to by nebola zla linka (kym nebude PEPka).
4m lavka na starom moste je este stale malo. Kludne to mohlo byt 6 aspon na strane s vyhladom na hrad. doplnene lavickami, zelenou to mohol byt krasny promenadny most.
Urcite! Teda pokial bude ta uzasna pomalodraha vobec niekedy dokoncena az po Jankov dvor, tak by sa konecne mohli zaviest elektrickove nocaky:
N1 Petrzalka - Safko - Obchodna - Hl.st.
N5 - po trase dennej 5ky
N8 Hl.st. - Vazovova - Ruzinov
DPB to nestojí nič!
Robí to externá firma na vlastné náklady, ale inak v zásade súhlasím. Wifi v buse je zbytočné, keď už hádam každý ma dnes predplatené dáta v mobile + argument zdravie.
Btw, ked uz o busoch na Starom moste tak urcite by malo zmysel vratit tam N95 a obnovit linkovanie nocakov platne do uzatvorenia mostu... Samozrejme vyhladovo by bola najlepsia elektrickova N95 ? ? ?
Este by si si mohol vsimnut ze okrem wifi mas kopu dalsich roznych sieti po celom svete, takze jeho vypnutim nic nevyriesis
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Inak si elektrickove nocaky viem predstavit skor ako posilovku pocas vikendov... pripadne v minulosti som navrhoval N13, to by nebola zla linka (kym nebude PEPka).