jasne, ale na to aby si mohol oponovat tym ze sak viem kam ot pojde podla cisla linky by to co si menoval muselo platit na 100% - to vsak v sucasnosti neplati... A btw, ked nevidis na 2 riadky na transparente, ako potom dovidis na tie stare zlte cedule ?
si: Máš pravdu, máš to velmi veľa pohladov vždy sa nájde situácia, kedy by sa dalo oponovať.
Ale akurát linky, ktoré si vymenoval sú také, ktoré do oblastného sedia.
59: 5 rača 9 Petrž.
68: 6 Ostredky(Bajkalská) 8 Petrž.
78: 7 Dolné hony 8 Petrž.
Ale samozrejme, sú linky kde to nesedí a je veľa, ktoré by sa dali prečíslovať tak aby to sedelo. Aj napríklad využívaním písmen A, B, C.
si: Máš pravdu, máš to velmi veľa pohladov vždy sa nájde situácia, kedy by sa dalo oponovať.
Ale akurát linky, ktoré si vymenoval sú také, ktoré do oblastného sedia.
59: 5 rača 9 Petrž.
68: 6 Ostredky(Bajkalská) 8 Petrž.
78: 7 Dolné hony 8 Petrž.
Ale samozrejme, sú linky kde to nesedí a je veľa, ktoré by sa dali prečíslovať tak aby to sedelo. Aj napríklad využívaním písmen A, B, C.
vnutorny transparent ti nie vzdy poda relevantne info ze mas vystupit vcas - konkretne isli sme na zeleznu studnicku (zastavka kamenolom) a nebyt toho, ze som si este pred odchodom vsimol aj nazov predchadzajucej zastavky, tak sa prevezieme - som sa totiz hned pri odchode z nej postavil k dveram ku signalizacii (zastavka je na znamenie) a iba som cakal aby som si overil ze naozaj ide ta zastavka co chceme a nedaval mu zbytocne znamenie kym z transparentu zmizne pasmo a cas a objavi sa nazov zastavky... vo chvili ked sa objavil som okamzite zmackol znamenie (bol som pri nom nachystany) a vodic musel doslova flekovat aby to stihol na zastavku ubrzdit ! A to urcite nie je jediny pripad kde su zastavky prilis blizko seba...
a btw, podavas to cele z pohladu, ze vies ze dana linka ti ide tam kam chces (resp. ze poznas trasu), ale mnoho ludi v BA je na tom tak, ze ju nepoznaju... zas uvediem priklad zo zochovej - viem ze spoj ide cez novy most k auparku, ale neviem ci pojde aj dalej rovno alebo zaboci... autobus prisiel na zastavku v tom istom case, takze ak sa pojdem pozriet na CP (ktory este k tomu tiez z niekoho inteligentnej iniciativy uz ani neobsahuje schematicku mapku) a zistim ci to je vhodny spoj alebo nie, autobus odide... ak nastupim a autobus ma transparenty a nie zlte cedulky, tak sa veru nedozviem kade pojde. A cakat pri dnesnej MHD na dalsi spoj veru nie je vyhra, najma ked existuju spoje ktore v spicke chodia v takmer polhodinovom intervale a mimo nej este horsie...
A prepac, ale pre mna je na vozidle zaujimavejsie vediet ze ide do petrzalky ako to ci ide na jasovsku, do ovsista, na vysehradsku alebo do inej petrzalskej paze... (a nemusim ani vediet ci ta paza je v petrzalke alebo niekde inde) a su linky ktore podla oblastneho oznacenia nepatria petrzalke a pritom tam maju konecnu... napriklad 59, 68, 78. (a tyka sa to aj inych MC) Takze osobne zrusenie nazvu mestskej casti z transparentu nevyhovuje a povazujem to za chybu...
No fakt je ten, že po prečítaní si tých milých spomienok Andyho uznávam. Nevedia stým pracovať, ale nemôžem súhlasiť s názorom, že mi naše nastavenie buse dáva menej info ako plastové tabule.
Ono aj ten teplomer je pekná vec avšak ja nepotrebujem vedieť cez aké zastávky voz ide, JA POTREBUJEM VEDIET KEDY MÁM VYSTÚPIŤ. Samozrejme sú prípady, kedy sa teplomer zíde, ale je to naozaj mizivé percento. Plastová tabulka mi túto info podá vtedy ak poznám názov poslednej zastávky, na ktorej som stál. Ak ho nepoznám, tak musím čumieť z okna na označník ak som vic v zadu žmúriť, aby som to prečítal a potom si na tabulke (plastovej) nájsť zastávku kde som a odpočítať si na ktorej mám vystúpiť a potom rátať ešte päť, štyri, tri, dva jedna ááááááááááááá vystupujem. Teraz si vždy pozrem názov budúcej zastávky a keď sa mi zjavý tá moja vystúpim.
Preblikávanie následujúcej zastávky zvonku mi nevadí avšak tu ide o estetiku. Zase čisto s optického hľadiska, blikajúci text si skôr všimneš. Určite na to nemysleli, ale výsledok je taký. To blikanie na vnútornom transp. je pri dlhšom pozeraní nepríjemné, ale nebliká to na všetkých. Ale aj mne by sa viac lúbilo keby to neblikalo.
To že už nie je v predu v hornom riadku napr. Petržalka a v dolnom Jasovská ale iba veľké Jasovská sa mi lúbi. Text je lepšie čitatelný aj z dialky. A pre mňa je to tiež životne dôležité bo mám slabé okuliare a nechce sa mi ísť vybaviť si nové. To že voz ide do Petržalky hovorí jeho číslo 93.
Andy:
To myslíš vážně nebo si děláš srandu? DPB není schopen naprogramovat BUSE, aby ukazovalo to co má.............Proč tedy BUSE vůbec kupuje?
Naprogramovat BUSE není snad žádný problém. Když se např. před dvěma měsíci rozhodlo, že se bude příští zastávka ohlašovat ihned za aktuální zastávkou a ne až po zavření dveří. Tak se ze Soboty na Neděli přeprogramoval systém na všech 1300 autobusů a v Pondělí už všechny autobusy hlásily novou verzi.
Nemohl jsem si vzpomenout, kde jsem to přesně viděl, ale Andy mi to připomněl. Proč na postraním displayi bliká (podotýkám bliká) příští zastávka? Mně ani nejde o to, jestli tam svítí pouze příští zastávka, ale proč proboha bliká? To vypadá jako by to programoval úplný amatér.
len suhlasim s tym, ze pri sucasnom (ne)vyuzivani systemu buse v bratislave su peniaze do tohto systemu investovane vyhodene von oknom, pretoze to ma nulovu informacnu hodnotu a radsej mohli nechat vo vozoch plastove tabulky a usetrene peniaze investovat rozumnejsim sposobom. najviac ma irituje, ze buse je snad v kazdom vozidle nastavene mierne inak (asi ako sa postupom casu dostavali na dalsie a dalsie stranky manualu...). a radsej si ani nechcem predstavit, ze by som bol turista a prave mam stastie na nejaky autobus, kde v priebehu trasy vodic "vypadol zo synchronu", vystupim na zastavke, kde som podla buse vystupit chcel, a zistim, ze som o x zastavok vpred alebo vzad. (veci, ako 94ka pri pekarni iduca smerom na vysehradsku s napisom "94 VAZOVOVA" su uz skor na smiech.)
nemohol by niekto z dpb ist na skolenie do prahy, do brna alebo do ostravy? lebo buse v bratislave je mozno este vacsia hanba, nez spinave a hrdzave autobusy -- pretoze to absolutne hmatatelne a ocividne svedci o neschopnosti vyuzivat prostriedky, ktore ma dpb k dispozicii...
Tu su odpovede od roznych ludi v DPB, ktore som v priebehu cca. 2 rokov dostal:
Pan XY, preco na bocnych digitalnych transparentoch BUSE kazdu sekundu preblikava najblizsi dolezity bod a nie je zobrazeny stale?
"Nevieme to nastavit."
Pan XY, preco na prednom transparente uz nebyva zobrazene sidlisko, resp. mestska cast cielovej zastavky?
"To musi byt tak ako to je teraz."
Pan XY, preco nie je na 202 radsej DOLNE HONY, ale je tam CILIZSKA?
"To musi tak byt ako to je teraz, jedine, ze by sme premenovali zastavku Cilizska na Done hony."
Pan XY, preco nove trolejbusy nehlasia zastavky, aj ked maju hlasice?(Problem je v tejto dobe u trolejbusov vyrieseny, u elektriciek nie.)
"Vzdy nam to vyhadzuje chybu, ked tam nahravame data."
Pan XY, preco nefunguje uz viac dni digitalny transparent EMTest na 6283?
"Telefonovali sme do EMTestu, ale zatial neprisli."
Pan XY, preco sa na bocnych digitalnych transparentoch BUSE nezobrazuje zoznam nasledujucich vyznamnych bodov?
"Ked to tak bolo, bol problem s tym, ze to zobrazovalo aj prejdene vyznamne body."
Pan XY, preco sa nezobrazuju len tie vyznamne body, ktore este neboli prejdene?
"Nevieme to nastavit. Bohuzial."
Pan XY, preco sa nevyhlasuje v trolejbusoch zastavka "Marianum"?
"U ludi to vyvolava zvlastny pocit." (Slovo Marianum, nazov pohrebnej sluzby)
Pan XY, preco to na zastavke Marianum hlasi "nasleduje"?
"Lebo to nehlasi zastavku Marianum, iba "nasleduje"."
Pan XY, preco zastavka "OLO Bazova" je nahrata hlasnejsie tak, ze ludia idu z toho ohluchnut?
"Nahravalo sa to neskor ako ostatne, takze sa ta hlasitost nedala odhadnut."
A práve preto si myslím, že piktogram označníka je lepší ako nejaké "příští zastávka" a potom ešte "next stop"... Piktogram pochopí každý.
#18730: Isteže, ak na vozidlo dobieham, potrbujem informáciu o trase aj vo vnútri. Ale väčšina (normálnych) cestujúcich je s trasou oboznámená z cestovného poriadku už pred nástupom do vozidla.
O tom hovorim. Samozrejme, BUSE je super, ale ti *****I u nas ho nevedia vyuzit. Kazdy musi uznat, ze v pripade BA su klasicke tabule ovela bohatejsie na informacie.
Spectre:
Ano a na to přesně mířím. Abych mohl mít argumenty proti lidem, kteří považují klasické tabulky za lepší, musí BUSE ukazovat vše co má. Pakliže bude v BA ukazovat, to co ukazuje, jsou to vyhozené peníze.
Jen podotýkám, že autobus s plnou výbavou BUSE v Praze stojí 700 000 Kč (Škoda Superb)
-palubní počítač
-hodiny
-vnější přední, postraní (2 u kloubového autobusu) a zadní LED diodový transparent
-vnitřní transparent dvouřádkový vpředu ve vozidle (2 u kloubového autobus) a postraní teploměr s vypisováním všech zastávek (2 u kloubového autobusu)
-hlásiče
-vnější hlásič pro nevidomé
-+ např. vysílačka pro nevidomé
Vladimír:
Kolikrát se ti stane, že dobíháš vozidlo a na jízdní řád se nestačíš podívat. Kolikrát jsem si tu v Praze u cizinců všiml, že se nekoukají na jízdní řád, ale na obyčejné plastové tabulky s průběhem zastávek nebo na display (a to vně vozidla ze zastávky).
Desna predstava s tymi transparentami. Existuje mnoho kombinacii, ako by sa to dalo vyriesit k spokojnosti cestujuceho. Vsetko to zlyhava na tom, ze debili nevedia pouzit system, ktory za drahe peniaze nakupili. Ono totiz pokial to ma vypisovat to, co to pise teraz, fakt su lepsie klasicke tabule.
J:
Samozřejmě, že ti nerotují všechny zastávky na celé trase, ale vždy následující a pak tak 3-5 hlavních nácestných zastávek. A neboj se, vůbec na to nekoukáš pět minut, je to raz dva.
Text "příští zastávka" je podle mého názoru velmi důležitý, protože člověk neví zda by se jednalo o cílovou zastávku nebo příští.
Jak napsal Vladimír, dalo by se to řešit piktogramem označníku. Dejme tomu. Nadruhou stranu, např. na lince 100 Zličín-Letiště Ruzyně, vypisuje dvouřádkový transparent BUSE i slovní vyjádření anglicky.
1)v zastávce- šipka + cílová zastávka
2)po zavření dveří- horní řádek "příští zastávka" "Terminál Jih" a následuje "next stop" Terminál Jih" (opakuje se dokola až do zastávky)
-dolní řádek "šipka + Zličín" "přes zastávky:Terminál Jih" "šipka Zličín" stops alony route: Terminál Jih" (opakuje se dokola)
3)šipka + cílová zastávka Zličín s piktogramem metra nebo Letiště Ruzyně s piktogramem letadla
4)po zavření dveří naskočív horním řádku "příští zastávka" "běžící text Zličín-přestup na METRO B" a následuje "next stop" "Zličín-change for METRO B" (opakuje se dokola)
v dolním řádu: "konečná zastávka" "Terminous" (běhá pořád dokola)
5)Po příjezdu do konečné zastávky se na Buse zobrazí "konečná zastávka, prosíme vystupte" "Terminous, get of bus please"
Mohu ti jen v klidu říct, že informace podávané na BUSE v Praze nejsou vůbec nepřehledné, že jich není moc a že jsou velmi rychlé.
U nás se na BUSE nezobrazuje čas a pásmo, protože ve 100% vozidlech jsou hodiny s číslem tarifního pásma.
Ostravské BUSE se mi nelíbí z jednoho důvodu a to z toho, že mi příští zastávka svítí jen 5 sekund, pak se celou dobu už nezobrazí. Starý člověk z vesnice po nástupu si, ani neuvědomí, že má ve vozidle hledat nějaké BUSE, natož se snažit ryche zorientovat a zjisti příští zastávku.
Pravdou zostáva, že informácia "přes" je pri trasparentoch len doplnková. Ak chcem ísť k Nemocnici Motol, najjprv sa v CESTOVNOM PORIADKU presvedčím, či tam spoj ide alebo nie. Ale to neznamená, že som proti vypisovaniu informácie "přes".
Re #18726 J: Prepáč, ale mám dojem, že si ešte m@rtina stále nepochopil. Bežiaci text vo vnútri, či rotujúci vonku nezobrazuje všetky, ale len najdôležitejšie zastávky. Preto, žiadne také, že "Žilinská, Floriánske, Vazovova, Račko...".
Asi budem musieť byť názorný - t.j. použiť BA podmienky. Predstav si to takto:
VNÚTORNÝ DISPLEJ
keď nastúpiš do vozidla, svieti tam:
"97 --> ASTRONOMICKÁ" [číslo linky, šípka, konečná]
po zavretí dverí:
"nasleduje zastávka" [svieti len pár sekúnd, doslova ako keby si v duchu vyslovavil to spojenie]
potom:
"ZŠ Budatínska"
prípadne:
"ZŠ Budatínska - zastávka na znamenie" [text sa do riadku nevojde, a preto beží]
potom:
"cez zastávky: Ekonomická univerzita - Vlčie hrdlo - Komárovská" [text beží]
a opakuje sa to znova.
VONKAJŠÍ BOČNÝ
horný riadok:
"ASTRONOMICKÁ"
dolný riadok:
"cez zastávky:", následne "Ekonomická univerzita" následne "Vlčie hrdlo" následne "Komárovská".
Opäť teda zdôrazňujem, len VYBRANÉ a najdôležitejšie zastávky sa zobrazujú, nie všetky.
---
A keď už rozoberáme ten systém, tak ešte lepšie ako Praha sa mi pozdáva:
1. že v Ostrave pri vypisovaní dôležitých zastávok spojenie "přes zastávky" nebeží spolu so zastávkami, ale na mieste čísla linka, teda celkom vľavo sa fixne zobrazí "přes:" a bežia len zastávky. Tzn., že to "přes" vidí cestujúci stále, a teda ak aj zdvihne hlavu k displeju neskôr, vie, že ide o zastávky na trase a nie niečo iné.
2. že v Brne sa čas ušetril tým, že sa ani na chvíľu nezobrazuje žiadne "příští zastávka", ale po zavretí dverí ihneď naskočí názov tejto zastávky, pričom pred týmto názvom je piktogram označníka, takže aj cudzincovi je jasné, že sa jedná o najbližšiu zastávku. Cudzincovi totiž často výraz "příští zastávka" nič nehovorí.
m@rtin: no tak neviem, ale jazdím I435 skoro každý deň a viem, že na vnútornom transparente to funguje takto.
Bus zastaví na zastávke a zjaví sa:
93 Hlavná stanica
zatvorí dvere rozbehne sa a zjaví sa:
pásmo:1 čas: 14:38
svieti to tam asi 10 až 15 sekúnd a zjaví sa:
ZŠ Budatínska
Ak by bola zastávka na znamenie tak preblikuje názov zastávky s nápisom: zastávka na znamenie
Inak ďakujem za vysvetlenie, už som to pochopil.
Čo sa mi zdá zbytočné v Prahe:
Po zatvorení dverí najprv naskočí ôpríšti zastávka" až potom názov. Stačil by len ten názov.
Vonkajší transparent ti v predu ukazuje číslo, ciel a tiež piktogram letiska , stanice,... Bočný ti ukazuje tiež číslo, v hornom riadku ciel a v spodnom najbližšiu zastávku, ktorá je buď orientačný, známy, či prestupný alebo inak dôležitý bod. Napr. Mladá garda. Keď na ňu príde elina a otvorí dvere zobrazuje sa už iný bod. Taký bod, ktorý ti jasne ukazuje sme cesty. Ak vidím na transparente Račianské mýto tak okamžite viem kam ide, ak by tam bolo Žilinská, Floriánske, Vazovova, Račko, tak kým to celé prebliká nestihnem nastúpiť a elina mi ujde.
Okrem iného, každý normálny človek, ak ide do neznámich končín, tak si pozrie CP a nenastúpi do voza a tam hľadá či daný spoj ide tam kam on chce. Preto si myslím, že zobrazovanie všetkých následujúcich zastávok je zbytočné. Možno ešte dvoch, troch avšak to je max.
A bol by som rád, keby si ma neoznačoval za starého chronického dôchodcu. Proste vtedy si mi to vysvetlil a ja som si to nevedel predstaviť ak to myslíš. Napr. pôvodne som si myslel, že zastávky vám na displeji nebežia ale preblikávajú.
si: nie je to blbosť, myslím, že to je dôležitá info keď bus stojí s otvorenými dverami na zastávke.
Vladimír: No čas sa nám zobrazuje spolu s pásmom, takže aspoň zaplnili prázdne miesto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
#18730: Isteže, ak na vozidlo dobieham, potrbujem informáciu o trase aj vo vnútri. Ale väčšina (normálnych) cestujúcich je s trasou oboznámená z cestovného poriadku už pred nástupom do vozidla.