Spravidla som bol svedkom takeho systemu ze karta sa vydala ako nepersonalizovana a nasledne sa dala "zaregistrovat" na osobu. Samozrejme existovala aj ta moznost ist pekne k okienku a kartu uz dostat personifikovanu. Pre mna ako turistu vsak bolo vyhodnejsie proste tu kartu zobrat z automatu a neriesit registraciu...
S druhym odstavcom uplne suhlasim... ja som trochu dufal ze s BIDkou sa toho zbavime aspon v BSK a houby, prave naopak...
Len to je zas také, že emtrest je všade všade...
Síce viem, že tie znamienká sa prenášali z CP pred 1.1.2013, nič chybné v tom nie je, ale trošku ma tie cesťáky tak "potešili." ☺
Zaujímavé na ňom je, že nepretína Malý Dunaj kolmo, alebo teda v najmenšej možnej dĺžke, ale výrazne šikmo. Druhá zaujímavosť je, ako je prehnutý.
Po tom, ako prišli do módy google.maps a čoraz lepšie satelitné snímky som zistil, že to má čosi dočinenia navádzaním lietadiel na letisko. Ale stále nechápem ten tvar. Vie mi niekto vysvetliť, aký to má význam, obzvlášť keď svetelné signalizácie je v jednej rovine?
to nema nic spolocne s mierou (NE)zodpovednosti populacie. netreba si zakrivat oci a pozriet sa do zrkadla. Stav preco si tento narod uz dva razy na celo krajiny vybral autoritarsku osobnost(myslim dve rozdielne osobnosti), za prezidenta ma uz 9 rokov pravu ruku cloveka, ktory spravil z tejto krajiny ciernu dieru Europy a boli sme prirovnavany k Bielorusku a Lukasenkovi je zjavny.
Sme proste debilny zlodejsky narod bacov a kym nezmenime, radikalne nezmenime vzdelavaci system tejto republiky, tak nim aj nadalej ostaneme.
nedokáže udržať ani ten "socialistický stav" osobne ani toto si nemyslim.
Vnutorny dlh na budovach a infrastrukture po socializme bol tak obrovsky, ze akakolvek ekonomika po takej strate trhov ako nastali po pade socializmu by s tym mala obrovske problemy. Osobne si myslim, ze krajina sa s tym celkom dobre vysporiadala.
Ved ked si len vezmem ten dlh na historickych budovach... A aj to co sa za socializmu opravilo sa dnes musi nakladne rekonstruovat, kedze vtedy sa vsetko vylialo betonom a bolo. O stratenych hodnotach (uz len v Bratislave a nie len tu) ani nehovorim.
Časy odchodov spojov 23-ky na Mláku a späť ani ja nechápem. Čo si pamätám, tak vkuse odkedy tam jazdila 51-ka (neskôr 27-ka a potom 23-ka a neskôr aj 128-ka) tam autobus jazdil 7 dní v týždni od skorého rána do neskorého večera v pravidelných minimálne 60-minútových intervaloch.
Chápem, že to bolo treba zredukovať, ale to bola naozaj požiadavka SOŠ PZ, aby cez pracovné dni išiel odtiaľ posledný autobus už 16:19 h?? ?
A cez víkendy ide v 60-minútovom intervale, ale až od 17:19 h do 22:19 h a dovtedy nič? Možno je tam naozaj ešte ten internát, iné zdôvodnenie pre večerné spoje mi nenapadá. http://www.minv.sk/?kontakty-19
Ja predpokladám, že toto ešte nie je definitívny CP na Mláku a späť, že do leta sa ešte nejako upraví...
Tú 128-ku poriadne zredukovali teda. ? Posledný odchod od Glavice každý deň už 15:47 h. ?
O tom, či bolo lepšie vtedy, alebo dnes by sa dalo písať a písať... Ale fakt je ten, že dnešná situácia (a to sa bavíme len o MHD) je napi** , a v časoch komunistických bola MHD na lepšej úrovni (teda na tú dobu)... Len by ma tak zaujímalo, že prečo sa v 90-tych rokoch tak zredukovala MHD? Nebol dopyt, alebo to bolo "len tak"?! A prečo je ružinovská trojkoľajná ? Inak, to by aj mňa zaujímalo, keby bolo ako by dnes vyzeralo metro
To je pravda. Na druhej strane je dobrým štandardom, že v prípade krádeže karty sa táto dá zablokovať a neprejazdený kredit prepísať na inú kartu. Toto si neviem predstaviť u prenosnej karty.
Osobne si aj tak myslím, že Slovensko sa úplne zbytočne pustilo do prehnaného pretechnizovania tarify. Najmä v germánskych krajinách je bežné, že si dobre vystačia bez akýchkoľvek kariet. A v jednoduchosti tá krása naozaj je.
Co ale naozaj je nestandardne je ze u nas sa vyzaduju osobne udaje aj na vydanie cipovej karty urcenej na nakup listka v SADke aj v pripade ze na nu nie je viazana zlava, teda ide len o platobny prostriedok.
Ja by som to nezovšeobecňoval. Skutočnosť, že niekde vo Švédsku majú prenosné karty a zľavy pre mládež podmienili vekom a nie štúdiom je zaujímavým faktom. Ale rozhodne to neplatí všeobecne o "západe" ako takom.
Všetko je to o tarifnej politike konkrétneho mesta, regiónu, štátu...
hlavne by mal dopravny podnik upustit od toho spiatocnickeho vydavania kariet na konkretnu osobu. v zapadnych krajinach proste dostanes karticku a hotovo, je jedno kto ju pouziva. tu musis doniest fotku a nahlasit osobne udaje a este aj cislo topanok. ved ked si kupim obycajny predplateny listok za plnu cenu tak je jedno kto ho pouziva nie? a zlavnene cestovne viazat na vek a nie na studium. napr vo svedsku dostanes studentsky listok automaticky ak mas menej ako 26 rokov a je jedno ci si student alebo nie a tvoj vek si overi revizor podla obcianskeho.
Suvisi to najma s tym ze na Slovensku ludia po tych rokoch absolutne neboli schopni rozhodovat sami za seba a spravat sa zodpovedne. Mnohi ako keby nepostrehli zmenu rezimu a dalej pozaduju "lidrov" co budu rozhodovat za nich, len preboha nech oni (volici) nemaju ziadnu zodpovednost a nemusia sa rozhodovat. To uspesne vyuzivaju osobnosti typu Meciar a Fico a vysledok pozname.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Niekoľko rokov dozadu som absolvoval splav Malého Dunaja a kúsok za Vrakuňou sme podplávali tento "zvláštny" most
http://i47.tinypic.com/2u9u7oi.jpg
Zaujímavé na ňom je, že nepretína Malý Dunaj kolmo, alebo teda v najmenšej možnej dĺžke, ale výrazne šikmo. Druhá zaujímavosť je, ako je prehnutý.
Po tom, ako prišli do módy google.maps a čoraz lepšie satelitné snímky som zistil, že to má čosi dočinenia navádzaním lietadiel na letisko. Ale stále nechápem ten tvar. Vie mi niekto vysvetliť, aký to má význam, obzvlášť keď svetelné signalizácie je v jednej rovine?